Tegelzetter werkt te langzaam en maakt er een zooi van

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Tja.. eigen topic.. Ik moet het gewoon even van me afschrijven :)

Wij zijn de badkamer aan het verbouwen. We laten dit doen. Onze vaste beun heeft een team geregeld (loodgieter (hijzelf), elektricien, timmerman en een tegelzetter.
Zijn vaste tegelzetter is op vakantie, dus hij heeft er 1 op aanraden van een collega (wat normaliter erg betrouwbaar is).

Goed, er moet getegeld worden. 4 wanden samen ongeveer 16M2 en de vloer is 5M2 (ja, niet een hele grote badkamer ;) )

Tegelzetter is afgelopen vrijdag begonnen. Eerst een vloertje gestort (3,5 uur), maandag heeft hij een stucadoor laten komen (met mijn goedkeuring, als het moet dan moet het) om twee wanden egaal te maken (3.5 uur).
Gisteren heeft hij zelf de hele dag getegeld. Ik was gewoon aan het werk (kerel heeft een sleutel).

Toen ik thuis kwam kon het tegelwerk me nog niet echt bekoren (timmerman zei dat ik er doorheen moest kijken, wachten tot alles gevoegd is. Werk zag er goed uit volgens hem.) en ik vond ook dat er wat weinig was gedaan voor wat ik aannam, een hele dag tegelen. Er waren namelijk 2 wanden gedaan. Laten we zeggen 8M2.

De tegelzetter had mijn vriendin (die aan het genieten is van een vakantie) laten weten dat vandaag alles getegeld en gevoegd zou zijn. Hartstikke mooi.
Vanmiddag kom ik thuis van het werk en tot mijn verbazing zie ik dat de vloer is getegeld en nog 1 wand.
1 wand is dus nog niet getegeld! En er is niets gevoegd.
Verder zit de hele trap onder de lijm.. en kan ik de vloerbedekking gaan vervangen denk ik.

Ik bel hem op.. hij neemt niet op. Bel nog een keer.. neemt niet op.
Dus ik stuur een SMS.
Ik: Ik dacht dat je klaar zou zijn vandaag?
Hij: Nee, niet gelukt (direct geantwoord trouwens)
Ik: Hoeveel uur heb je er nu inzitten?
Hij: 23, inclusief stucadoor. Morgen komen we met z'n tweeën en zijn we nog 16 uur bezig. Betaal je morgen?

Hier heb ik verder niet meer op gereageerd op dat moment. Behoorlijk overdonderd over de verwachte tijd.. ik bedoel.. 39 uur voor focking 20M2 tegelen.. :?
Dus ik bel de vaste beun en vraag hem om langs te komen.

Beun (samengevat): Dit is niet goed, veel te traag. Mijn vaste tegelzetter had dit nu af gehad.
Beun belt zijn kameraad (die de tegelzetter dus heeft geregeld) en die kameraad belt mij.
Kameraad (samengevat): Dit is niet goed, veel te traag.. snap niet dat dit kan. Bel hem, en vertel dat dit niet kan.

Tja.. dan maar de tegelzetter nog een keer proberen te bellen.

Ik: Hoi, ik dacht dat je klaar zou zijn vandaag
Hij: Nee, niet gelukt
Ik: Maar je bent morgen nog 16 uur bezig met zijn tweeën? Je hoeft toch nog maar 1 wand en voegen
Hij: Ja, ongeveer 16 uur, kan iets minder lang zijn.
Ik: Ik vind dit niet echt normaal, de tijd die je er mee bezig bent. Kameraad van me was hier net en vertelde dat dit in twee dagen makkelijk af zou moeten kunnen zijn.
Hij: Twee dagen, twee dagen.. tja.. denk het niet
Ik: Jij maakt er 40 uur van.. :/
Hij: Tja, tja
Ik: Ik ben hier niet blij mee
Hij: Tja, tja
Ik: Ik heb liever dat je morgen niet meer komt :( (ik was heel erg boos)
Hij: Prima, dan kom ik morgen even geld halen. !!!! LIKE WTF!!!! :(
Ik: ... Dat denk ik niet, ik zit namelijk met een vloerbedekking die ik kan weggooien
Hij: Ach maak ik wel even schoon.
Ik: Goed, jij maakt schoon, en als je dat lukt dan zien we wel wat we afrekenen.
Hij: Prima! tot morgen..
Ik:....

