Scythe Musashi op een HD5750

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik krijg vandaan de bovenstaande koeler binnen, en wil deze passend proberen te maken om m'n PowerColor HD5750. Ik weet dat dit origineel niet past, maar dat is juist het leuke.

Nu weet ik niet precies wat er gekoeld moet worden op 'n GPU, iemand tips, onderstaande pic is de kale PCB van de PC HD5750:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/front_full.jpg
Als het goed is hoeft er alleen koelpasta op het binnenste zwarte vlak, en niet het groene er omheen?
Waar moet ik de overige heatsinks op plakken?

Foto van de onderzijde van de Scythe Musashi:
Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.com/Reviews_2008/musashi/IMG_6132.JPG

Zo op het oog komen de gaten om te monteren wel overeen, dus dat moet het probleem niet zijn?

---RAWE CEEK!!!---

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 12:02

L702

Eric #99

Het probleem zit in de hoge dvi-connector.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hmmm, die valt misschien nog wel aan te passen. Iemand tips voor de rest?

---RAWE CEEK!!!---

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 07:50
Koelpasta idd alleen op het zwarte binnenste vlak en niet over het groene gedeelte. De heatsinks komen op de 4 vier zwarte geheugen chips. Hoop voor je dat het past, het is namelijke een fijne koeler die ik ook heb.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hoeven die elco's en de daarnaast zittende componenten niet extra gekoeld te worden?
Dus alleen de hoofd GPU chip, en die 4 geheugen chips?

---RAWE CEEK!!!---

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Van de scythe site:
*Not compatible with ATi RADEON 9550/9600/HD 4770/ HD 5770/ HD 5750

Je bestelt een willekeurige koeler en hoopt dat 't past, zo werkt dat niet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:50
*checkt de TS zijn naam*

no worries, he's fearless :P

Systeem Specs

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Rofl @ bovenstaande, heb hem voor €12.50 inc. verzenden, dus daar wilde ik de gok wel voor nemen.

Koeler zit er inmiddels op, na een kleine modificatie aan de bracket van de GPU.
Zoals te zien op de onderstaande foto, heb ik er op 2 plaatsen een inham in moeten maken, de heatpipes kwamen er net tegenaan:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Gameroom/IMG_2263.jpg

Ook heb ik aan de onder, en bovenzijde van de geheugen chips heatsinks geplakt, had er toch genoeg, en beter teveel dan te weinig:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Gameroom/IMG_2261.jpg

En in vergelijkin met de originele koeler:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Gameroom/IMG_2264.jpg

Idle is hij van 50/55 graden, naar 30/35 graden gedaan, nog niet gestrest. Helaas zat de originele fancontroller er niet bij, dus daar even achteraan gemaild. Wordt dat niks, maak ik er zelf wel even een, heb nog een goede potmeter liggen dus.

---RAWE CEEK!!!---

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Je hebt een andere kaart dan degene die jij in je OP plaatste.
De kaart in je OP heeft een dubbele DVI aansluiting, waar hij 100% zeker niet op zou gaan passen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar er zijn ook zoveel verschillende merken die dezelfde kaart uitbrengen, ben blij dat de mijn anders is, nu past hij tenminste.

---RAWE CEEK!!!---

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40
Ik zie dat de MOSFET's* op het stock-PCB ook niet gekoeld worden, maar als je ooit eens om onbekende redenen GPU-gerelateerde problemen krijgt (en de temps normaal lijken), zou je daar ook is een paar blokjes op kunnen doen.

*Dat zijn op de foto rechts de 8 zwarte chipjes met 3 pootjes en 1 stompje, en linksboven nog twee. Deze apparaatjes zorgen ervoor dat de 12V wordt getransformeerd naar corevolt en memvolt en worden best heet.

Je moet uiteraard wel even bij jouw specifieke PCB die gevallen opzoeken, locatie en aantal kan verschillen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Denk niet dat ik daar nog een heatsink op krijg, hoogstens er tegen aan. Maar kaart wordt met een maand of 3/4 ook vervangen door een HD6000 serie.

---RAWE CEEK!!!---

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Orwell schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:03:
Ik zie dat de MOSFET's* op het stock-PCB ook niet gekoeld worden, maar als je ooit eens om onbekende redenen GPU-gerelateerde problemen krijgt (en de temps normaal lijken), zou je daar ook is een paar blokjes op kunnen doen.

*Dat zijn op de foto rechts de 8 zwarte chipjes met 3 pootjes en 1 stompje, en linksboven nog twee. Deze apparaatjes zorgen ervoor dat de 12V wordt getransformeerd naar corevolt en memvolt en worden best heet.

Je moet uiteraard wel even bij jouw specifieke PCB die gevallen opzoeken, locatie en aantal kan verschillen.
volgens mij word bij geen enkele grafische kaart de mosfets speciaal gekoeld. ik denk dat deze gekoeld worden door de airflow van de gpu fan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Is het mogelijk om de 2 fans direct op m'n GPU aan te sluiten, dus door ze bij elkaar te solderen, en dan deze aansluiting ervoor te gebruiken?:
Afbeeldingslocatie: http://www.bjorn3d.com/Material/revimages/video/MSI%20R5770%20HAWK/800x600/Image00013L.jpg

Of kan de kaart niet genoeg vermogen geven, om 2x een 100mm fan aan te sturen?

---RAWE CEEK!!!---

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40
Fordox schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

volgens mij word bij geen enkele grafische kaart de mosfets speciaal gekoeld. ik denk dat deze gekoeld worden door de airflow van de gpu fan.
Herinner je je de Radeon X1950Pro nog? Sommiges (met stock-PCB's!) waren dus op stock gewoon niet stabiel doordat de mosfets te heet werden. Dit kwam dan weer doordat dat ding voor de GPU soms maar twee fases had, waardoor elke fase op zich langer aan moest staan, maar goed.

En voor zover ik nu weet krijgen zo goed als alle kaarten boven de HD4770, HD5770 of de GTS450 wel een blokje. Daaronder werkt de airflow goed zat, maar als je gaat opvoeren wil het alsnog wel is nodig zijn.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb nu de 2 fans op de originele aansluiting gezet, met een zelfgemaakt splittertje, en in AMD overdrive de fan op 65% gezet. Blijft nu rond de 36c hangen, en Overdrive zet hem automatisch harder als het nodig is. Dus geen fan controller nodig...

.:EdiT:.
En op 65% is hij erg stil, komt niet boven het geluid van de rest van de PC uit!

[ Voor 16% gewijzigd door NoFearCreations op 25-08-2011 10:50 ]

---RAWE CEEK!!!---

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

NoFearCreations schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:29:
Is het mogelijk om de 2 fans direct op m'n GPU aan te sluiten, dus door ze bij elkaar te solderen, en dan deze aansluiting ervoor te gebruiken?:
[afbeelding]

Of kan de kaart niet genoeg vermogen geven, om 2x een 100mm fan aan te sturen?
die linker 2 pins aansluiting is voor eventueele ledjes voor in je systeem :P komt maar 3 volt uit oid.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1