Toon posts:

Bootcamp vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SSD 128 GB in mijn computers zitten, waar nog +- 50 GB van vrij is.
Nu wil ik graag Windows 7 met bootcamp installeren, waar ik 30 GB voor vrij wil maken.
Als ik dit nu doe via bootcamp wil installeren ( Windows 7 ), kiest hij dan wel 30 GB uit de 50 GB vrije ruimte en blijft al mijn data op Mac OS bewaard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01
Als je bootcamp gebruikt kan je aangeven hoeveel ruimte je wil gegeven aan Windows, hier maakt hij dan gewoon een partitie voor aan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 10:15
Ja, maar ik moet wel zeggen dat 30GB veel te weinig is als je wilt gamen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hij maakt inderdaad een nieuwe partitie en laat je OSX deel intact.
als je wilt gamen is 30GB inderdaad aan de krappe kant, aangezien veel spellen 4/8 gig vragen tegenwoordig.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daniel_Elessar schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:13:
Hij maakt inderdaad een nieuwe partitie en laat je OSX deel intact.
als je wilt gamen is 30GB inderdaad aan de krappe kant, aangezien veel spellen 4/8 gig vragen tegenwoordig.
Jaah goed, ik wil alleen voor Guild Wars 2 Windows 7 gebruiken! :p
En wellicht voor een aantal apps die ik voor school opleiding moet uitvoeren op Windows systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Windows 7 (64bit) staat hier op een 42GB partitie gezet en heb 15GB over.
Er staat verder nog weinig bijzonders op.
De 64bit variant neemt wat meer plaats in dan de 32bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Op zich lijkt het me geen probleem. ik heb ook een 30gb partitie aangemaakt voor W7 Ultimate 64 bit, maar enkel voor de benodigdheden. Daarmee bedoel ik dus het OS, program files, en een paar belangrijke bestanden.

Games e.d kan je natuurlijk gewoon op een ext HDD installeren, en vanaf daar spelen.

Hier een kleine indruk van waar je schijfruimte aan normaal productief gebruik wordt besteed.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-yBvz5mPYhBk/Tl5Tbr2T5UI/AAAAAAAAA7U/qdO3fHuy9U0/w7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_bNxcJSsGsw/Tl5T9Ry28PI/AAAAAAAAA7c/zxQVK64jlV0/w7-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Q8rCkUSj5pU/Tl5T9lT_EoI/AAAAAAAAA7k/eL_eJKPW97M/w7-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YGTLCAM0Yy8/Tl5T9h9HJUI/AAAAAAAAA7g/Lrw3OIBvW9k/w7-3.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb ook een "soort van" bootcamp vraagje.

ik ben Windows 7 gaan installeren op een MacBook 7.1

Nu ben ik nogal fanatiek windows man, dus heb ik vrolijk met m'n windows xp pro cd alle partities verwijderd van m'n MacBook.
Daarna ben ik met een Windows 7 Home Premium SP1 x64 begonnen met de installatie.

Op zich staat alles er ook netjes op, alleen mis ik de drivers voor het geluid, de webcam en de bluetooth.
Natuurlijk ben ik gaan googlen en heb ik de site van Apple afgezocht, ook hier op Tweakers heb ik zitten zoeken, maar het enige wat ik kan vinden is dat mensen Windows via BootCamp installeren, maar dat gaat bij mij niet, omdat ik geen cd's/dvd's bij de MacBook heb.
Daarnaast wil ik ook niets van MacOS op de MacBook.
Hebben jullie tips en/of ervaringen?

Ik heb zelf al diverse updates gedownload van BootCamp, daar zitten wel VGA drivers in, maar die heb ik al via Nvidia gedownload, dus dat had geen nut bij mij :)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen mac kopen ? :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 21:31 ]

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

:D yeah, stiekem best wel mee eens ;)
maarja, hij staat er nu, en om die dan maar weer weg te doen is ook (bijna) zonde.

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Pagina: 1