Goed.. ik ben in alle staten geweest vanavond. De laksheid van die kerel.. mijn project dat vertraging oploopt, extra geld dat ik kwijt ben.. en nog word ik weer erg boos als ik er over nadenk.

Nu komt hij dus morgen en ik ben eigenlijk van plan om of helemaal niet te betalen (als hij de vloerbedekking niet schoon krijgt), of minder, omdat hij zijn afspraken niet nakomt. Hij zou immers (gisteren gezegd) vandaag klaar zijn. Dat is 8 uur. Vandaag blijkt dat er dus nog 16!!! uur bijkomt. En dan wordt er nog niet eens gekitt.

Iemand eerder in deze situatie gezeten? Wat zou jij doen?
Overigens gaat dit allemaal om zwart werk, heb ik zeer goede ervaringen met het overige team. En heb ik de tegelzetter nog nooit gezien. Mijn vriendin wel.

Of zwart werk verstandig is of niet wil ik hier eigenlijk niet ter discussie stellen. Dat is een keuze die ik gemaakt heb.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niet zwart laten doen maar gewoon met factuurtje....

[ Voor 4% gewijzigd door bgrr op 23-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik vrees dat helemaal niet betalen niet echt een optie is. Ik heb geen ervaringen met dit soort gevallen, maar ik denk dat het verstandig was geweest om op voorhand afspraken te maken inzake de duur van dit project. Ik begrijp heel goed dat jij je nu opgelicht voelt en ik wil ook gerust aannemen dat die man er veel te lang over gedaan heeft (hij had de sleutel dus hij kon even goed de ganse dag tv zitten kijken terwijl jij op je werk zat), maar daar kan je nu vrij weinig aan doen. Het gemakkelijkste is gewoon betalen, maar onderhandel wat over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
bgrr schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:12:
Niet zwart laten doen maar gewoon met factuurtje....
Net te laat met mijn edit..
En dan? Dan kun je net zo goed tegen dit soort dingen aanlopen..
Anoniem: 296939 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:13:
Ik vrees dat helemaal niet betalen niet echt een optie is. Ik heb geen ervaringen met dit soort gevallen, maar ik denk dat het verstandig was geweest om op voorhand afspraken te maken inzake de duur van dit project. Ik begrijp heel goed dat jij je nu opgelicht voelt en ik wil ook gerust aannemen dat die man er veel te lang over gedaan heeft (hij had de sleutel dus hij kon even goed de ganse dag tv zitten kijken terwijl jij op je werk zat), maar daar kan je nu vrij weinig aan doen. Het gemakkelijkste is gewoon betalen, maar onderhandel wat over de prijs.
Dat is dus wel een voordeel van zwart werk.. niet betalen is zeker wel een optie. Volgens de andere beunen.. maar dat is ook een "bepaald slag volk" ;)
Afspraken zijn ook gemaakt. Het zou vandaag klaar zijn.. 8 uur werk. Nu is het 16 uur extra.
Maar ik wil hem wel betalen.. betaalt hij de nieuwe vloerbedekking. Dan zien we wel wie er duurder uit is (ervan uitgaande dat hij de vloerbedekking niet schoon krijgt).

[ Voor 70% gewijzigd door St@m op 23-08-2011 23:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
St@m schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Als je het niet zwart laat doen dan heb je rechten en kan je nog ergens aankloppen, nu niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 17:20
Hahn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:16:
[...]
Als je het niet zwart laat doen dan heb je rechten en kan je nog ergens aankloppen, nu niet.
Geldt ook voor de beun die zijn geld wil natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:16:
[...]
Ook over de gemaakte uren? Overigens was "wit" € 6000,- duurder :P (timmerman doet nog wat extra werk buiten de badkamer om.)
Robsel_NL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Juustem

[ Voor 30% gewijzigd door St@m op 23-08-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ook over de gemaakte uren? Overigens was "wit" € 6000,- duurder :P (timmerman doet nog wat extra werk buiten de badkamer om.)

[...]

Juustem
Inmiddels kun je daar het bedrag van de vloerbedekking, vertraging, resterende uren voor tegelen aftrekken.

Is het verschil al minder groot. Met factuur had je deze kosten makkelijker kunnen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

St@m schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

[...]

