Mobiel prepaid internet USA & Canada voor vakantie

Pagina: 1
Acties:
  • 5.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 11:44
In oktober ga ik voor 19 dagen naar de VS op een auto rondreis we beginnen in NYC maar gaan ook een aantal dagen Canada in.

Nu zou ik graag daar gebruik willen maken van mobiel internet, ik heb nu een abo van Hi maar ik denk dat het vele malen goedkoper is om daar lokaal prepaid mobiel internet te nemen voor 1 maand.

Ik neem mee een iPad 2 Wi-Fi helaas geen 3G en mijn HTC Desire S. Ik denk dat ik dus het beste een prepaid simkaartje kan regelen daar voor mijn HTC telefoon en dan de 3g verbinding van m'n telefoon te tetheren naar m'n iPad. Liefst met een beetje redelijke datalimiet van 2 GB oid. Het zou handig zijn als hetzelfde kaartje ook werkt in Canada anders zou ik daar los ook een kaart moeten regelen.

Ik heb al gekeken op de site van Verizon maar vond nog niet echt iets wat hierbij past. Wat zijn nog meer grote providers in de VS en Canada waar ik kan kijken? En heeft iemand al ervaringen met mobiel internet tijdens zijn vakantie in die landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 21:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Skidmarks schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:13:
In oktober ga ik voor 19 dagen naar de VS op een auto rondreis we beginnen in NYC maar gaan ook een aantal dagen Canada in.

Nu zou ik graag daar gebruik willen maken van mobiel internet, ik heb nu een abo van Hi maar ik denk dat het vele malen goedkoper is om daar lokaal prepaid mobiel internet te nemen voor 1 maand.

Ik neem mee een iPad 2 Wi-Fi helaas geen 3G en mijn HTC Desire S. Ik denk dat ik dus het beste een prepaid simkaartje kan regelen daar voor mijn HTC telefoon en dan de 3g verbinding van m'n telefoon te tetheren naar m'n iPad. Liefst met een beetje redelijke datalimiet van 2 GB oid. Het zou handig zijn als hetzelfde kaartje ook werkt in Canada anders zou ik daar los ook een kaart moeten regelen.

Ik heb al gekeken op de site van Verizon maar vond nog niet echt iets wat hierbij past. Wat zijn nog meer grote providers in de VS en Canada waar ik kan kijken? En heeft iemand al ervaringen met mobiel internet tijdens zijn vakantie in die landen?
Hoeveel wil je internetten? Is 500Mb genoeg? Koop dat een AT&T prepaid kaartje, hiermee kun je voor 25 dollar 500Mb tegoed kopen en internetten. Begin dit jaar het met 100Mb iets meer dan een week volgehouden op mijn smartphone (redelijk wat facebook en whatsapp gedaan). Kaartje dus in je Desire S doen en die tetheren met je iPad als je wilt internetten. http://www.wireless.att.c.../pyg-cell-phone-plans.jsp

Wil je meer en ben je bereid hier $80 voor te betalen dan kun je ook een maand-abbo bij T-Mobile afsluiten voor onbeperkt internet. Voordeel van dit pakket is dat je ook onbeperkt naar Nederland kunt bellen en gebeld worden (in de VS kost gebeld worden ook geld, beltegoed met een Amerikaanse sim).

http://www.t-mobile.com/shop/plans/individual-plans.aspx

Beide kun je ter plekke regelen, al kun je AT&T ook via e-bay doen (sim-kaart) en dan de rest online.

Oh en helemaal iets anders is een droam huren, maar schrik niet, dit kost voor 19 dagen: € 176,51

Je huurt dan een klein kastje waarmee je via WiFi met maximaal 5 apparaten tegelijk kan internetten. Dit is onbeperkt dus alleen interessant als je HEEEL VEEEL SURFT.

