Momenteel bezig ik met het opzetten van Mobile Device Management voor iOS apparaten, via een SaaS oplossing van een third party. Daar hebben we echter ons eigen APNS (Apple Push Notification Service) certificaat voor nodig. Na wat op internet te hebben gezocht dacht ik er achter te zijn dat er niets anders op zit dan om een iOS Enterprise Developer account te nemen (á $299/j). Dat vinden we hier geen probleem maar we gaan de portal inzetten voor onze klanten. Het Enterprise Developer account is eigenlijk bedoeld voor in-house applicaties, om deze te distribueren. Daarnaast kun je dan een certificaat genereren om MDM mee op te zetten. Nu is dat laatste het enige wat we willen gebruiken, dus eigenlijk zijn we in dit opzicht geen 'developer'. We willen alleen certificaten voor ons en onze klanten genereren. Echter over 'in-house apps' voor 'clients' (wat wij dus eigenlijk niet doen) wordt het volgende gezegd:
Vervolgens lees ik ergens online dat tijdens Lion Server Beta de certificaten gratis konden worden gemaakt met het OS. Nu vraag ik mij af of ik zelf certificaten mag maken de productie versie van Lion Server..? Dan ben ik namelijk voor €40 helemaal klaar.. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is? Of heeft iemand misschien ervaring? Tips?
In ieder geval alvast bedankt!
Ja, wat wil Apple mij nu eigenlijk vertellen? Dat al mijn klanten 'developers' moeten worden om onze dienst te kunnen gebruiken? En betekent 'suggest' in dit verhaal, 'moet' of 'hebben we liever maar kunnen we juridisch gezien niet afdwingen'?I am a developer who wants to create an in house app for my client. Can I join the iOS Developer Enterprise Program to do that?
The iOS Developer Enterprise Program should be used to develop and distribute proprietary in-house applications to your own employees within your own company. As such, your company would not qualify for direct Program enrollment in this situation. We would suggest that your client apply for enrollment in the Program, and, once enrolled in the Program, your client may add the appropriate developers from your company to their iOS Development Team.
Vervolgens lees ik ergens online dat tijdens Lion Server Beta de certificaten gratis konden worden gemaakt met het OS. Nu vraag ik mij af of ik zelf certificaten mag maken de productie versie van Lion Server..? Dan ben ik namelijk voor €40 helemaal klaar.. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is? Of heeft iemand misschien ervaring? Tips?
In ieder geval alvast bedankt!