Dat is dus wel een voordeel van zwart werk.. niet betalen is zeker wel een optie. Volgens de andere beunen.. maar dat is ook een "bepaald slag volk" ;)
Afspraken zijn ook gemaakt. Het zou vandaag klaar zijn.. 8 uur werk. Nu is het 16 uur extra.
Maar ik wil hem wel betalen.. betaalt hij de nieuwe vloerbedekking. Dan zien we wel wie er duurder uit is (ervan uitgaande dat hij de vloerbedekking niet schoon krijgt).
mits vloerbedekking schoon
betalen voor de uren tot nu toe minus de uren die een ander er nog in gaat steken.

Verder 'verlies' nemen, maar hier wel afkappen idd.

(of betalen tot nu toe en de rest is van hem (wel afmaken dan natuurlijk))

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:56
Robsel_NL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ja, maar als 'klant' zou ik me toch een stuk minder fijn voelen als ik iets niet (af) opgeleverd krijg, voor hetzelfde geld komt 'ie de boel weer eraf slopen als hij z'n geld niet krijgt oid.
St@m schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ook over de gemaakte uren? Overigens was "wit" € 6000,- duurder :P
Als er een factuur is gemaakt en daarop staat dat alles x euro zou gaan kosten, dan maken het aantal uren niks uit, lijkt mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wie heeft nu eigenlijk de tegelzetter laten komen? Jij of de beun?

Persoonlijk regel ik het altijd liever met 1 persoon ( beun ) en hoe die het dan met de rest van zijn mensen doet is niet mijn probleem.

Als beun zelf (en zijn kameraad ook) al zegt dat het te traag is dan zou ik het probleem gewoon bij de beun neerleggen, die heeft tegelzetter uitgezocht en die mag de extra kosten gaan betalen. Jij betaalt beun 2 dagen werk als hij inschat dat het dit mocht duren...

Maarja, als ik een tegelzetter laat komen dan mag hij ook eerst een half uurtje op de koffie komen om in te schatten hoeveel werk het gaat worden en dan wordt er in principe ook geen uur meer of minder betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
bgrr schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Inmiddels kun je daar het bedrag van de vloerbedekking, vertraging, resterende uren voor tegelen aftrekken.

Is het verschil al minder groot. Met factuur had je deze kosten makkelijker kunnen verhalen.
Ik weet niet wat jij denkt dat een beun kost? Maar die extra kosten komen bij lange na niet in de buurt van € 6K ;)
paQ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

mits vloerbedekking schoon
betalen voor de uren tot nu toe minus de uren die een ander er nog in gaat steken.

Verder 'verlies' nemen, maar hier wel afkappen idd.

(of betalen tot nu toe en de rest is van hem (wel afmaken dan natuurlijk))
Dat zijn goede opties. Maarja.. ik wil hem niet meer aan het werk hebben, dus die optie gaat het sowieso niet worden.
Hahn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:20:
[...]
Ja, maar als 'klant' zou ik me toch een stuk minder fijn voelen als ik iets niet (af) opgeleverd krijg, voor hetzelfde geld komt 'ie de boel weer eraf slopen als hij z'n geld niet krijgt oid.
[...]
Als er een factuur is gemaakt en daarop staat dat alles x euro zou gaan kosten, dan maken het aantal uren niks uit, lijkt mij.
True, true.. meeste offertes die we hebben gehad werden uren in berekend. En dan een meerprijs bij extra uren van € 45,- p/u excl. BTW.
Gomez12 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:23:
Wie heeft nu eigenlijk de tegelzetter laten komen? Jij of de beun?
De beun
Persoonlijk regel ik het altijd liever met 1 persoon ( beun ) en hoe die het dan met de rest van zijn mensen doet is niet mijn probleem.
Same here
Als beun zelf (en zijn kameraad ook) al zegt dat het te traag is dan zou ik het probleem gewoon bij de beun neerleggen, die heeft tegelzetter uitgezocht en die mag de extra kosten gaan betalen. Jij betaalt beun 2 dagen werk als hij inschat dat het dit mocht duren...

Maarja, als ik een tegelzetter laat komen dan mag hij ook eerst een half uurtje op de koffie komen om in te schatten hoeveel werk het gaat worden en dan wordt er in principe ook geen uur meer of minder betaalt.
Hier is dat dus iets anders gegaan omdat het niet zijn vaste zetter is. Beun voelt zich behoorlijk schuldig en gaat zeker nog iets regelen om ons tegemoet te komen (heeft hij al gezegd). Fijne jongen, echt die neem ik niets kwalijk.

