Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

F-Secure Internet Security 2011

Pagina: 1
Acties:

• Bart Giesen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2020
Beste,

Ik heb onlangs F-Secure Internet Security 2011 DEMO gedownload van de F-secure site. Dit was voor mij puur om te testen, en wat ik al verwachte bleek wederom waar; F-Secure maakt mijn systeem traag.

Ik draai zelf Windows XP Pro, SP3. Ik heb F-Secure derhalve gedeinstalleerd van mijn systeem.

Nu wil ik een demo van NOD32 proberen, edoch, wanneer ik het programma wil installeren krijg ik de melding; Gedetecteerde Software van F-Secure kunnen de werking verstoren.

Bijzonder, want ik heb het gedeinstalleerd. In mijn services en processen zie ik niks meer van F-Secure draaien. Hoe kan ik 100% ALLES van F-Secure van het systeem afkrijgen?

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een andere optie is het teruggaan naar een automatisch herstelpunt van Windows van vóór de installatie van F-Secure.

Anders kan regedit een oplossing bieden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Voor de zekerheid: je hebt wel opnieuw opgestart na het verwijderen van F-Secure?

Desktop | Server | Laptop

• Bart Giesen
Bedankt voor de reacties.

Ik heb gewoon via de uninstaller van F-Secure de applicatie gedeinstalleerd. Hierop de computer een aantal maal gereboot ;-)!

Heb de map F-Secure uit Program Files weggegooid / Taskmanager bekeken, geen taken / Services bekeken, maar ook niks. Wat kan ik via REG-Edit dan precies doen? Want daar kan ik in eerste oogopslag ook niets vinden.

Om het simpel te houden; kan een oud installatiebestandje van F-Secure serieus de werking van ESSET NOD32 beinvloeden?

Verwijderd

F-Secure heeft een tool beschikbaar om restanten te verwijderen. De pc zal herstarten.

ftp://ftp.f-secure.com/su...ol/UninstallationTool.exe

Mijn advies is wel een backup te maken.

Verwijderd

Bart Giesen schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:21:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb gewoon via de uninstaller van F-Secure de applicatie gedeinstalleerd. Hierop de computer een aantal maal gereboot ;-)!

Heb de map F-Secure uit Program Files weggegooid / Taskmanager bekeken, geen taken / Services bekeken, maar ook niks. Wat kan ik via REG-Edit dan precies doen? Want daar kan ik in eerste oogopslag ook niets vinden.

Om het simpel te houden; kan een oud installatiebestandje van F-Secure serieus de werking van ESSET NOD32 beinvloeden?
Kan zeker ja. Soms kan je zelfs een nieuwe virusscanner niet eens installeren door een oud bestandje. Maar hierboven zie je de fix. Komt wel vaker voor bij virusscanners i.c.m. Windows XP

• Bart Giesen
Bedankt voor jullie reacties. Heb de fix van F-secure uitgevoerd, maar tevergeefs. Ik ga nu maar gewoon verder met de installatie vna NOD32. Als het niet werkt, dannuh... Ja... :P Lastig...

Verwijderd

Er is een oude tread (2008) op het officiele forum van NOD32. http://www.wilderssecurit...ghlight=Detected+Software

Misschien helpt het je in de goede richting. Lijkt er op dat er restanten achter blijven.
Pagina: 1