Toon posts:

PC beurzen en evenementen gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:40
Hallo iedereen,

zoals de Titel al doet vermoeden; ik ben op zoek naar computer evenementen en beurzen.. Om wille van de volgende reden:

Ik ben een fanatiek gebruiker van Mediaportal. (the opensource mediacenter applicatie, www.team-mediaportal.com)

Om dit programma te promoten wil ik graag, samen met iemand anders van het forum, op een beurs gaan staan.

Uiteraard hebben we zelf ook al gezocht, maar konden er niet heel veel vinden. We zijn al wel in onderhandeling met HCC, maar zijn bang dat deze vrij hoge standprijzen rekenen, en aangezien het hier om een opensource programma gaat, en daarmee dus gewoon; "voor het goede doel" willen we eigenlijk ergens staan voor niks. Of evt. een vriendschappelijk bedrag. Het moet gaan om een beurs in Nederland. Ook beurzen waar mediaspelers en andere elektronica worden gepromoot zijn prima!

Hebben jullie misschien tips?

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Ha, de HCC is juist een beurs waar je niet moet willen staan. Ten eerste is de kwaliteit al jaren gewoonweg drie keer niks -- de HCC Dagen zouden gewoon compleet moeten worden opgeheven. Ten tweede maak je daar geen kans als je geen stapel geld hun kant op schuift.

Daarnaast, heb je wel goed nagedacht over het nut van wat je wil doen? Ik betwijfel ten zeerste of het ook maar enig nut zal hebben ter promotie.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• powermarcel10
Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:20:
Ha, de HCC is juist een beurs waar je niet moet willen staan. Ten eerste is de kwaliteit al jaren gewoonweg drie keer niks -- de HCC Dagen zouden gewoon compleet moeten worden opgeheven. Ten tweede maak je daar geen kans als je geen stapel geld hun kant op schuift.

Daarnaast, heb je wel goed nagedacht over het nut van wat je wil doen? Ik betwijfel ten zeerste of het ook maar enig nut zal hebben ter promotie.
Hmmm, jij hebt kenbaar niet zulke goede ervaringen met de HCC dagen..? Ik zal eens op internet kijen of ik dergelijke verhalen kan vinden..

Daarnaast heb ik uiteraard nagedacht over het doel van het promoten op een beurs. Ik denk dat voor veel mensen die daar komen, en dus schijnbaar liefhebbers van computers zijn, een HTPC de ultieme droom is. Echter weet ik ook dat veel mensen het (te) ingewikkeld vinden allemaal, en dat wil ik graag ontkrachten. Ik denk dat ik de interesse bij velen wel kan wekken door hen mijn Mediacenter te laten zien..

Verder is naamsbekendheid kweken en folders verspreiden altijd goed..

Verder nog suggesties?

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:53

SeatRider

Hips don't lie

Ik vraag me af of je niet 5 jaar te laat bent hiermee. Ik bouwde 8, 9 jaar geleden mediacenter pctjes, nu doe ik het met een xtreamer (ja, een broddelding, maar niet meer gebroddel dan als ik nu nog had moeten klooien met hardware, OS en remote control geneuzel).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik denk juist dat jij te vroeg gestopt bent. Er zijn veel mensen die vanaf een mediaspeler naar HTPC overstappen. Waarom? Dat antwoord gaf je zelf al :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

XeNeRgY schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:54:
Ik denk juist dat jij te vroeg gestopt bent. Er zijn veel mensen die vanaf een mediaspeler naar HTPC overstappen. Waarom? Dat antwoord gaf je zelf al :)
Nee hoor, want voor de 99 euro die een Xtreamer kost ga ik niet zelf nog veel meer broddelen ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens nagedacht om op de IBC te gaan staan?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Terw_Dan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:01:
Al eens nagedacht om op de IBC te gaan staan?
Ja, of op de vrijmarkt met Koninginnedag?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

powermarcel10 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:41:

[...]

Hmmm, jij hebt kenbaar niet zulke goede ervaringen met de HCC dagen..?
Ik niet alleen hoor. :)
Ik zal eens op internet kijen of ik dergelijke verhalen kan vinden..
Daar zul je zat van dit soort verhalen vinden. De HCC Dagen zijn tegenwoordig absoluut niet meer wat ze vroeger waren. Dus al zou je het je kunnen veroorloven, kun je dat geld beter ergens anders in steken.

Zoek trouwens ook maar eens op GoT, zat verhalen van medetweakers dat de HCC niet meer de moeite waard is.
Daarnaast heb ik uiteraard nagedacht over het doel van het promoten op een beurs. Ik denk dat voor veel mensen die daar komen, en dus schijnbaar liefhebbers van computers zijn, een HTPC de ultieme droom is. Echter weet ik ook dat veel mensen het (te) ingewikkeld vinden allemaal, en dat wil ik graag ontkrachten. Ik denk dat ik de interesse bij velen wel kan wekken door hen mijn Mediacenter te laten zien..

Verder is naamsbekendheid kweken en folders verspreiden altijd goed..

Verder nog suggesties?
Ik denk dat je de potentiële interesse echt overschat, al was het alleen maar omdat de grote massa (en dat zijn toch de mensen die je vaak op die beurzen ziet, de echte liefhebber slaat dat soort beurzen meestal over) toch echt gewoon een kant-en-klare mediaplayer zoals de Popcorn Hour ofzo kopen. Dat soort apparaten zijn er tegenwoordig echt meer dan genoeg en geloof me, de gemiddelde computergebruiker zet liever zo'n kant-en-klaar ding neer dan dat ze zelf moeten gaan knutselen aan een HTPC.

[Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2011 21:05]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:03:
en geloof me, de gemiddelde computergebruiker zet liever zo'n kant-en-klaar ding neer dan dat ze zelf moeten gaan knutselen aan een HTPC.
Hear yay!

• powermarcel10
Zeg vent, kan je misschien iemand anders z'n topic gaan zitten vervuilen met onzinnigheid...?

De vraag luidt: PC beurzen en evenementen gezocht! Er werd niet gevraagd naar jou mening over het feit een mediaspeler beter zou zijn dan een HTPC..

Jij mag mij een mediaspeler aanwijzen die zulke uitgebreide functionaliteit bied dan mijn mediacenter.. Ik zal je vast een voorzetje geven; die ga je niet vinden.. Nadeel van een mediaspeler tov een HTPC, is o.a. dat je er geen live tv mee kunt kijken/opnemen, en je er niet mee kunt gamen. beide zaken doe ik wel, dus is de HTPC de ideale oplossing.. Verder is een HTPC stukken sneller dan een mediaspeler, om nog maar te zwijgen over alle online video aanbod dat beschikbaar is.
Die mediaspelers van tegenwoordig zijn best aardig, maar als je een beetje tweaker bent, ga je voor een ultieme HTPC.. Maar dat ben jij schijnbaar niet..

Er wordt hier gezegd dat "de gemiddelde computergebruiker" liever een mediaspelertje neemt.. Nou dat is prima, maar wie zegt dat dat de doelgroep is waar we ons op willen richten.. Mensen die naar een computerbeurs toekomen, zijn lijkt mij niet de meest doorsnee computergebruikers.. Schijnbaar computergebruikers die zich graag verdiepen in de materie.. En één van die materies is media afspelen..
Er wordt vaak gezegd dat een HTPC zo duur is. Dat valt best mee. het ligt er maar net aan wat je er mee wil.

Koop eens een playstation 3, een interactieve tv-decoder met 1000gb harde schijf, en een mediaspeler. Voor dat geld koop je een leuke HTPC, die vele malen meer functionaliteit biedt dan deze 3 apparaten samen.

Ik overschat het gaan naar een beurs niet, maar onderschat het ook niet.. het gaat er om dat mensen het even zien.. Als iedereen die hier bij mij thuis komt, compleet word weggeblazen door alle functionaliteit, en de gelikte menu's, waarom zouden beursgangers dat dan niet zijn..?

Sory, maar jullie weten me niet echt te overtuigen met sterke argumenten.. Dus laten we de discussie verder gaan met de titel: "PC beurzen en evenementen gezocht!"

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Precies, mediaspelers zijn crap vergeleken met een HTPC. Maar goed, daar gaat het hier niet over :)

Heb je al eens gedacht aan scholen? Bijvoorbeeld op een HTS of TU? Daar is de doelgroep in elk geval aanwezig (ik ga even voor het gemak uit van IT-opleidingen, er is een bredere doelgroep, i know) en vaak zijn ze 'tweaker genoeg' om geen mediaspeler te hoeven kopen.

Wellicht kun je bedrijven benaderen die HTPC onderdelen maken, en baat hebben bij de promotie van software voor een HTPC. Dat is 2 vliegen in 1 klap als je van hun standruimte gebruik mag maken.

Vaak vind je in computerbladen ook een agenda voor evenementen.

[Voor 9% gewijzigd door XeNeRgY op 23-08-2011 22:47]

• powermarcel10
XeNeRgY schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:46:
Precies, mediaspelers zijn crap vergeleken met een HTPC. Maar goed, daar gaat het hier niet over :)

Heb je al eens gedacht aan scholen? Bijvoorbeeld op een HTS of TU? Daar is de doelgroep in elk geval aanwezig (ik ga even voor het gemak uit van IT-opleidingen, er is een bredere doelgroep, i know) en vaak zijn ze 'tweaker genoeg' om geen mediaspeler te hoeven kopen.

Wellicht kun je bedrijven benaderen die HTPC onderdelen maken, en baat hebben bij de promotie van software voor een HTPC. Dat is 2 vliegen in 1 klap als je van hun standruimte gebruik mag maken.

Vaak vind je in computerbladen ook een agenda voor evenementen.
Kijk, daar kan ik tenminste wat mee.. Ook die IBC was een goede tip.. Daar ben ik nu even naar aan het kijken.. in welke zin "seatrider" de IBC vergelijkt met een vlooienmarkt is mij een raadsel..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mocht je uiteindelijk toch eens ergens staan, laat je dan aub wel weten hoe het is verlopen? Anders krijgt dit topic weer zo'n anti-climax :)

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Wat wil je nu precies op zo'n beurs gaan doen?

Je eigen htpc gaan tonen en flyers uit gaan geven over mediaportal? Klinkt mij vrij saai in de oren.

Persoonlijk zou ik gewoon (mits ik een goede babbel had over dit onderwerp) naar een grote computerketen/fabrikant toestappen en vragen of ik niet met financiele ondersteuning vanuit hun mijn verhaal mag doen op wat grotere beurzen.

Kan je gewoon neerleggen dat jij wilt bepalen hoe hun htpc's voor de beurs opgetuigd/geconfigureerd moeten worden. Zij verkopen wat extra htpc'tjes en jij kan je verhaal doen op de wat grotere / duurdere beurzen.

Als jouw verhaal echt goed is, dan kan een beetje fabrikant/keten zo een stuk of 50 extra htpc's verkopen op een beurs. Daar hebben ze echt wel geld voor over...