Overigens: Als ik heeel eerlijk ben.. dan gaan we sowieso (in de loop van dit jaar, begin volgend jaar) de vloerbedekking vervangen. Ik ben er dus niet heel rouwig om. Maar dat gaat hem geen reet aan. Hij moet gewoon zijn schoenen uitdoen voor hij door het huis gaat banjeren terwijl hij onder de lijm zit.

[ Voor 30% gewijzigd door St@m op 23-08-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
St@m schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:25:
[...]
Hier is dat dus iets anders gegaan omdat het niet zijn vaste zetter is. Beun voelt zich behoorlijk schuldig en gaat zeker nog iets regelen om ons tegemoet te komen (heeft hij al gezegd). Fijne jongen, echt die neem ik niets kwalijk.
Niet lullig bedoeld voor je beun hoor. Maar als de tegelzetter het geld in zijn hand heeft, dan zie ik hem dat niet zo snel meer teruggeven. En ik zie de beun ook niet zo snel uit eigen zak het verschil gaan betalen.

Als tegelzetter betaald dan vermoed ik dat je veel loze beloftes en een hoop goede bedoelingen krijgt maar uiteindelijk geen geld ziet.

Tegelzetter heeft geen vaste relatie met beun, oftewel beun kan niets regelen met tegelzetter dat het in toekomstige werkjes wel weer goed komt. Oftewel beun zou het verschil uit eigen zak moeten betalen, ik weet niet wat voor beun jij hebt. Maar elke beun die ik ken doet dit dus niet...

In dit geval zou ik gewoon niets betalen totdat beun iets geregeld heeft met tegelzetter, geloof je echt in de beun en zegt die niets te kunnen regelen dan kan je altijd nog de tegelzetter het volledige bedrag geven (zuur maar helaas). Persoonlijk zou ik simpelweg niets geven op de mooie praatjes van een beun die zegt het wel weer rechtgetrokken wordt. Of je trekt het nu recht of ik weet nu wat de schade is, maar aub geen mooie praatjes over toekomstige dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gomez12 op 23-08-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sorry hoor, het is miscchien niet heel netjes om niet even een loper over je tapijt te doen maar verwacht je nu echt van werklui dat ze hun schoenen gaan uitdoen bij een verbouwing :?

Hoe zie je dat voor je, met o.a vieze handen en het vele heen en weer lopen?

Tsja en op je originele vraag; wat had jij gedaan: je bent afgegaan op goede recenties (sort of) en dat heeft dit keer niet mogen baten blijkbaar. Het jammere is, is dat het zwart is en je legaal gezien niet veel heb om op terug te vallen. Maar omdat het zwart is, kan jij net zo goed weigeren dingen te doen als dat hij dat doet (of in andere woorden; net zo schofterig)

Dus niet betalen totdat het gefixed is, is hier het credo denk ik :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:35:
[...]

Niet lullig bedoeld voor je beun hoor. Maar als de tegelzetter het geld in zijn hand heeft, dan zie ik hem dat niet zo snel meer teruggeven. En ik zie de beun ook niet zo snel uit eigen zak het verschil gaan betalen.

Als tegelzetter betaald dan vermoed ik dat je veel loze beloftes en een hoop goede bedoelingen krijgt maar uiteindelijk geen geld ziet.

Tegelzetter heeft geen vaste relatie met beun, oftewel beun kan niets regelen met tegelzetter dat het in toekomstige werkjes wel weer goed komt. Oftewel beun zou het verschil uit eigen zak moeten betalen, ik weet niet wat voor beun jij hebt. Maar elke beun die ik ken doet dit dus niet...
Daar heb je gelijk in. Het volledige verschil zal hij niet voor zijn rekening nemen (verwacht ik ook niet), maar er wordt wel gekeken naar mogelijkheden om mij tegemoet te komen.
Beun komt overigens al jaren bij mij over de vloer en levert altijd vakwerk. Verder help ik hem regelmatig aan klussen.
Notna schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:39:
Sorry hoor, het is miscchien niet heel netjes om niet even een loper over je tapijt te doen maar verwacht je nu echt van werklui dat ze hun schoenen gaan uitdoen bij een verbouwing :?

