CSS DIV totaal verschillend firefox en ie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Goedeavond,

Ben al weer een aantal uurtjes bezig met een irritant probleem waarvan ik "iets" over het hoofd zie.
BTW, ben geen css expert.. noch html expert. Echter ook echt geen dummie.

Heb de website overgezet in een cms systeem, netjes een dynamisch menu en zoek functie gemaakt etc.

Echter zit er nu een vervelende bug in als de website word bekeken in IE.

Het gaat om *knip* en de oude *knip*

De oude site doet het in IE en firefox goed.
De nieuwe alleen in firefox. IE gaat de mist in met de positie van de divs. Maar wat???

Alvast heel erg bedankt !

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 23-08-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb die URLs even weggeknipt. Het komt op mij nogal spammerig over. Daarbij hebben we helemaal niet zo veel behoefte aan de volledige site, een uitgeklede testcase werkt wat makkelijker. Het is ook handig als je vermeld in welke IE versie(s) het fout gaat.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ik zag de site nog voor de knip en het heeft ermee te maken dat je doctype niet goed werkt. IE draait in Quirks mode. Mogelijk komt dit omdat er comments *voor* de doctype regel staan. Iets zegt me dat dat als allereerste in je document moet staan voor IE anders snapt IE er niks van. Zet die auteurs comments dus na de doctype, liefst in je head. Comments op die plek zijn verkeerd geplaatst.

Verder: Doe wat aan de positionering van die divs zeg... Dit had makkelijk met gewone styling afgekund, niet met position absolute.

[ Voor 17% gewijzigd door Flowmo op 23-08-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Zo simpel maar zo belangrijk.

De website doet het weer !!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

TOEVOEGING : Je hebt natuurlijk groot gelijk, maar dat zijn net de onderwerpen waar ik geen verstand van heb en normaal iemand anders doet. Aangezien er op het moment een vormgever een nieuwe look maakt die over enkele weken over dit verouderde design (wat niet door mij is gemaakt)

[ Voor 54% gewijzigd door Weezer-DC op 23-08-2011 20:22 ]