• powermarcel10
Gomez12 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:01:
Wat wil je nu precies op zo'n beurs gaan doen?

Je eigen htpc gaan tonen en flyers uit gaan geven over mediaportal? Klinkt mij vrij saai in de oren.

Persoonlijk zou ik gewoon (mits ik een goede babbel had over dit onderwerp) naar een grote computerketen/fabrikant toestappen en vragen of ik niet met financiele ondersteuning vanuit hun mijn verhaal mag doen op wat grotere beurzen.

Kan je gewoon neerleggen dat jij wilt bepalen hoe hun htpc's voor de beurs opgetuigd/geconfigureerd moeten worden. Zij verkopen wat extra htpc'tjes en jij kan je verhaal doen op de wat grotere / duurdere beurzen.

Als jouw verhaal echt goed is, dan kan een beetje fabrikant/keten zo een stuk of 50 extra htpc's verkopen op een beurs. Daar hebben ze echt wel geld voor over...
Sory, maar wat ik beschrijf is niet veel anders dan dat andere fabrikanten op een beurs doen.. Het gaat hier helemaal niet over veel aantallen en commercieel belang. We willen gewoon een leuke stand inrichten en onze setups aan de mensen laten zien. Nogmaals, waarom zou ik mensen op een beurs niet versteld kunnen laten staan terwijl dat wel lukt bij mensen die ik thuis heb mogen ontvangen.. Mediaportal is gewoon een natte droom als je een echte tweaker bent, en dat willen we laten zien.. Ik zou niet weten wat daar "saai" aan is..

Gewoon laten zien, meer niet, mensen een goede indruk geven over het programma, een aantal promo video's afspelen, flyers uitdelen, en een praatje maken met geïnteresseerden.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als het doorgaat denk ik dat je zwaar teleurgesteld gaat zijn in je publiek. De interesse die jij denkt dat er is, is er gewoonweg niet op een enkeling na...

Ook nu heb je het weer over "de echte tweaker". Veel tweakers en zeker de "echte tweakers" zie je niet op beurzen. Dus daar hoef je het al niet voor te doen.

[Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2011 23:36]

• powermarcel10
Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:35:
Als het doorgaat denk ik dat je zwaar teleurgesteld gaat zijn in je publiek. De interesse die jij denkt dat er is, is er gewoonweg niet op een enkeling na...

Ook nu heb je het weer over "de echte tweaker". Veel tweakers en zeker de "echte tweakers" zie je niet op beurzen. Dus daar hoef je het al niet voor te doen.
We zullen zien.. ik denk dat mensen behoorlijk onder de indruk zijn als ze het zien.. Mijn familie en vrienden zijn allemaal verre van tweakers, maar staan stuk voor stuk kwijlend toe te kijken wanneer ik mijn mediacenter bedien.. Het is een ultiem concept, met enorm veel nuttige functionaliteit. Je Mediacenter bedienen met je iphone of android phone? Het is allemaal mogelijk.. Een HTPC gaat veel verder.

Mensen denken misschien dat het ingewikkeld is, maar dat willen we o.a. op de beurzen ontkrachten aan geïnteresseerden. Iedereen zou toch, wanneer dit mogelijk was al zijn apparaten in de woonkamer willen inruilen voor slechts één? Nou, dat kan!

Ook al zouden we er op één beursdag slechts 10 members aan over houden, dan is dat mooi meegenomen. Het is ook vrijwillig, en het lijkt ons gewoon leuk om te doen..

PS: Misschien moeten jullie dit filmpje op Youtube eens bekijken: YouTube: Mediaportal showcase - YouTube (lees ook ff de beschrijving)

• Gomez12
powermarcel10 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:28:
[...]
Sory, maar wat ik beschrijf is niet veel anders dan dat andere fabrikanten op een beurs doen..
En die fabrikanten betalen daar dus goud geld voor. Ben jij bereid om dat goud geld zelf te gaan betalen dan is het enkel de vraag op welke beurs je wilt gaan staan en naast wie...
Ik zou zeggen, vraag bij de HCC eens wat een stand als nvidia je kost. Als jij dat wilt betalen is er geen enkel probleem...
We willen gewoon een leuke stand inrichten en onze setups aan de mensen laten zien. Nogmaals, waarom zou ik mensen op een beurs niet versteld kunnen laten staan terwijl dat wel lukt bij mensen die ik thuis heb mogen ontvangen..
Omdat een beursplaats, een beursstand etc. etc. gewoon geld kost.
Een beurs is niet gratis, een beurs wordt simpelweg betaald door de standhouders die het standgeld weer terugverdienen met inkomsten vanuit die dag ( of fabrikanten die een investering doen )
Zit je op een goedkope beurs, dan is je publiek idem dito, dat is enkel geinteresseerd in of de stand naast jou cd'rs per 10.000 voor 1 cent goedkoper aanbied dan ergens anders op de beurs.
Zit je op een dure beurs dan val je weg door al het marketinggeweld wat elke stand om je heen kan produceren.

