Toon posts:

Fotoboeken met Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een paar mooie fotoboeken gemaakt voor bijzondere gelegenheden via Iphoto. Erg mooi maar ook erg duur.
Nu wil ik ook van mijn standaard foto's een paar boeken maken. Wie weet er welke upload software er goed aansluit op Iphoto ? Ik had bijvoorbeeld het rommelige fotoalbum.nl gedownload maar kan vanuit daar geen iphotobibliotheek benaderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Ik dacht dat de Hema software dat wel kan, maar zo makkelijk als in iPhoto zelf wordt het niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.
Heb zojuist Albelli gedownload en ga die eens proberen. Mijn speciale fotoboeken blijf ik via Iphoto doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

hee bedankt die kende ik nog niet. Ze gebruiken dezelfde software als de Hema lijkt het (zelfde schermen, werking en een verwijzing naar dezelfde browser http://www.karelia.com/imedia/) dus grote kans dat ook dezelfde centrale ze afdrukt/print zelfs.
Eens kijken welke goedkoper is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 23-08-2011 20:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er fervent Blurb gebruiker.

Blurb biedt 2 opties om fotoboeken te maken:
- via het web
- via software

De software ondersteunt iPhoto hetgeen voor mij erg belangrijk is omdat ik in RAW fotografeer. Ik hoef dus niet elke foto manueel naar JPG te converteren.

Er zijn verschillende afdrukkwaliteiten, afwerkingen en formaten te kiezen. Als je voor het goedkoopste papier kiest is de prijs/kwaliteit verhouding onklopbaar. Het papier is dan wel dunner dan bij veel andere fotoboeken, maar zeker wanneer je dikkere boeken maakt (vanaf 100 blz), is de prijs per pagina extreem laag.
Het duurste papier is naar mij mening zijn meerprijs niet waard.

http://www.blurb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

franssie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:33:
hee bedankt die kende ik nog niet.
Dat kan wel kloppen, die zijn echt pas NET in Nederland begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon in iPhoto je album maken, en op het eind de pagina's als PDF (oid) exporteren? En deze vervolgens in bijvoorbeeld Blurb importeren (wel van te voren goed kijken welke afmetingen Blurb gebruikt, kan zijn dat je deze handmatig in iPhoto moet veranderen) waarna je via Blurb je fotoboek kan bestellen? Zo heb ik het althans een tijd geleden gedaan, en ben supertevreden over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@puredynamite ; zou ik niet weten maar zal eens kijken want dat zou wel een oplossing kunnen zijn.

Bedankt voor de tip

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Kan ook fotoboeken maken via de...
* Hema
*Albert Heijn
*Kruitvat

Hebben allen een programma voor de Mac.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:
Je kan toch ook gewoon in iPhoto je album maken, en op het eind de pagina's als PDF (oid) exporteren? En deze vervolgens in bijvoorbeeld Blurb importeren (wel van te voren goed kijken welke afmetingen Blurb gebruikt, kan zijn dat je deze handmatig in iPhoto moet veranderen) waarna je via Blurb je fotoboek kan bestellen? Zo heb ik het althans een tijd geleden gedaan, en ben supertevreden over de kwaliteit.
Dan krijg je het design (thema) niet mee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Queenfanmichel schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:12:
Kan ook fotoboeken maken via de...
* Hema
*Albert Heijn
*Kruitvat

Hebben allen een programma voor de Mac.
Met als gevolg dat één van deze programma's mijn hele iPhoto library vervuilde met webclips etc en de gehele website (van hema/kruitvat) met plaatjes in mijn iPhoto library neerzette, vreselijk veel werk aan gehad omdat weer te verwijderen (als je er later pas achterkomt).

Ik vind het dan ook jammer dat je bij iPhoto (Apple) niet de (meer)keuze hebt om andere aanbieders te gebruiken.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als je de library van iPhoto opzoekt in finder kun je gewoon "rechtermuisknop> toon inhoud" kiezen, daar staan al je foto's gewoon.

Of op een foto in iPhoto klikken en "toon in finder" doen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Falcon
  • Laatst online: 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je trouwens ook kan doen, is op zoek gaan naar iPhoto Album Coupons op internet. Hierdoor kan je gewoon de albums met korting bestellen, wat er vaak voor zorgt dat je rond dezelfde prijs als hierin nederland komt te zitten.

Het is wel goed zoeken of voor een klein bedrag overnemen.

Just a idea.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat ik heb gedaan (maar het is wat werk) is dit:

- fotoalbum maken in iPhoto
- exporteren naar PDF
- omzetten naar JPG pagina's (hier gebruik ik Automator voor)
- uploaden naar Webprint.nl en als volledige pagina's importeren
- bestellen!

Wel het iPhoto design maar een stuk minder duur (en erg mooi van kwaliteit). Je moet wel soms even uitkijken aangezien de pagina-afmetingen niet altijd overeenkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 25-08-2011 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Sebastius !

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Kan misschien handig zijn: Op iBood (.be) staat er nu een voucher t.w.v. €50 voor €6 voor fotoalbums, muismatten enzo mee af te printen. Het is maar dat je / jullie het weet / weten. :+

http://www.ibood.com/be/nl/

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 15:51
Eerder heb ik een fotoboek aangemaakt via IPhoto en besteld bij Apple. Gisteren kreeg ik een mail met daarin de uitleg dat mijn bestelling is geannuleerd door Apple door het feit dat de afbeeldingen verschoven en verkleurde waren. Dit vind ik overigens wel netjes van Apple.

Zij hebben mij een link gestuurd hoe te controleren of het fotoboek juist wordt aangemaakt. Dit kan via de voorvertoning (uitleg https://support.apple.com/kb/HT1040?vieuwlocale=nl).

Nu heb ik deze optie meerder malen gedraaid en de preview geeft inderdaad enkele onduidelijke foto's aan. Echter indien ik deze preview nogmaals draai zijn er andere foto's onduidelijk en de foto's die eerst niet goed waren staan er nu wel goed... Iemand hetzelfde probleem en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook fotoboeken maken via :
* Fotoinsight / CEWE
* Printing-1

Hier vind je tests van twee goede aanbieders - http://iitm.be/fotoboek-test - ze hebben allen een programma voor de Mac.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 18:54 . Reden: broken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb enkel ervaring met Hema en ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over het gebruikte materiaal en de kwaliteit van de foto's :)
Pagina: 1