Hoe zie je dat voor je, met vieze handen?
Wij hebben de overloop bedekt met oude kleden. Daar mag hij zoveel zooi op maken wat hij wil. Dan is het een kleine moeite om je schoenen op dat kleed uit te doen.
Dus ja, ik verwacht dat hij zijn schoenen uit doet.
Tsja en op je originele vraag; wat had jij gedaan: je bent afgegaan op goede recenties (sort of) en dat heeft dit keer niet mogen baten blijkbaar. Het jammere is, is dat het zwart is en je legaal gezien niet veel heb om op terug te vallen. Maar omdat het zwart is, kan jij net zo goed weigeren dingen te doen als dat hij dat doet (of in andere woorden; net zo schofterig)

Dus niet betalen totdat het gefixed is, is hier het credo denk ik :)
Ja, dat is het credo inderdaad. Morgen maar sterk in de schoenen staan dus :P

Ben eruit wat het wordt:
1. Ik betaal niets want hij krijgt de vloerbedekking niet schoon
2. Hij maakt het werk af en rekent geen uren meer
3. Ik laat iemand anders het werk afmaken (verwachting 8 uur), en ik trek die 8 uur van zijn 23 uur af.

[ Voor 39% gewijzigd door St@m op 23-08-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Heb je het de beste man ook verteld dat hij dat moet doen? Sommige mensen zijn, helaas, zo onbeschoft/nie toplettend dat niet te doen of niet even te kijken bij een ander thuis om te zien wat de standaard is.

Ik bedoel, niet om iedereen over één kam te scheren, maar de meeste werklui die ik ken zijn niet de meeste snuggere mensen. Soms moet je iets duidelijker zijn dan gemiddeld. (voorbeeld was dat een stuccadoor bij mij in het huis ging roken terwijl hij bezig was :'). Het huis was in complete verbouwing, maar ik was er niet van gediend. Één keer aangegeven en het was afgelopen :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 23-08-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De werklui die ik over de vloer heb gehad (meestal wel wit overigens) hebben zelf altijd voor bescherming e.d. gezorgd of tenminste eerst gevraagd of het 'tapijt' er ook nog uit ging of niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:46:
Heb je het de beste man ook verteld dat hij dat moet doen? Sommige mensen zijn, helaas, zo onbeschoft dat niet te doen of niet even te kijken bij een ander thuis.

Ik bedoel, nie tom iedereen over één kam te scheren, maar de meeste werklui die ik ken zijn niet de meeste snuggere mensen. Soms moe tje iets duidelijker zijn dan gemiddeld. (voorbeeld was dat een stuccadoor bij mij in het huis ging roken terwijl hij bezig was :'). Het huis was in complete verbouwing, maar ik was er niet van gediend. Één keer aangegeven en het was afgelopen :) )
Tja, zoals ik al zei.. ik heb hem verder niet gesproken/gezien. Dus nee, ik heb het niet specifiek gezegd. Mijn vriendin ook niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DukeBox schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:47:
[...]

De werklui die ik over de vloer heb gehad (meestal wel wit overigens) hebben zelf altijd voor bescherming e.d. gezorgd of tenminste eerst gevraagd of het 'tapijt' er ook nog uit ging of niet.
Juist, daarom gaf ik aan dat ik het niet heel netjes vind dat ze niet voor lopers gezorgd hebben. Maar je kan niet echt vragen aan ze om hun schoenen uit te doen imo, zeker niet als ze bezig zijn en wellicht wat vaker naar de auto moeten lopen.

Maargoed, beetje offtopic, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik denk het niet... Het is pas zwart als de beun het niet opgeeft aan de belasting. Dat staat redelijk los van TS.
TS kan wel een factuur/kwitantie vragen.