Laat ik het eens anders vragen, hoe zie jij jullie beursstandje voor je? 1 bureautje met daarop 2 htpc's en wat flyers en dat moet het dan zijn, mensen zien je dan nog niet eens staan.
Mediaportal is gewoon een natte droom als je een echte tweaker bent, en dat willen we laten zien.. Ik zou niet weten wat daar "saai" aan is..
Heb je de mogelijkheid om een complete standinrichting te verzorgen en alles eromheen, kan je meer dan 2 mensen tegelijk bedienen? Heb je iets catchy wat vanaf een afstand de aandacht trekt (dus niet 2 tv's)

En uberhaupt hoeveel tweakers denk je dat er daar rondlopen? Ongeveer 99,9% is enkel gepeupel wat op zoek is naar de laagste aanbieding of de beste boothbabe of de gratis freebies.
powermarcel10 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
We zullen zien.. ik denk dat mensen behoorlijk onder de indruk zijn als ze het zien.. Mijn familie en vrienden zijn allemaal verre van tweakers, maar staan stuk voor stuk kwijlend toe te kijken wanneer ik mijn mediacenter bedien..
Simpel gezegd, je snapt niet welk publiek een beurs bezoekt.
Ik kan 1000 en 1 dingen helemaal perfect uitleggen aan vrienden / kennissen / familie waarna ze gelijk naar de winkel gaan om het te kopen. Maar dat is enkel omdat ze bereid zijn te luisteren als ik iets zeg. Beurspubliek is niet bereid om te stoppen / luisteren als jij wat zegt.
Dat publiek moet je stoppen met opvallende catchy dingen, en een videotje / powerpointpresentatie / draaiende beamer gaat geen mensen stoppen, dat heeft iedereen al.
Ook al zouden we er op één beursdag slechts 10 members aan over houden, dan is dat mooi meegenomen. Het is ook vrijwillig, en het lijkt ons gewoon leuk om te doen..
10 langdurig geinteresseerde members? Met 2 man en geen mogelijkheid om de mensen na die dag het gelijk zelf te laten beleven (want je verkoopt niets, dus mensen moeten na de beurs ook nog eens zelf op zoek gaan naar een htpc)
Beursbezoekers hebben een geheugen van nul.

Als ik het persoonlijk moet inschatten dan zou ik zeggen dat je 250 inschrijvingen op een beursdag krijgt. Daarvan verlies je ongeveer 90% na de 1e week (dat waren de techniek-geinteresseerden die gelijk naar de webshops gingen kijken om zo'n apparaat als wat jij demonstreerde kant en klaar te kopen en toen terugschrokken van de kant-en-klare oplichtersprijzen die webshops hanteren) de overige 10% verlies je in de 1e maand vanwege het feit dat die het toch niet zien zitten.
Je moet een one-stop shopping oplossing bieden dat iemand die je enthousiast gemaakt hebt gelijk dezelfde avond ermee verder kan gaan. Die moet je geen mogelijkheid tot herbezinning / andere verkooppraatjes aanhoren bieden.

• powermarcel10
Gomez12 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:12:
[...]

En die fabrikanten betalen daar dus goud geld voor. Ben jij bereid om dat goud geld zelf te gaan betalen dan is het enkel de vraag op welke beurs je wilt gaan staan en naast wie...
Ik zou zeggen, vraag bij de HCC eens wat een stand als nvidia je kost. Als jij dat wilt betalen is er geen enkel probleem...

[...]

Omdat een beursplaats, een beursstand etc. etc. gewoon geld kost.
Een beurs is niet gratis, een beurs wordt simpelweg betaald door de standhouders die het standgeld weer terugverdienen met inkomsten vanuit die dag ( of fabrikanten die een investering doen )
Zit je op een goedkope beurs, dan is je publiek idem dito, dat is enkel geinteresseerd in of de stand naast jou cd'rs per 10.000 voor 1 cent goedkoper aanbied dan ergens anders op de beurs.
Zit je op een dure beurs dan val je weg door al het marketinggeweld wat elke stand om je heen kan produceren.

Laat ik het eens anders vragen, hoe zie jij jullie beursstandje voor je? 1 bureautje met daarop 2 htpc's en wat flyers en dat moet het dan zijn, mensen zien je dan nog niet eens staan.

[...]

Heb je de mogelijkheid om een complete standinrichting te verzorgen en alles eromheen, kan je meer dan 2 mensen tegelijk bedienen? Heb je iets catchy wat vanaf een afstand de aandacht trekt (dus niet 2 tv's)

En uberhaupt hoeveel tweakers denk je dat er daar rondlopen? Ongeveer 99,9% is enkel gepeupel wat op zoek is naar de laagste aanbieding of de beste boothbabe of de gratis freebies.

[...]

Simpel gezegd, je snapt niet welk publiek een beurs bezoekt.
Ik kan 1000 en 1 dingen helemaal perfect uitleggen aan vrienden / kennissen / familie waarna ze gelijk naar de winkel gaan om het te kopen. Maar dat is enkel omdat ze bereid zijn te luisteren als ik iets zeg. Beurspubliek is niet bereid om te stoppen / luisteren als jij wat zegt.
Dat publiek moet je stoppen met opvallende catchy dingen, en een videotje / powerpointpresentatie / draaiende beamer gaat geen mensen stoppen, dat heeft iedereen al.

[...]

10 langdurig geinteresseerde members? Met 2 man en geen mogelijkheid om de mensen na die dag het gelijk zelf te laten beleven (want je verkoopt niets, dus mensen moeten na de beurs ook nog eens zelf op zoek gaan naar een htpc)
Beursbezoekers hebben een geheugen van nul.

