Toon posts:

Synology en Accespoint installeren binnen bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van een Synology voor mij thuis of binnen een particulier netwerk is voor mij reeds bekend, maar vandaag probeer ik binnen een bedrijfsnetwerk een accespoint in combinatie met een synology te installeren. Het wil alleen niet helemaal lukken.

- Accespoint kan ik aansluiten op het netwerk, maar wordt door het netwerk niet in staat gesteld IP uit te geven. Het blijft bij verkrijgen van adres... en dan valt de verbinding weg

- Synology kan uberhaupt niet gevonden worden waarschijnlijk door de firewall die op elke client verplicht aan staat (ingesteld door de systeembeheerder).

Ik heb toegang tot de server, maar heb 0.0 ervaring met windows server. Via welke administratie tools kan ik ervoor zorgen dat het accespoint in staat wordt gesteld ip's uit te geven en het netwerk uit te breiden en hoe kan ik tijdelijk de firewall uitschakelen zodat ik de synology kan vinden en instellen op het netwerk?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je hebt toegang tot de server maar geen ervaring, en je wil (zonder toestemming?) apparatuur in het netwerk hangen??

Meest voor de hand liggend is dat je systeembeheer vraagt te helpen, want die willen vast wel helpen als ze toestemming voor je actie hebben gegeven. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De systeembeheerder is een externe partij dus daar is geen toestemming van nodig. Ik heb wel wat ervaring met servers op andere besturingsystemen. Ik dacht als het gaat om kleine wijzigingen dan moet dat ook voor mij wel mogelijk zijn.

De Synology heb ik inmiddels wel kunnen installeren en daar wordt op het moment van spreken het volume op aangemaakt. De accespoint blijft echter weigeren om een ip adres uit te geven :-(

Verwijderd

Een AP zal ook geen ip's uitdelen.

Of krijgt een draadloze client geen ip van de router/dhcp server via de AP, dan kan het zijn dat de wlan drivers op de client niet up2date zijn en niet (goed) met de beveiliging om kunnen gaan.