Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rekenen met netto werkdagen

Pagina: 1
Acties:

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:31
Goedenmiddag

voor mijn afdeling ben ik momenteel bezig met een prioriteitenplanning in Excel 2007. Ik loop tegen een probleempje aan met het berekenen met netto werkdagen. Het berekenen van netto werkdagen werkt goed, maar het terugrekenen naar een datum, rekening houdend met vakantie lukt me niet helemaal.

Eenvoudig gezegd heb ik een productiedatum, waarvanaf ik, bijvoorbeeld 10 (TIJD1) netto werkdagen terug wil rekenen.

Zou ik dit moeten programmeren, dan zou ik, denk ik, een loopje maken waarin ik TIJD1 vergelijk met NETTO.WERKDAGEN(BEGINDATUM;EINDDATUM;[VAKANTIEDAGEN], waarbij ik steeds BEGINDATUM zou ophogen tot het antwoord overeenkomt met 10.

Is hier in excel ook een slimme functie voor...
Het gaat hier namelijk om een groeilijst met tig projecten.

bvd,
René

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind wel een ranzige workaround, maar zo te zien is er inderdaad geen kant-en-klare oplossing voor jouw probleem. Anderen beweren dat het met 'workday' ook op te lossen is.

Edit: workday / werkdag lijkt toch precies te doen wat jij wil:
code:
1
=WERKDAG(A1;3)

Als ik dat invul en in cel A1 de datum van vandaag intik, komt er '29-8-2011' (maandag) te staan. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 24-08-2011 13:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad zou het met Werkdag() moeten kunnen, vergeet niet de feestdagtabel met alle voor jouw regio(s) relevante feest-/vakantiedagen te vullen: dat verschilt nogal per regio :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:31
Wat stom. Bedankt zeg. Compleet overheen gekeken. Denk weer veel te moeilijk.
Dit maakt het weer een stuk overzichtelijker.