Als ik het persoonlijk moet inschatten dan zou ik zeggen dat je 250 inschrijvingen op een beursdag krijgt. Daarvan verlies je ongeveer 90% na de 1e week (dat waren de techniek-geinteresseerden die gelijk naar de webshops gingen kijken om zo'n apparaat als wat jij demonstreerde kant en klaar te kopen en toen terugschrokken van de kant-en-klare oplichtersprijzen die webshops hanteren) de overige 10% verlies je in de 1e maand vanwege het feit dat die het toch niet zien zitten.
Je moet een one-stop shopping oplossing bieden dat iemand die je enthousiast gemaakt hebt gelijk dezelfde avond ermee verder kan gaan. Die moet je geen mogelijkheid tot herbezinning / andere verkooppraatjes aanhoren bieden.
Je ziet het allemaal veel te groot.. Ik heb zelf marketing gestudeerd, heb als autoverkoper gewerkt, en op meerdere beurzen gestaan.. Tuurlijk gaan we daar niet met 2 tv-tjes staan.. We hebben voldoende promotie materiaal, en voldoende systemen ter promotie..
We hoeven daar echt niet met zoveel wonder en geweld als nvidia te staan.. Dat is helemaal niet de insteek.. Wij hebben iets vrij unieks te laten zien, en dat kan zich onderscheiden. Je kunt wel zeggen dat het toch niet gaat werken, maar dat kan pas bewezen worden door het daadwerkelijk eens te gaan proberen.

Wij kunnen gratis software aanbieden, waar gebruikers helemaal hun eigen kant mee op kunnen.. We willen laten zien wat er allemaal mee mogelijk is, en dat is nog al wat.. De apparaten die we zullen laten zien zijn van het kaliber:

Als mensen dat zien staan, beeld ervan geprojecteerd met een beamer, dan trekt dat echt wel wat aandacht. Verder zullen we dit soort promo's draaien:

YouTube: MediaPortal 1.2.0 Teaser - YouTube

YouTube: MediaPortal - FREE Open Source Media Center - www.team-mediaportal.com - YouTube

We willen in eerste instantie kijken of we als opensource project niet een plekje kunnen krijgen tegen een vriendenprijs, wanneer er wellicht plekken over zijn. Daar heb ik echter een hard hoofd in, maar we willen eerst maar eens kijken wat de meest geschikte plekken zijn.. Dan pas komen we bij alle andere punten..

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:20
powermarcel10 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
We zullen zien.. ik denk dat mensen behoorlijk onder de indruk zijn als ze het zien.. Mijn familie en vrienden zijn allemaal verre van tweakers, maar staan stuk voor stuk kwijlend toe te kijken wanneer ik mijn mediacenter bedien.. Het is een ultiem concept, met enorm veel nuttige functionaliteit. Je Mediacenter bedienen met je iphone of android phone? Het is allemaal mogelijk.. Een HTPC gaat veel verder.
Er zijn 1000 en 1 applicaties die kunnen wat MediaPortal kan.
Bij mij thuis zijn mensen ook aan het kwijlen terwijl ik met mijn mac MINI plex opstart, en muziek, video foto, youtube, RTL gemist en noem het maar op kan starten. en ook PLEX is open Source.. oké oké dan niet voor de PC maar daar heb je XMBC voor. en ook daar kan je met bepaalde plugins e.d. live TV mee kijken.

Ik bestuur zelf mn PLEX media center met de iPhone er is ook een android app.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je fanatiek mediaportal gebruiker ben en weet hoe je dat moet installeren en moet bedienen maar de mainstream mensen die naar zo'n beurs gaan. zijn PC liefhebbers. en geen tweeakters of programmeurs. je mag blij zijn als die mensen net windows inc virusscanner kunnen installeren ;-).
Daarnaast levert MS bij alle nieuwe pc's vanuit fabriek al media center mee. koop een harmony AB en mensen kunnen TV kijken, youtubben en zelfde wat ik met PLEX doe en jij met mediaportal.

Als je op een beurs gaat staan moet je een pak geld meenemen of anders op een braderie gaan staan. Echte PC beurzen en dan bedoel ik geen HCC zijn bedoeld voor de pers en fanatiekelingen. daar kom je niet zomaar binnen, alleen op hobby beursjes zoals de HCC zou je een plekje kunnen bemachtigen. maar let wel op dat je een goed praatje hebt. Niet negatief zijn over andere producten zoals een popcornhour. en mensen laat spelen met JOUW apparatuur.

Let wel het is een goed initiatief maar denk wel goed op welke doelgroep je wil bereiken. en of die doelgroep ook op de beurs komt waar je wilt gaan staan. Je moet dus eerst onderzoeken of op de HCC jouw doelgroep aanwezig is. Stand opbouwen gaat je ook geld kosten houd daar ook rekening meen ;-) je huurt gewoon een stukje grond waar je ook GEB moet betalen..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
Ander vraag,

Je hebt een plaatje van een HTPC hier bovenstaan. Daar zie je al MediaCenter van windows opstaan. Hoe denk jij iets te gaan verkopen, of iig uit teleggen dat MediaPortal beter is dan Windows Media Center. Wat volgens mij indentiek is XMBC als ik zo op youtube en op de website de filmpjes en teksten lees. en XMBC is weer gebaseerd p windows Media Center.

Ik vat de meerwaarde van Media Portal niet echt tov Windows Media Center die ook alle facetten heeft die jij o.a. noemt en op de MediaPortal website te lezen is.

• powermarcel10
To_Tall schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:32:
[...]

Er zijn 1000 en 1 applicaties die kunnen wat MediaPortal kan.
Bij mij thuis zijn mensen ook aan het kwijlen terwijl ik met mijn mac MINI plex opstart, en muziek, video foto, youtube, RTL gemist en noem het maar op kan starten. en ook PLEX is open Source.. oké oké dan niet voor de PC maar daar heb je XMBC voor. en ook daar kan je met bepaalde plugins e.d. live TV mee kijken.

