• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 16:52
Ik heb een lg flatron e2260 monitor, met een DVI, HDMI en een VGA aansluiting. Nu wil ik eigenlijk ook Digitenne kijken op deze monitor. Ik ben hier niet zo heel erg in thuis, maar dit is wat ik geprobeerd heb.

Ik heb een Scart naar VGA kabeltje gekocht, en zo geprobeerd de boel aan te sluiten, alleen mn monitor pikt het signaal niet op. Is dit iets heel doms wat ik geprobeerd heb?

Ik had ook gezien dat er zoiets bestaat als een Scart naar HDMI omvormer. Alleen deze dingen zijn een beetje duur ( +/- 80 euro). Is dit aan te raden of bestaat er de kans dat dit ook niet werkt?

Op mn digitenne kastje zit alleen een Scart VCR aansluiting, een Scart TV, en een gele video aansluiting, geen idee waar die voor is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

simon stokvis schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:03:
Ik heb een Scart naar VGA kabeltje gekocht, en zo geprobeerd de boel aan te sluiten, alleen mn monitor pikt het signaal niet op. Is dit iets heel doms wat ik geprobeerd heb?
Niets doms aan. Als de stekker bestaat zou je denken dat het werkt. Helaas is dit niet het geval. Je zal het signaal om moeten zetten met een apart kastje, maar die zijn helaas niet gratis.
Op mn digitenne kastje zit alleen een Scart VCR aansluiting, een Scart TV, en een gele video aansluiting, geen idee waar die voor is.
Die gele aansluiting is composiet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

job schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:05:
[...]
Niets doms aan. Als de stekker bestaat zou je denken dat het werkt. Helaas is dit niet het geval. Je zal het signaal om moeten zetten met een apart kastje, maar die zijn helaas niet gratis.
Niet helemaal correct. Het signaal is 100% identiek op het synchronisatie signaal na.. Echter kunnen veel monitoren niet om met het synchronisatieritme wat word gebruikt bij scart.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :D, scart kan inderdaad ook rgb uitsturen.
Wel moet het signaal aangepast worden om te werken met een monitor.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 24-08-2011 15:09 ]

• simon stokvis
Het is deze kabel... Ik heb het trouwens op twee monitoren geprobeerd, allebei geen resultaat.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:25
D4NG3R schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:06:
[...]

Niet helemaal correct. Het signaal is 100% identiek op het synchronisatie signaal na.. Echter kunnen veel monitoren niet om met het synchronisatieritme wat word gebruikt bij scart.
Plus het feit dat de verversingsfrequentie voor PAL / NTSC volledig buiten het bereik liggen van wat wat je monitor ondersteund.

VGA -> SCART kan eventueel werken mits je de juiste frequenties weet te selecteren voor je grafische kaart en je TV / VCR RGB signalen ondersteund. (Wat volgens mij tegenwoordig wel veel is?)

SCART -> VGA is echter onmogelijk tenzij je je monitor zo weet te modden dat deze de lage verversingssnelheid en interlaced signaal accepteert. Iets wat bij bijna alle moderne monitoren redelijk onmogelijk is volgens mij.
Bron voor meer info

Ik denk dat er niets anders opzit dan een of ander omvormer kastje te kopen en deze te gaan gebruiken, of een tv aanschaffen die je ook als monitor kan gebruiken.

• simon stokvis
En wat heb ik aan die gele composiet aansluiting?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:17
simon stokvis schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:18:
En wat heb ik aan die gele composiet aansluiting?
Daarmee zou je kunnen kijken naar een VGA Box zoals dat heet. Deze zet een composiet, s-video, scart of component signaal om naar een bruikbaar VGA signaal.

Echter zijn de meeste van die dingen inderdaad vrij prijzig en werken ze naar mijn ervaring niet optimaal. Zelf zou ik dan ook gaan kijken naar bijvoorbeeld een USB tuner, waardoor je gewoon televisie kunt kijken op je computer.

Bij dat laatste zou je een goedkope tuner kunnen gebruiken + een aparte cardreader, waardoor je ook meerdere tuners kunt gebruiken op één smartcard (op dezelfde computer)

• simon stokvis
En een Scart naar HDMI omvormer, zou dat het proberen waard zijn voor die +/- 80 euro, of werken die ook niet optimaal?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan je er geen DVD speler met HDMI tussengooien die wel scart of composiet slikt? Die dat dan omzet voor je als extern kanaal oid?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hangt er ook een PC aan die monitor? Kan daar geen simpel DVB-T kaartje of -stickje in/aan die het signaal voor je omzet?

• simon stokvis
Ik heb het via de computer geprobeerd om Digitenne te kijken met een anysee e30 plus. Dit werkt opzich prima, alleen stottert het beeld af en toe, of valt gewoon vijf seconden uit. Als ik digitenne via een tv kijk heb ik hier geen last van.

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-02 16:58
Heb je wel goed bereik met het anysee.. Ik had ergens gelezen dat deze niet zo heel goed bereik hebben met dvb-t

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:17
whitedrag152 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:25:
Heb je wel goed bereik met het anysee.. Ik had ergens gelezen dat deze niet zo heel goed bereik hebben met dvb-t
Anders kun je er een 'buitenantenne' aanklussen. Die krijg je geloof ik zelfs gratis van KPN.
Pagina: 1