• mikalellie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2020
Hallo allemaal,

Ik heb aardig wat rond gezocht, maar krijg nergens het antwoord naar voren.
Sinds enige tijd hebben wij hier glasvezel via KPN.
Met 6 tv's in huis is het voordeliger geworden om voor €x op marktplaats extra set-top boxen aan te schaffen.
Echter bij 2 van deze set-top boxen heb ik geen aboneenummer in hoeven voeren.
Deze doet het wel, wat dus indiceert dat ik het tv pakket van de vorige eigenaar zit te bekijken.
Ook de pincode weet ik hierom niet.
Heb al wel gevonden dat je bij het opstarten van de set-top box op menu kan drukken (bij 1 ster op het display)
Hier heb ik al de software laten verwijderen en terug naar de fabriekinstellingen geprobeert, helaas zonder resultaat.
Iemand anders die nog een tip heeft om het aboneenummer van de set-top box te wijzigen?

Alvast bedankt!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01 19:36
Het is niet zo zeer een zaak dat dat andere abonneenummer uit deze STB wegmoet, maar eerder dat deze STB met zijn serienummer verwijderd moet worden onder het abonneenummer. En dat zal bij KPN moeten...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• mikalellie
Oke dan de volgende vraag:
Iemand ervaringen met de bereidwilligheid van KPN om dit te doen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is een ietwat grijs gebied, aangezien de box niet op jouw naam geregistreerd staat.

Je kunt ze altijd eens bellen.. kan nooit kwaad, want je informeert enkel.

Is er geen mogelijkheid om een algehele reset te doen?
Wellicht is het ook mogelijk om zo`n box om re ruilen voor een nieuwe. Heb je natuurlijk wel een valide reden nodig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mikalellie
Heb ze maar is gebeld en aangegeven dat ik nieuwe boxen heb ontvangen waarbij ik geen aboneenummer in kon voeren en dat ik nu geen pluspakket heb..
Nu gaat de technische dienst er naar kijken en krijg naar verwachting over 3 werkdagen een bericht als het opgelost is.
Heb de betreffende MAC adressen doorgegeven met het verzoek deze vrij te geven.
Was een erg lastig gesprek, want zo'n medewerker wil natuurlijk laten onderzoeken waarom ik mn pluspakket niet krijg, terwijl hij de melding krijgt dat alles met mijn aboneenummer wel een pluspakket ontvangt..
Hmpffff...
Anyway, zal t resultaat melden ;-)
Tnx so far

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
mikalellie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:59:
Heb ze maar is gebeld en aangegeven dat ik nieuwe boxen heb ontvangen waarbij ik geen aboneenummer in kon voeren en dat ik nu geen pluspakket heb..
Nu gaat de technische dienst er naar kijken en krijg naar verwachting over 3 werkdagen een bericht als het opgelost is.
Heb de betreffende MAC adressen doorgegeven met het verzoek deze vrij te geven.
Was een erg lastig gesprek, want zo'n medewerker wil natuurlijk laten onderzoeken waarom ik mn pluspakket niet krijg, terwijl hij de melding krijgt dat alles met mijn aboneenummer wel een pluspakket ontvangt..
Hmpffff...
Anyway, zal t resultaat melden ;-)
Tnx so far
Slim, je had ook kunnen zeggen dat de 2 gewoon werken en het wel gebruikte apparaten leken? toen je ze kreeg ;)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mij kan enkel KPN de STB's dusdanig resetten dat je opnieuw het abonneenummer moet invoeren. Ben benieuwd wat de uitkomst is. Het lijkt me dat ze aan de MAC adressen en SN's kunnen zien dat de STB's van iemand anders zijn geweest.
Pagina: 1