Ik bestuur zelf mn PLEX media center met de iPhone er is ook een android app.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je fanatiek mediaportal gebruiker ben en weet hoe je dat moet installeren en moet bedienen maar de mainstream mensen die naar zo'n beurs gaan. zijn PC liefhebbers. en geen tweeakters of programmeurs. je mag blij zijn als die mensen net windows inc virusscanner kunnen installeren ;-).
Daarnaast levert MS bij alle nieuwe pc's vanuit fabriek al media center mee. koop een harmony AB en mensen kunnen TV kijken, youtubben en zelfde wat ik met PLEX doe en jij met mediaportal.

Als je op een beurs gaat staan moet je een pak geld meenemen of anders op een braderie gaan staan. Echte PC beurzen en dan bedoel ik geen HCC zijn bedoeld voor de pers en fanatiekelingen. daar kom je niet zomaar binnen, alleen op hobby beursjes zoals de HCC zou je een plekje kunnen bemachtigen. maar let wel op dat je een goed praatje hebt. Niet negatief zijn over andere producten zoals een popcornhour. en mensen laat spelen met JOUW apparatuur.

Let wel het is een goed initiatief maar denk wel goed op welke doelgroep je wil bereiken. en of die doelgroep ook op de beurs komt waar je wilt gaan staan. Je moet dus eerst onderzoeken of op de HCC jouw doelgroep aanwezig is. Stand opbouwen gaat je ook geld kosten houd daar ook rekening meen ;-) je huurt gewoon een stukje grond waar je ook GEB moet betalen..
Er zijn 1000 en 1 applicaties die kunnen wat mediaportal kan? Er zijn er nog geen 10.. Sterker nog, er is geen programma zo uitgebreid is dan dat.. En nee, ook XBMC niet.. En tv kijken in xbmc werkt ronduit slecht.

We willen het eerst eens klein proberen.. Wie weet wat dat oplevert. Later kunnen we altijd nog contact opnemen met hardware fabrikanten om te vragen of die de kosten willen betalen wanneer wij hun producten aanbieden..

• powermarcel10
To_Tall schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:40:
Ander vraag,

Je hebt een plaatje van een HTPC hier bovenstaan. Daar zie je al MediaCenter van windows opstaan. Hoe denk jij iets te gaan verkopen, of iig uit teleggen dat MediaPortal beter is dan Windows Media Center. Wat volgens mij indentiek is XMBC als ik zo op youtube en op de website de filmpjes en teksten lees. en XMBC is weer gebaseerd p windows Media Center.

Ik vat de meerwaarde van Media Portal niet echt tov Windows Media Center die ook alle facetten heeft die jij o.a. noemt en op de MediaPortal website te lezen is.
Ik zou hier 100 dingen over kunnen zeggen, maar daar heb ik dit topic niet voor geopend.. Mediacenter en Mediaportal zijn hééél verschillend.. Mediaportal heeft veel meer functionaliteit, en is veel beter af te stellen, bv op het gebied van codecs. Dus als je daar meer over wilt weten verwijs ik je naar de website: www.team-mediaportal.com om om er achter te komen welke verschillen dat precies zijn..

Het unieke van het systeem zoals ik het gebruik is dat het echt een alles-in-een oplossing is. En zo zijn er maar weinig. En ook al vind je het lijken op xbmc en Windows mediacenter. ASUS en gigabyte maken ook soortgelijke producten.. Die staan toch ook vrolijk naast elkaar op een beurs?

• To_Tall
Asus en Gigabit hebben iets meer centjes dan jij voor zo'n beurs. en proberen geld te verdienen, jij gaat daar als liefhebber staan die niets zal verdienen dan misschien alleen credits bij het media portal team.

Vind het een beetje slecht dat je aangeeft dat MediaPortal alles kan, heeft het dan totaal geen slechte punten? Zelf vind ik PlexxAPP een geweldige applicatie, maar is soms tergend langzaam bij grote DB hierom een SSD die de mediadata base snel houd.

Daarnaast JIJ vind andere producten slecht maar zeker als je in de marketing hoek hebt gezeten moet je juist weten wat slecht is aan jouw product. Zo heb je kennis nodig van hardware en moet je weten hoe je ZIGGO kaarten kan installeren in je media center.
Daarnaast zie ik nou niet echt argumenten die jou gaan helpen bij het verkopen van MediaPortal.

Voor jou is het een geil product maar zeker beursgangers zien het vinden het mooi en lopen dan weer verder want ja NOG EEN MEDIA CENTER DINGES APPLICATIE. Sorry MediaPortal is voornamelijk voor mensen die willen hobbyen met media applicaties of een HTPC willen bouwen. Die vinden op internet vanzelf deze applicaties wel. hebben ze echt geen beurs voor nodig.

beurzen zijn er om nieuwe producten handson ervaringen te geven. op gratis applicaties heb je dat niet nodig. die downloaden ze wel en proberen het uit. verwijderen het en proberen weer wat anders.
http://com.mirost.nl/Beurskalender.htm

Eerste hit op google van een aantal PC beurzen in 2011

Ben je wel eens de laatste jaren op HCC geweest???
Ik ben in 2002 voor het laatst geweest en toen was het al niets meer. Stands die gooien met trail CD's tasjes vol met boekjes folders en andere troep. thuis gekomen zakje omgekieperd. hmm alleen boekjes en vage CD's hoppa prullenbak.

[Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 24-08-2011 01:20]

• powermarcel10
Maar jij zegt dat het draait om onderscheidend vermogen. Dat doen die bedrijven ook niet echt. Zo zijn er 12 in een dozijn van.. Nogmaals; ik weet dat Mediaportal dat onderscheidend vermogen wel heeft. En ik doe het niet voor credits bij het Mediaportal team, maar gewoon omdat ik, samen met veel anderen van het forum wil werken aan naamsbekendheid van Mediaportal, en dat is enkel en alleen een goede zet.

Waarom slecht dat ik Mediaportal niet afkraak? :s Dat slaat echt nergens op.. Waarom zou ik dit topic openen, met als reden mediaportal te promoten, en vervolgens aangeven wat de minpunten van mediaportal zijn.. Tuurlijk doe ik dat niet.. En trouwens, Mediaportal kan inderdaad alles. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het nog beter kan, maar het kan wel alles. Plexx is totaal geen vergelijking met Mediaportal. Er zijn zo ontzettend veel dingen die je daar niet mee kunt, maar die wel mogelijk zijn met Mediaportal, dat ik de vergelijking even niet zie..

Leg mij eens eens over welke producten ik heb gezegd dat ze slecht zijn.. Als jij sceptisch bent, prima.. Gebruik je lekker geen Mediaportal.. Ik heb trouwens genoeg argumenten genoemd die Mediaportal aantrekkelijk maken, maar jij wilt ze schijnbaar niet lezen..

Het is dan jou mening.. Uiteraard zullen de mensen die zelf op het idee gekomen zijn een HTPC te bouwen, Mediaportal vanzelf wel tegen komen op het internet.. Maar er zullen ook mensen zijn, die door het zien van onze systemen op bijvoorbeeld op een beurs, geïnspireerd raken om een HTPC te gaan bouwen. Mensen die er wellicht wel eens van gehoord hebben, maar zich er niet in hebben verdiept. Nu kunnen ze eens in het echt zien hoe het werkt..

Het gaat er om dat je je gezicht zo nu en dan eens laat zien.. En beurzen waar bijvoorbeeld geïnteresseerden op het gebied van computers komen, zijn een schot in de roos..

[Voor 40% gewijzigd door powermarcel10 op 24-08-2011 12:12]

• Gomez12
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:07:
En trouwens, Mediaportal kan inderdaad alles. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het nog beter kan, maar het kan wel alles. Plexx is totaal geen vergelijking met Mediaportal. Er zijn zo ontzettend veel dingen die je daar niet mee kunt, maar die wel mogelijk zijn met Mediaportal, dat ik de vergelijking even niet zie..
Tip : Leer eens objectief naar je spelekindje te kijken.

Mediaportal is voor 99% van de gebruikers gewoon een schilletje om op een tv te draaien, daar zijn er nog 1000 en 1 van.
Mediaportal kan niet alles...

Plexx is wel gewoon een alternatief, het kan op sommige punten misschien minder maar op andere weer meer.

• powermarcel10
Gomez12 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Tip : Leer eens objectief naar je spelekindje te kijken.

Mediaportal is voor 99% van de gebruikers gewoon een schilletje om op een tv te draaien, daar zijn er nog 1000 en 1 van.
Mediaportal kan niet alles...

Plexx is wel gewoon een alternatief, het kan op sommige punten misschien minder maar op andere weer meer.
Mediaportal kan wel degelijk alles op het gebied van Media afspelen, en nog veel meer en is uiterst geschikt voor een HTPC.. Daar zijn niet nog 1000 en 1 van, dus klets niet uit je nek.. En Plex is helemaal geen alternatief.. Het is een heel ander soort programma.. Als je er geen verstand van hebt, bemoei je er dan niet mee.. Zo raakt dit topic alleen maar vervuild met onzin.. Ik wil graag weten of er mensen zijn die nog leuke plekken/beurzen weten waar computers, en aanverwante artikelen gepromoot worden..

Dus; Nog NUTTIGE tips?

[Voor 21% gewijzigd door powermarcel10 op 24-08-2011 13:16]

• Vizzie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:47
Hmm na het filmpje te hebben gekeken moet ik toegeven dat het er best fancy uitziet, hoewel een hoop van de dingen die het kan mij totaal niet boeien (wie kijkt er nou nog tv tegenwoordig?). Zou bijna de neiging krijgen een HTPC in elkaar te klussen ;) maar...dat heb ik bij het zien een leuke XBMC installatie ook

Overigens vind ik het leuk dat je zo enthousiast bent over dit programma en je idee hiermee op een beurs te gaan staan, maar ik heb wel een beetje het idee dat je je volledig afsluit voor de (valide) argumenten van de mensen die dit niet zo'n goed plan vinden Mediaportal is erg mooi en uitgebreid, maar voor de meeste mensen, al helemaal de mensen op computerbeurzen, niets anders dan de zoveelste XBMC of Plex (ook al kan het blijkbaar alles).

Misschien zou je contact op kunnen nemen met een paradigit ofzo om demo's te mogen geven in hun winkels? Die hebben er belang bij dat mensen HTPC's kopen en je komt dan te staan in een omgeving waarin je WEL opvalt met een beamer en een HTPC en een paar folders. Zomaar een idee.

Als je wel voor een beurs gaat sluit ik me aan bij de mensen die je afraden de HCC te kiezen en wens ik je verder veel succes.

• Gomez12
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:13:
[...]
Mediaportal kan wel degelijk alles op het gebied van Media afspelen, en nog veel meer en is uiterst geschikt voor een HTPC.. Daar zijn niet nog 1000 en 1 van, dus klets niet uit je nek.. En Plex is helemaal geen alternatief.. Het is een heel ander soort programma.. Als je er geen verstand van hebt, bemoei je er dan niet mee..
Ok, dus als ik een ps3 als extender wil gebruiken dan kan mediaportal dit? Als ik default tv-opnames in .avi wil hebben dan kan dit?
Faq van media portal zelf zegt wat anders...

