En die fabrikanten betalen daar dus goud geld voor. Ben jij bereid om dat goud geld zelf te gaan betalen dan is het enkel de vraag op welke beurs je wilt gaan staan en naast wie...
Ik zou zeggen, vraag bij de HCC eens wat een stand als nvidia je kost. Als jij dat wilt betalen is er geen enkel probleem...
We willen gewoon een leuke stand inrichten en onze setups aan de mensen laten zien. Nogmaals, waarom zou ik mensen op een beurs niet versteld kunnen laten staan terwijl dat wel lukt bij mensen die ik thuis heb mogen ontvangen..
Omdat een beursplaats, een beursstand etc. etc. gewoon geld kost.
Een beurs is niet gratis, een beurs wordt simpelweg betaald door de standhouders die het standgeld weer terugverdienen met inkomsten vanuit die dag ( of fabrikanten die een investering doen )
Zit je op een goedkope beurs, dan is je publiek idem dito, dat is enkel geinteresseerd in of de stand naast jou cd'rs per 10.000 voor 1 cent goedkoper aanbied dan ergens anders op de beurs.
Zit je op een dure beurs dan val je weg door al het marketinggeweld wat elke stand om je heen kan produceren.
Laat ik het eens anders vragen, hoe zie jij jullie beursstandje voor je? 1 bureautje met daarop 2 htpc's en wat flyers en dat moet het dan zijn, mensen zien je dan nog niet eens staan.
Mediaportal is gewoon een natte droom als je een echte tweaker bent, en dat willen we laten zien.. Ik zou niet weten wat daar "saai" aan is..
Heb je de mogelijkheid om een complete standinrichting te verzorgen en alles eromheen, kan je meer dan 2 mensen tegelijk bedienen? Heb je iets catchy wat vanaf een afstand de aandacht trekt (dus niet 2 tv's)
En uberhaupt hoeveel tweakers denk je dat er daar rondlopen? Ongeveer 99,9% is enkel gepeupel wat op zoek is naar de laagste aanbieding of de beste boothbabe of de gratis freebies.
powermarcel10 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
We zullen zien.. ik denk dat mensen behoorlijk onder de indruk zijn als ze het zien.. Mijn familie en vrienden zijn allemaal verre van tweakers, maar staan stuk voor stuk kwijlend toe te kijken wanneer ik mijn mediacenter bedien..
Simpel gezegd, je snapt niet welk publiek een beurs bezoekt.
Ik kan 1000 en 1 dingen helemaal perfect uitleggen aan vrienden / kennissen / familie waarna ze gelijk naar de winkel gaan om het te kopen. Maar dat is enkel omdat ze bereid zijn te luisteren als ik iets zeg. Beurspubliek is niet bereid om te stoppen / luisteren als jij wat zegt.
Dat publiek
moet je stoppen met opvallende catchy dingen, en een videotje / powerpointpresentatie / draaiende beamer gaat geen mensen stoppen, dat heeft iedereen al.
Ook al zouden we er op één beursdag slechts 10 members aan over houden, dan is dat mooi meegenomen. Het is ook vrijwillig, en het lijkt ons gewoon leuk om te doen..
10 langdurig geinteresseerde members? Met 2 man en geen mogelijkheid om de mensen na die dag het gelijk zelf te laten beleven (want je verkoopt niets, dus mensen moeten na de beurs ook nog eens zelf op zoek gaan naar een htpc)
Beursbezoekers hebben een geheugen van nul.
Als ik het persoonlijk moet inschatten dan zou ik zeggen dat je 250 inschrijvingen op een beursdag krijgt. Daarvan verlies je ongeveer 90% na de 1e week (dat waren de techniek-geinteresseerden die gelijk naar de webshops gingen kijken om zo'n apparaat als wat jij demonstreerde kant en klaar te kopen en toen terugschrokken van de kant-en-klare oplichtersprijzen die webshops hanteren) de overige 10% verlies je in de 1e maand vanwege het feit dat die het toch niet zien zitten.
Je moet een one-stop shopping oplossing bieden dat iemand die je enthousiast gemaakt hebt gelijk dezelfde avond ermee verder kan gaan. Die moet je geen mogelijkheid tot herbezinning / andere verkooppraatjes aanhoren bieden.