Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Je hebt een datacentre wat is de dienst van de toekomst.

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:36
beste medetweakers.

Ik ben is op zoek naar wat jullie een goed idee zouden vinden voor een dienst in een nieuw datacentre.
Wat heeft voor jullie de toekomst (cloud,gaming,hosting)

Waar zou een datacentre het beste zijn geld mee kunnen gaan verdienen in deze tijden.
Waar zouden ze in moeten investeren?

Dit is voor een scriptie wat ik aan het maken ben.

Geef je idee !

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
*O* huiswerkvraag *O*

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
uh... een dc levert infrastructuur, geen diensten... (bij een carrier neutraal dc)

maar goed, volgens mij is het idee van een scriptie dat je het zelf uitwerkt...

lees anders eens bv exemplaren van http://www.datacenterworks.nl/ door

[ Voor 64% gewijzigd door DJSmiley op 23-08-2011 21:42 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

RonnieGoodvibes schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:25:
beste medetweakers.

Ik ben is op zoek naar wat jullie een goed idee zouden vinden voor een dienst in een nieuw datacentre.
Wat heeft voor jullie de toekomst (cloud,gaming,hosting)

Waar zou een datacentre het beste zijn geld mee kunnen gaan verdienen in deze tijden.
Waar zouden ze in moeten investeren?

Dit is voor een scriptie wat ik aan het maken ben.

Geef je idee !
En weleens gedacht dat niet iedereen zin heeft om jouw huiswerk te maken? kom op zeg. Even nadenken wat er precies in een datacenter afspeelt en wat er in het nieuws komt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Ik denk dat ze een hoop racks neer zouden moet zetten waar mensen servers in op kunnen hangen.

Professionele website nodig?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
curry684 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat ze een hoop racks neer zouden moet zetten waar mensen servers in op kunnen hangen.
En fatsoenlijke toegangscontrole, N+1, tier2 of beter bij voorkeur enz

en geen dsl lijntje als enige verbinding ;)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ga je me betalen? 1 miljoen? 100 miljoen? 1 Miljard? >:)

Cisco organiseerd wel eens een wedstrijd om goede ideeën te krijgen, maar 250.000 Dollar die je ermee kan winnen, lijkt me wat weinig voor een idee wat potentieel miljarden waard is. Maar ik wil wel een gok wagen door in mijn glazen bol te kijken.
Cloud, VDI, dat soort dingen...
Nu wil je waarschijnlijk ook een onderbouwing:Cisco heeft nu een end-to-end productportfolio. (Van het datacenter/server tot aan de VDI client)
Veel fabrikanten willen in het datacenter zitten en willen ook aan end-to-end networking doen, om virtual desktops en andere services van het datacenter bij de user te krijgen.
( Of door overnames, of door partnerships. )
Snelle verbindingen met verschillende carriers, Koeling en Elektriciteit / Stroom.
Uiteindelijk komt het er op neer, dat je zo veel mogelijk storage en compute power op een zo klein mogelijk oppervlak wil concentreren. Vandaar dat Google zijn eigen manieren heeft om hun eigen datacenters te bouwen. ( In zeecontainers, met moederborden zonder behuizing er omheen. )

Stroom en koeling: Hoe is minder relevant.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DJSmiley schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

en geen dsl lijntje als enige verbinding ;)
2x 14k4 modemverbinding als backup dan? Of denk je dat het een mega-investering als isdn-2 vereist?

Maar ik zou gewoon gaan voor unlimited storage, unlimited bandwidth, unlimited processor power, 100% betrouwbare offsite backups en dit gratis (dus ook geen ads oid, gewoon echt 100% gratis) aanbieden voor de komende 25 jaar, dan komen je klanten bij bosjes aanvliegen.
Zeer waarschijnlijk ben je over 25 jaar dan de absolute monopolist qua datacentres en dan stroomt het geld binnen omdat je dan geld kan vragen aan iedere internetter die er is. Lijkt me een perfecte investering die over 25 jaar zijn geld tig keer terugverdient, zolang je maar kan blijven uitbreiden...

Maar even serieus, ik zou je scriptie ergens anders over gaan houden. Je hebt blijkbaar geen idee wat een datacentre is. Misschien dat 0,001% van de datacentres in de wereld een specifiek doel heeft (apple met eigen datacentre / google met eigen datacentres) de rest is enkel maar zoveel mogelijk servers in racks gedouwd.

Ik gok zomaar even dat zelfs nog niet eens 1% van de racks in datacentres een specifiek doel hebben (er hangt altijd wel een switch / ups tussen die niet voor specifiek gaming / hosting / cloud bedoelt is ).
Een server kan een specifiek doel hebben, maar een rack, nee niet echt in de echte wereld... Een rack stouw je gewoon vol naar gelang er servers bijkomen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand een compleet rack offline gegooid heeft en compleet opnieuw ingedeeld heeft omdat de nieuwe dbase server x toch echt in rack 1 moet hangen en daarvoor moet dan de fileserver maar uit rack 1 gehaald worden en in rack 2 gezet worden

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hulde @Blackbird voor zijn antwoord. Het jammere is dat dit topic gewoon dicht gaat. Huiswerk of een scriptie is immers iets wat jijzelf moet schrijven en ook moet kunnen beargumenteren. Wat zou je er nu van leren als wij het antwoord voor zouden kauwen.

Lees je gewoon eens in in de zaken die hot zijn tegenwoordig. denk dan eens creatief naar de toekomst en verzin iets waarvan jij denkt dat het interessant zou kunnen zijn.

SUcces ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.