Instabiel draadloos netwerk tijdens het downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Morrowg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08-2025
Beste mede Tweakers,

2 dagen geleden ben ik overgestapt op het alles-in-1 pakket van Ziggo. Alles lijkt prima te functioneren behalve het draadloze internet. Internetten zelf gaat zonder problemen maar zodra ik ga downloaden wisselen de snelheden en wordt uiteindelijk de verbinding gestopt en krijg ik een ''geen internettoegang'' melding. Als ik de computer opnieuw opstart of de wireless adapter in- en uitschakel, heb ik weer verbinding.

Speedtest geeft voor zowel draadloos als bekabeld de juiste snelheid aan. Bekabeld functioneert stabiel.

De wireless router die ik van Ziggo heb gekregen is de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Weet iemand waardoor mijn draadloze verbinding instabiel wordt zodra ik ga downloaden (max 3 MB/s).

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat iemand mij kan helpen. Ik bel vanmiddag Ziggo ook op voor advies, maar hier verwacht ik niet teveel van.

Alvast bedankt voor de reacties!

Caspar

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb wel een paar vragen:
• Krijg je dit probleem specifiek dmv downloaden via HTTP, FTP en P2P? Of maakt het niet uit via welke manier je iets aan het downloaden bent?
• Heb je dit probleem ook als je aan het gamen bent via draadloos?
• Heb je thuis een netwerk liggen en meerdere computers? Heb je het probleem ook als je data aan het overzetten bent van PC1 naar PC2?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Morrowg
Outerspace schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:30:
Ik heb wel een paar vragen:
• Krijg je dit probleem specifiek dmv downloaden via HTTP, FTP en P2P? Of maakt het niet uit via welke manier je iets aan het downloaden bent?
• Heb je dit probleem ook als je aan het gamen bent via draadloos?
• Heb je thuis een netwerk liggen en meerdere computers? Heb je het probleem ook als je data aan het overzetten bent van PC1 naar PC2?
Bedankt voor je goede vragen.. eerlijk gezegd weet ik op geen van drie het antwoord nog te geven. Ik ga dit vandaag testen en laat het zo snel mogelijk weten!

Bedankt voor het meedenken!

Edit:
Dit probleem lijkt alleen maar te ontstaan bij downloaden via FTP. Mijn broertje in de kamer naast mij heeft hetzelfde 2gb bestand net probleemloos binnen gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Morrowg op 24-08-2011 15:09 ]

• Morrowg
Er zijn wat vorderingen rond mijn probleem.

- De oude wireless router die wij hadden was een 802.11g
- De nieuwe wireless router is een 802.11n
- De adapter die ik zelf gebruik is een Linksys WMP300N maar die heb ik met veel moeite 2 jaar geleden geïnstalleerd met de Atheros drivers en niet met die van Linksys.

Als ik verbinding maak via de Linksys adapter staat er dat er een 802.11g verbinding is, terwijl het een N-adapter is.

Mijn broertje heeft een DWA-140 USB (N) adapter en die werkt wel goed. Met deze adapter kan ik prima downloaden, stabiel 3,0 MB/sec. De verbindingsgegevens geven ook aan dat er een ''N'' radioverbinding is.

Ik vind het zonde om mijn WMP300N in de kast te leggen. Deze adapter zorgt ondanks alle betonnen muren hier wel altijd voor een uitstekend signaal. Dat is met de USB-adapter nu wel minder.

Ik ga proberen andere drivers voor de WMP300N te vinden in de hoop dat deze ook via radiotype N wordt verbonden.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
De laatste Atheros drivers kan je meestal vinden op http://www.atheros.cz/
Atheros zelf heeft jammer genoeg op hun website geen driver-sectie.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Morrowg
Het probleem lijkt opgelost (klopt af)!

Ik heb nog wat gestoeid met de Atheros drivers. Geadviseerd werd de AR5008 driver. Uiteindelijk heb ik de AR5009 driver, tegen advies van windows in, geïnstalleerd. Deze heeft me wel een ''N'' radiotype verbinding gegeven!

Downloaden ging net erg stabiel met 4,2 Mb/sec.

Outerspace en Peter bedankt voor de reacties. Wie weet heeft iemand anders ook nog wat aan dit topic om stapsgewijs een probleem aan te pakken!

Caspar
Pagina: 1