Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI P6N SLI-F V2 en de Sli ondersteunde Nvidia (dubbelop :P)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Doe het zelf-ers van Tweakers.net,

Ik roep bij deze een quest uit voor iedereen die daarvoor in is. De Zoektocht gaat over de heilige graal der gralen. Althans voor mij dan :P
Ik wil graag uitzoeken of ik op dit moment beter een nieuwe pc kan aanschaffen of 2 nieuwe sli ondersteunende videokaarten kan kopen. Mijn huidige moederbord is een MSI P6N SLI-F V2 en ik heb er een AMD radeon 4850 512MB series inzitten. Nou ben ik er laatst achtergekomen dat SLI een technologie is gebruikt door Nvidia (chipset?). Nou is mij nog niet duidelijk of SLI het beste werkt met Nvidia kaarten of dat het ook prima werkt met andere merken.
Waarom ik dit wil uitzoeken is voor mij helder. Ik wil een pc die nog lang mee kan. Hijs mijn kindje en ik wil dat ie later opgroeit in een volwassen pc. Stilstand geeft onvrede in mijn wereld en waarom moeilijk doen? Nou omdat dat dat kan. In mijn wereld de beste reden.
Patchen is leuk maar fixen is beter.
Ik ben een groentje als het op pc's aankomt maar ik leer graag en snel. Dus wees niet bang om lekker moeilijk te doen ik verwacht niks anders van profs. Ik speel nu Amateur voetbal. Maar mijn uiteindelijke doel is de ere divisie als je begrijpt wat ik bedoel. En waar beter dan lid te worden van de Eredivisie club genaamd Tweakers.net :P

Verwijderd

Hey bijna-naamgenoot!

Een SLi moederbord werkt inderdaad alleen met Nvidia kaarten, dat heb je dus goed geraden.
Voor AMD kaarten heet een gelijksoortige techniek Crossfire.

Mag ik vragen wat voor CPU je momenteel hebt, want je moederbord is een s775, dat is nu enigzinds verouderd, dus weet ik nog niet of het raadzaam is om je videokaart te upgraden. Heb zo'n vermoeden dat een totaal nieuwe pc een betere optie is.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals eerder gezegd wil ik graag weten of het uberhaubt mogelijk was, en 2 ik zou er 2 oudere nvidia geforce modellen in kennuh knallen.
Maar je vroeg of ik wist welke processor ik aan boord had, Ja das een Intel Core2 Quad CPU Q6700 @ 2.66GHz (ik moet er bijna van blozen). Het beessie (de pc) is dan ook al ongeveer 4 tot 5 jaar oud. Toen der tijd door mien Beer van een broer in mekaar gezet. Ondanks zijn huge omvang is ie subtiel en goede motoriek dus aan hem heb je iets als je zelf een pc in mekaar wil zetten. Echter was het me opgevallen dat ie een nvidia chipset int moederbord heeft gedouwd en een amd kaart erin heeft gestopt. Hij heeft het altijd goed gedaan geen klachten. Maar als ik het optimale uit mijn pc wil halen zonder het oude in de hoek te trappen dan kies ik daar liever voor.
Ik lijk wel een Amerikaan die over zijn geweer praat :P Zo denk ik over mijn PC en je hebt waarschijnlijk gelijk dat ik tegen die tijd als mijn capaciteit veroudert is ik beter een nieuwe kan aanschaffen. Maar in mijn plannen staat een leuke HT pc in de sterren. Bovendien is het momenteel zo dat ik niet meer game en dat waarschijnlijk ook niet meer ga doen. Dus mijn topic is echt theoretisch in principe. Mijn doel met dit topic is dan ook de mogelijkheid onderzoeken of het uberhaubt nut heeft en daarnaast of het mogelijk is. Nou op de eerste vraag heb ik nu dus antwoord nu nog de 2e.

PS: ik hou ook van ijsthee :P (maar heb meer dorst naar kennis :) )

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Zijn er geen hydra mobo's die voor jou doeleinde geschikt zijn ? Dan kan je ati houden en er een nvidia bij stoppen :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Verwijderd

Topicstarter
Met hydra mobo's bedoel je een custom moederbord?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 12:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:22:
Met hydra mobo's bedoel je een custom moederbord?
Nee hij bedoelde de Hydra Engine.

http://www.pcper.com/revi...ology-No-Strings-Attached

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Das dus een chipset die het mogelijk maakt om 2 verschillende merken videokaarten met mekaar te laten werken. Heb een plaatje gevonden van MSI P67 moederbord (kweil.....)