* RemcoDelft heeft het niet zo op zwartwerkers, juist daardoor moet de rest van het land zo veel belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

* DukeBox laat daarom altijd in bier betalen, buiten de standaard 19% btw zit daar ook nog accijns op.. ;)

Hoe dan ook, de tijd dat ie er over gedaan heeft is niet normaal. Ik heb een gang en toilet laten tegelen, 12m² vloer en ~5M² muur, was binnen een dag (2x halve dag) klaar, daarna alleen nog 2 uurtjes voegen.
Oh, en alles schoongemaakt en van te voren gevraagd of de muren nog gedaan moesten worden i.v.m. evt. beschadigingen.

offtopic:
@hieronder, ik geef niet zoveel om geld. Mij maak je een stuk blijer met een biertje dat ik nog niet ken. (Het is niet zo dat je met een kratje heineken o.i.d. aan hoeft komen zetten)

[ Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 24-08-2011 00:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:56:
* DukeBox laat daarom altijd in bier betalen, buiten de standaard 19% btw zit daar ook nog accijns op..
:D Imho ben je een dief van je eigen portemonnee.. Tuurlijk laat ik ook wel eens iets wit doen.. maar het verschil.. het is niet alleen die 19% BTW.. ook het uurloon is veel en veel lager. Voor 1 uur wit kan ik een beun 3 uur laten werken. En dan hebben we het nog niet over de Poolse beunen :+

Ai, en toch een zwart werken discussie :+

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 23-08-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Toen ze bij mijn ouders de badkamer kwamen doen, deed de beun in kwestie het hele huis van gang tot trap tot badkamer bedekken met zeil en plastic bedekking voor zelfs muren en deurkrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de hele trap zelf moeten bedekken met stucloper toen een (witte) stucadoor de muren kwam besmeuren met spachtelputz. Het was dat of de trap opnieuw laten stofferen. Heeft me een avondje gekost maar de trap ziet er zelfs nu nog 100% uit :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 14:02

painkill

Pain(k)(ill)

40 uur over 1 badkamertje doen, lol!

Ik maak het ook wel eens mee, mensen die gewoon ontzettend langzaam werken, doelloos rondlopen, en veel te veel nadenken.. Ik weet haast zeker dat als er iemand thuis was geweest hij het nu wel af had gehad..

Laat ik het volgende zeggen, laat hij maar eens uitleggen waarom het niet in 2 dagen kon.
Want een scheve muur kost tijd om recht te krijgen (1-2 uur per muur).
Maar het daarna betegelen kost niet veel tijd. Spul maken, erop smeren, en tegel erop. Zeker voor een pro, die kan er wel 2 per dag.. Maar goed, daar komt het voegen nog bij, ook 1-2 uur per kamer.

Maar thats it.. Komt hij niet met een reden waarom het zo lang duurde dan hem gewoon voor 2 dagen betalen, minus de schade die hij heeft gemaakt..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 09:16
Dit is duidelijk of iemand die het gewoon niet kan, of een tijd rekker. Ik zou sowieso pas betalen als jij 100% tevreden ben! Ook dat tja tja een echte vakman zou gewoon uitleg kunnen geven. Zo kan ik het ook half (slecht) werk afleveren veel en veel teveel rekenen en dan niet eens afmaken. Want ja als jij betaald heb, komt hij niet meer. Klant is koning!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Goed, even een update.. Hij is hier net geweest.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt. Overigens een zeer nette man. Hij kan de trap helemaal schoonmaken.. heeft een paar tredes gedaan, dus dat komt goed.
Voor het vervolg een vaste prijs afgesproken (op basis van nog 8 uur, dus geen 16!). Dan is hij er:
23 - (3.5 voor de stucadoor + 3.5 voor het maken van de vloer) = 16 + 8 =24 uur mee bezig geweest. Totaal bedrag is dan inclusief materialen.

Prijs even gecontroleerd met wat kennissen, en het was redelijk conform de marktwaarde. Misschien ietsjes duurder. Nouja, hij maakt de boel af, we hebben samen een kopje koffie gedronken en zijn goed uit elkaar gegaan.
tnx voor de input iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 18-06 14:02

painkill

Pain(k)(ill)

Dus totaal inclusief materialen zo rond de €1250-1500?
Of heb je dure tegels en niet de standaard meuk? :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
painkill schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:12:
Dus totaal inclusief materialen zo rond de €1250-1500?
Of heb je dure tegels en niet de standaard meuk? :P
Ja, de tegels zijn apart ("dure" tegels ;) Je kunt het zo duur maken als je wilt) Die hebben we zelf gekocht. (euro of € 1000,- ~1500,- weet niet meer precies)
Maar gewoon het stuccen, "gieten" van de vloer, tegellijm, kimband, voegsel, het voegen, tegelen enz.. voor € 900,-

Pagina: 1