Wifi fangate mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-08 19:21
Beste allemaal,

Ik heb bedacht dat het mogelijk moet kunnen zijn mensen toegang te verlenen tot je wifi door ze fan ('Vind ik leuk!') te laten worden.

Nu ik het verhaal gepubliceerd heb, begin ik steeds harder te twijfelen. Dit is zo simpel, dat het volgens mij allang toegepast zou worden als er geen haken en ogen waren. Wat zie ik over het hoofd?

*Ja, dit is niet de bedoeling dus. *

[ Voor 13% gewijzigd door IEF op 25-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
lijkt me pretty easy te implementeren. een of andere distro die captive portal kan en de inlogpagina herscripten zodat bij een like er een userid/paswoord combo gecreerd en doorgegeven word ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Technisch zie ik geen bezwaren.

Effe een quote, om de discussie op dit forum te houden...
Gratis wifi in ruil voor een ‘Vind ik leuk!’. Een idee voor bedrijven op Facebook die meer fans willen.

Wie weleens in het ziekenhuis zijn smartphone gebruikt, is vast bekend met de melding die je krijgt voordat je gebruik mag maken van het netwerk voor gasten. Eerst verschijnt er een scherm waarop je akkoord moet gaan met de voorwaarden. Veronderstel dat je i.p.v. het voorwaardenscherm een scherm laat verschijnen waar je fan moet worden van de organisatie, dan creëer je een prachtige manier om in contact te treden met je klanten.
Inhoudelijk zie ik wel een paar problemen.

Als bedrijven een open guest wifi aanbieden dan staat die helemaal open, of je moet in de captive portal een account aangeven wie jou toegang heeft gegeven (zodat je terug te vinden bent, of in iedergeval alleen voor echte klanten).

fan => open geeft juist een kleine barriere., en zou juist worden toegepast als je toch al een helemaal open wifi had.

Ik zou overigens mijn facebook wachtwoord niet weten, ik gebruik het helemaal nooit. (! ja die bestaan ook he? :> ), en dan zou ik er ook niet op kunnen omdat ik nog niet bij mijn mail kan om een facebook account te activeren. (kip en ei)

En hoe log je in op facebook? door facebook al helemaal open te zetten in je captive portal?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 24-08-2011 14:26 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-08 19:21
Bedankt! Jullie geven me hoop!

Uiteraard zijn er nog beren op de weg, maar als iets vanzelf gaat, dan is er ook niets aan.

Ook dit is niet de bedoeling.

[ Voor 109% gewijzigd door IEF op 25-08-2011 12:37 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:41

IEF

Why so serious?

Dit valt gewoon onder spam, sorry. Hoe goed bedoeld ook, je blijft maar verwijzen naar $blog.

Dit topic is gesloten.