Verwijderd

Topicstarter
En als ik het goed begrijp is een moederbord in feite een plank met daarop aansluitingen voor: CPU, Werkgeheugen, Kaarten. En hoe die dat met mekaar in verbinding staan heet een chip set. Klopt dit tot dusver?

Verwijderd

Topicstarter
Btw dit is een test post om mijn plaatje bij mijn profiel te testen

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:06
test mislukt

Verwijderd

Topicstarter
bingo. we have a winner
....
not :P

Verwijderd

Topicstarter
Jopie hoe krijg ik dat aan de praat?

Verwijderd

Topicstarter
ah patch 2.0 :D

• TheGreatAtuin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:33
Allereerst: Welkom op Tweakers!

Wat googelen leert dat je moederbord gebruik maakt van de nVidia nForce 650i SLI chipset. Zo eentje heb ik ook nog gehad, prima chipsets zijn dat. Die chipset kan 2 nVidia videokaarten in SLI zetten, waarbij ze allebei 8 lanes tot hun beschikking hebben. Normaal gezien heb je 1 videokaart die 16 lanes gebruikt. Er zijn verschillende tests die uitwijzen dat die halvering weinig uitmaakt voor de prestaties van je systeem (zelfs met hele dure GTX 580's iets van 1-2%).

Je processor hoef je je niet voor te schamen - een quadcore op 2.66 Ghz is meer dan genoeg rekenkracht en nog altijd sterker dan de processor van 90% van alle verkochte computers. Je zou hem eventueel kunnen overclocken naar 3 of 3.2 Ghz maar da's een andere discussie.

Edit: gamen doe ik niet meer, dus theoretisch topic? Dan is het simpele antwoord: ja, upgraden kan en moet te doen zijn, mits je systeem over een goede voeding en goede koeling beschikt!

Qua videokaarten zou ik dan niet voor de duurste gaan, maar ik denk dat qua prijs-performance de ideale SLI setup nu een is met 2 GTX 560 Ti kaarten. Of als je minder budget hebt, 550 Ti kaarten (al zijn die echt een stuk minder goed).

Ik zou het even slim aanpakken: ik game nu met een GTX 570, en een 560 Ti is met wat overclocken makkelijk even snel. Met die 570 kan ik werkelijk alles aan 1920x1080 spelen met de instellingen op High (ja, ook Crysis 2 dx 11). Dus als je al wilt upgraden, gewoon 1 enkele kaart kopen en als je dat niet genoeg vind voor SLI gaan.

Ook is er de kwestie voeding ;) Een SLI-pc met voorgenoemde kaarten heeft minimaal 4x een 6-pins aansluiting nodig, waarmee je in de klasse 650W voedingen of sterker beland. Heb je die?

Edit 2: Hydra moederborden zijn godsgruwelijk duur en onafhankelijk onderzoek door verschillende reviewers heeft laten zien dat een Hydra systeem met een combinatie van een nVidia en AMD kaart gewoon de snelheid aanneemt van de snelste kaart, en de andere kaart wordt gewoon genegeerd. Als je het mij vraagt a waste of money!

Edit 3: Een moederbord is meer dan simpelweg een plank die alles met elkaar verbindt ;) Een moederbord is ook verantwoordelijk voor de juiste voltages naar ieder onderdeel sturen, alle overige informatie naar je processor doorsturen (zoals data van harde schijven, usb-poorten), om alle informatie weer naar buiten te brengen en om in de regel zo betrouwbaar mogelijk te zijn. Tussen dure moederborden en hun goedkopere neefjes zie je vaak flinke prestatieverschillen. Je hebt een goed moederbord van MSI, maar dat is iets waar je echt nooit op moet besparen!

[ Voor 73% gewijzigd door TheGreatAtuin op 26-08-2011 10:05 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Trouwens, wil je aub alles in 1 post zetten volgende keer ipv steeds 3 posts achter elkaar, dat kan met de edit knop rechtsboven je posts.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik voortaan doen Rundgevaar :P
Pagina: 1