[Macbook Pro] Boot niet, hdd werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:05
Momenteel heb ik een Macbook Pro 15" mid 2009 van een bekende van mij naast mij staan. Helaas werkt het apparaat niet naar behoren.

Het apparaat werkte goed met een install van OSX Lion. Na een paar dagen wilde de MBP niet meer opstarten van de HDD. OSX Lion USB stick erin maar de HDD werd niet gevonden.

Dit krijg ik wel te zien in Disc Utility:

-Disk1
-Mac OS X Base System

De totale capaciteit van Disk1/Mac OS X Base System is 1,4 GB

Hierna kreeg ik het apparaat in handen waarna ik ook geprobeerd heb om Lion opnieuw te installeren. Om de een of andere reden wordt de HDD niet gezien. Als ik de HDD in mijn MBP 13" 2011 installeer, werkt alles naar behoren. Wat ik vervolgens heb gedaan is een (nieuwe) HDD van mijn MBP in die van hem te stoppen (daar stond Snow Leopard op). En wat blijkt? Het apparaat start gewoon op.

Vervolgens heb ik de Snow Leopard HDD weer in mijn MBP geïnstalleerd, en er vervolgens Lion op gezet. De hardeschijf weer in de MBP 2009 gestopt maar dan krijg ik de 'folder met question mark' te zien.

Op internet heb ik het e.e.a. rondgekeken en daar ben ik een soort gelijk geval tegen gekomen.
Here's what happened to my friends:
His MBP booted into the grey screen with flashing question mark.
I put my HD in his MBP and it did same thing.
I put his HD in my MBP and it worked.
I ran Onyx and Disk Utility on his HD while in my MBP. It was perfect.
I put his HD in his MBP and it booted from CD.
He took it to Apple store, they replaced SATA cable and it booted up.
Bron

Samengevat:
-Macbook Pro 15" mid 2009 heeft boot problemen
-HDD in mijn MBP 13" 2011 gezet, werkt goed
-Snow Leopard install in MBP 2009 gezet, werkte
-OSX Lion HDD boot niet, Snow Leopard HDD wel
-HDD wordt niet gevonden in installatie programma van OSX Lion (USB Stick)

Alt+cmd+p+r geprobeerd, werkte niet. Als ik de Macbook nu opstart krijg ik alleen het grijze scherm te zien (wel met opstart geluid).

Iemand nog andere suggesties om uit te proberen? Gewoon langs een APR gaan en vragen of zij een kijkje kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
Tja, dan is waarschijnlijk de SATA controller kapot ofzo, dus moet je inderdaad even naar een Apple repair center gaan.