• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Beste mensen,

Ik heb nu 2x2GB kingston 1333MHz DDR3 geheugen in mijn pc zitten. Ik zit er aan te denken om een kit van 2x4GB erbij te kopen, omdat ik redelijk veel met videobewerking doe en het geheugen nu erg goedkoop is.

Is het aan te raden om deze 2 kits te mixen, zodat je 12GB geheugen in totaal krijgt?

Moederbord is Gigabyte GA-MA770-UD3

Bedankt,

Buffalo77 | Pokemon Unite

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Gaat over het algemeen prima. Check je moederbord boekje voor het correct instoppen van reepjes geheugen zodat het dual channel blijft.

En check de website van de fabrikant of de reepjes die je wil halen op de QVL staan. Staan ze er niet op, google even op ervaringen van mensen met dezelfde combo.

-_-

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
de wat oudere amd cpu's (geïntegreerde geheugen controller) konden niet zo goed overweg met alle 4 de geheugenbanken bezet ik weet niet hoe het zit met de nieuwere cpu's. Maar is 8 gig niet voldoende voor videobewerking?

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 17:08
Heb zelf deze combinatie ook draaien, en afhankelijk van moederbord/geheugen combinatie zou dit met een courante AMD-processor geen problemen moeten opleveren. Draai zelf op een Phenom II 1055T.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Jazekerrrrr schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:43:
de wat oudere amd cpu's (geïntegreerde geheugen controller) konden niet zo goed overweg met alle 4 de geheugenbanken bezet ik weet niet hoe het zit met de nieuwere cpu's. Maar is 8 gig niet voldoende voor videobewerking?
Ja denk het wel, maar als ik de 2x2gb erin kan blijven zitten is dat mooi meegenomen.
Ik heb een x4 955 van AMD btw

Buffalo77 | Pokemon Unite