• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
Hoi allen,

Heeft iemand ervaring met de volgende koelpasta?

http://shop.conrad.nl/com.../hr-koelpasta/150326.html

Als ik het goed bekijk zou deze toch een stuk sneller zijn hitte kunnen overbrengen tegenover normale koelpasta zoals de mx3 of silver 5...

Graag jullie ervaring hiermee.

mvg,

furian^^

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 14:12
Hij is vloeibaar. Als je dat tussen je CPU en koelblok spuit pers je het er dus geheid tussenuit, over je moederbord heen. En waarschijnlijk geleid het nog elektriciteit ook.

• furian88
daarom ben ik er dus zo nieuwschierig naar.. het zou volgens conrad heel goed moeten werken..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Het is een van de beste koelpastas die je momenteel kan krijgen, maar houd er wel rekening mee dat je het alleen kan gebruiken bij een 100% koperen of vernikkelde baseplate, het spul reageert namelijk met aluminium.

De "Ultra" variant is trouwens net wat beter: pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:10

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

wat D4NG3ER zegt ;) overigens neem de Liquid Ultra inderdaad die is beter.
Ik heb nog coollaboratory liquid ultra, gloednieuw in het doosje, maar ik gebruik het niet. Kope?

Daarvoor hebben we V&A of kun je gebruik maken van DM.

[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 24-08-2011 16:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Zou dat net zo goed werken met convex cpu koelers?

• furian88
ik ben blij met de antwoorden die ik gekregen heb, en ga dan ook zeker de ultra variant gebruiken.. Ik denk alleen dat ik het meteen mee bestel bij mijn waterkoeling (indien dat ze het daar niet hebben krijg je wel een berichtje Deathchant...)

Alsnog bedankt voor de reacties :)

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 09:28
het gaat hier wel om een metaallegering. lijkt mij dat je het spul niet wilt knoeien op je mobo of iets anders elektronisch.

Laat ons wel weten wat de resultaten zijn, gebruikersgemak en koelprestaties. misschien vergelijken met andere koelpasta's ?

edit1: staat al veel info in de link van malantur

[ Voor 9% gewijzigd door Sandertje03 op 25-08-2011 10:46 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 22:03
frickY schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:16:
Hij is vloeibaar. Als je dat tussen je CPU en koelblok spuit pers je het er dus geheid tussenuit, over je moederbord heen. En waarschijnlijk geleid het nog elektriciteit ook.
Iedere koelpasta is vloeibaar kerel. Als het niet vloeibaar zou zijn geweest had je het niet uit kunnen smeren ;)

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 09:28
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Iedere koelpasta is vloeibaar kerel. Als het niet vloeibaar zou zijn geweest had je het niet uit kunnen smeren ;)
De 'normale' koelpasta is een pasta, en niet zo vloeibaar als deze metaallegering.
zie het filmpje maar wat hierboven geplaatst is. Hier zie je in de eerste paar seconden (nadat hij een bolletje heeft gelegd) dat hij die druppel over de halve CPU trekt.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 20:44
Jep het is inderdaad een stukje dunner, omdat de viscositeit waarschijnlijk een stuk lager is. Ik vond het uitsmeren wel makkelijk gaan. In het filmpje ziet het er wat lastig uit, waarschijnlijk ook omdat het anders moet dan bij normale koelpasta, maar eenmaal een druppie erop ging het allemaal vrij makkelijk en snel.

Edit: Overigens heb ik de Ultra gebruikt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 31-08-2011 17:28 ]

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 20:12

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Dit spul werkt als een trein, let alleen op de 2 volgende punten!

A: Het reageert als een malloot met aluminium. Zonder gekheid, in nog geen dag is je hele koeler weggevreten als deze van alu is.
B: Als je het te lang (lees meer dan een maand) tussen je cpu en koeler laat zitten hard het uit. Koeling is dan wel erg goed, omdat je een soort vaste verbinding wordt (denk aan soldeertin). Maar je krijgt het never-never nooit meer van je koeler/cpu af.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

je CPU stressen lijkt me, aangezien het op kwik-basis is en een lage smelttemperatuur heeft en dan direct na het stressen je pc uitzetten en dan je koeler eraf halen. Lijkt me geen probleem te zijn, theoretisch dan he :) er zullen vast gebruikers zijn die het echt niet eraf krijgen....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 14:12
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:56:
Je hebt een verschil tussen vloeibaar en vloeibaar.
Ik doel natuurlijk op de lage viscositeit.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13

Cheezus

Luiaard

Deathchant schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:46:
je CPU stressen lijkt me, aangezien het op kwik-basis is en een lage smelttemperatuur heeft en dan direct na het stressen je pc uitzetten en dan je koeler eraf halen. Lijkt me geen probleem te zijn, theoretisch dan he :) er zullen vast gebruikers zijn die het echt niet eraf krijgen....
Bij vloeibaar metaal denk je gauw aan kwik maar aangezien dit nogal extreem giftig leek het me sterk dat dit zo verkrijgbaar is in de vorm van een koelpasta, kwik-thermometers waar het kwik nog 'veilig' in een gesloten buis zit worden niet voor niets nauwelijks meer gebruikt (of zijn zelfs verboden?)..
In de product-safety: http://www.coollaboratory...liquid_ultra_englisch.pdf staat ook dat het op basis van Gallium is. Dat is ook vast niet eetbaar (in combinatie met de rest) maar een stuk veiliger dan kwik.
Pagina: 1