Als je gewoon beetje je hotels uitzoekt met WiFi is de 1e keuze genoeg, die 100Mb was bij mij vooral zo snel op doordat ik wat updates van Market aan het uitvoeren was terwijl ik dacht op WiFi te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door ralfbosz op 23-08-2011 22:59 ]

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Hier staat alle informatie die je nodig hebt al in, daarnaast past je post hier ook veel beter. Dit soort info kan je beter gecentraliseerd houden, houdt het overzichtelijker met zoeken.

Overigens is Verizon CDMA en EV-DO, dus daar heb je niets aan met je Desire.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:17

Sorcerer8472

Mens sana?

T-Mobile heeft betaalbare (maar niet heel goedkope) dagpassen voor internet. Alleen kan je HTC niet op 3G in de VS (Tmo: 1700 MHz, AT&T 850/1900). Dat wordt EDGE dus...

Ook is het T-Mo-net niet geweldig in dunbevolkte gebieden. AT&T is daar beter. In Canada roamen is weer onbetaalbaar + moet je handmatig aanzetten, dus ik zou daar een paar dagen wifi only doen als je niet echt online moet.

Voor meer info: zie het hierboven genoemde buitenlandtopic.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 07:15

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Je zult voor Amerika en Canada twee verschillende oplossingen moeten vinden, er is geen netwerk dat voor dezelfde prijs in beide landen actief is. Zoals gezegd is Verizon (en Sprint) geen echte optie, vanwege een netwerk waar je met je telefoon niet op kunt (GSM vs. CDMA), dus je zit voor Amerika algauw aan AT&T of T-Mobile vast. AT&T is dan je beste keuze qua snelheid en dekking, maar als wat Sorcerer8472 zegt inderdaad klopt, zit je naar EDGE-snelheden te kijken. Persoonlijk zou het dat voor mij niet waard zijn, Wi-Fi hotspots zijn absoluut niet zeldzaam, dus dan zou ik gewoon dat gebruiken.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tuurlijk is het waar wat ik zeg :P

AT&T heeft geen betaalbare prepaid data. T-Mobile heeft weekpasses voor 100 MB voor $10 per week:
http://mobile-broadband.t-mobile.com/plans

Gebeld worden op een Amerikaans mobieltje is wel heel voordelig: het Nederlandse tarief is laag, vaak maar een paar cent per minuut. Op je Amerikaanse mobiel betaal je dan nog een tarief voor gebeld worden (het gewone minuuttarief geldt zowel voor bellen als gebeld worden).

Destijds uitgebreid bestudeerd ivm in het buitenland studerende vriendin. Data bij AT&T kan ik niet (meer) vinden op hun onoverzichtelijke site. Wifi is trouwens in grote steden heel makkelijk te vinden. Alle Starbucks hebben bijvoorbeeld gratis wifi :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ben zelf net bijna 4 weken in de VS geweest heb daar in de lokale AT&T store een prepaid kaartje gekocht. Simkaart zelf is gratis maar je moet eerste keer met minimaal $15 opwaarderen, een 'bel & sms'-plan kiezen, de $2 per dag bij gebruik variant, welke een maand geldig is. Daar boven op koop je voor $25 een bundel van 500mb welke eveneens een maand geldig is.

Kost je in totaal $40 dus. Bijna overal vol HSDPA bereik met AT&T. :)

Oja, ALLE hotels waar wij in verbleven hadden gratis WiFi.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 25-08-2011 11:08 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ah, betere keus dan T-Mobile dus! Stom dat die tarieven niet (goed) vindbaar zijn op de AT&T-site...

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 11:44
Zeer nuttige info ik denk dat ik voor de optie van Xabre / ralfbosz ga dus AT&T prepaid en inderdaad de paar dagen in Canada is het denk ik niet waard om daar nog van alles voor te regelen.

Ik ga het nog verder uitzoeken maar iedereen alvast bedankt voor de info.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 10:59
check anders dit topic even:

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En julie mogen inderdaad verder in het topic dat Michel242186 noemt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.