En dat plex een ander soort programma is dat is technisch leuk, maar voor 99% van de mensen is het verschil 0,0 zolang ze maar hun doel ermee kunnen bereiken.
Dus; Nog NUTTIGE tips?
Je instelling aanpassen en proberen je klanten aan te spreken en te begrijpen ipv vanuit een ivoren toren met een megafoon je eigen pakket enkel het beste vinden.
Ik wil graag weten of er mensen zijn die nog leuke plekken/beurzen weten waar computers, en aanverwante artikelen gepromoot worden..
Bedrijven / fabrikanten benaderen zodat die je kunnen sponsoren voor de duurdere evenementen of bij evenementen door hun georganiseerd...

• powermarcel10
Je kunt met een simpele batch file de .ts bestanden extensie wijzigen naar .avi, mocht je dat nodig vinden.. Verder werkt een PS3 als extender niet samen met mediaportal, al zou ik ook niet weten waarom je dat zou willen.. Daar zijn veel betere oplossingen voor..

Ik vind mediaportal persoonlijk het beste inderdaad, omdat je er zoveel kanten mee op kunt.. Tuurlijk vind ik Mediaportal het beste, anders ging ik toch zelf ook wel wat anders proberen? Man, ik begrijp jou probleem niet..

Neemt niet weg dat er ander programma's zijn die ook best aardig zijn. XBMC is bijvoorbeeld ook een prima programma, alleen mis ik daar persoonlijk een aantal aspecten in die ik wel terug vind in Mediaportal..

Ik verwacht er ook niet ontzettend veel van, maar wil gewoon eens kijken of ik ergens een stand kan neerzetten met 2 of 3 man, op een plek waar veel computer geïnteresseerden komen, om te kijken of we wat aandacht krijgen.. Dat valt enkel en alleen uit te zoeken door het een keer te proberen.. De negatieve punten kan ik zelf ook wel bedenken en afwegen, maar is het proberen in mijn optiek nog steeds meer dan waard.

Wanneer ik zelf niks af wist van Mediaportal, en ik zou het ergens op een beurs tegen komen, zou het mij zeker kunnen boeien. Dus waarom een ander niet net zo..

Verder zit ik helemaal niet in een ivoren toren, maar heb ik gewoon geen zin in deze discussie.. Daar heb ik dit topic namelijk, voor de zoveelste keer, niet voor geopend. Ik heb alle afwegingen zelf al een keer gemaakt, en zie gewoon geen grote bezwaren.. Ik heb namelijk weinig te verliezen.. Eerst maar eens klein beginnen, en wie weet wat het ooit nog eens oplevert.

• powermarcel10
Vizzie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:32:
Hmm na het filmpje te hebben gekeken moet ik toegeven dat het er best fancy uitziet, hoewel een hoop van de dingen die het kan mij totaal niet boeien (wie kijkt er nou nog tv tegenwoordig?). Zou bijna de neiging krijgen een HTPC in elkaar te klussen ;) maar...dat heb ik bij het zien een leuke XBMC installatie ook

Overigens vind ik het leuk dat je zo enthousiast bent over dit programma en je idee hiermee op een beurs te gaan staan, maar ik heb wel een beetje het idee dat je je volledig afsluit voor de (valide) argumenten van de mensen die dit niet zo'n goed plan vinden Mediaportal is erg mooi en uitgebreid, maar voor de meeste mensen, al helemaal de mensen op computerbeurzen, niets anders dan de zoveelste XBMC of Plex (ook al kan het blijkbaar alles).

Misschien zou je contact op kunnen nemen met een paradigit ofzo om demo's te mogen geven in hun winkels? Die hebben er belang bij dat mensen HTPC's kopen en je komt dan te staan in een omgeving waarin je WEL opvalt met een beamer en een HTPC en een paar folders. Zomaar een idee.

Als je wel voor een beurs gaat sluit ik me aan bij de mensen die je afraden de HCC te kiezen en wens ik je verder veel succes.
Ik sluit me er helemaal niet voor af, maar ik vind de argumenten niet "valide". Deze mensen moet zelf weten of ze het wel of geen goed idee vinden.. Ik vind dat wel.. Zolang je zelf niks doet aan naamsbekendheid, en jezelf niet laat zien, zullen mensen inderdaad blijven denken dat het de zoveelste mediacenter/xbmc achtige applicatie is.. Juist door te laten zien wat er nog meer mee mogelijk is, kan je dat idee bij mensen wegnemen, en ze wellicht enthousiast maken..

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:01

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gisteren MediaPortal gepoogd te installeren. Ik kwam niet verder bij de MySQL/MSSQL instellingen. Gewoon geannuleerd. Na de installatie kon ik geen TV kijken wat volgens mij wel zou moeten kunnen met mijn Terratec DVB-S2 kaart. Resultaat: TV kijken met het originele programma van Terratec lukte ook niet meer. Na even slaat het beeld vast. MediaPortal maar verwijderd en pc moeten rebooten voordat alles weer werkte.

Conclusie: veel te afhankelijk van randzaken zoals de database. Waarom niet iets als SQLite ofzo? dan ben je niet afhankelijk van MySQL.

Zoals hierboven al een keer genoemd staat is het leuk voor hobbyisten, echter heb ik daar nu geen tijd voor.

[Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 24-08-2011 14:34]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Vizzie
  • Laatst online: 05-12 21:47
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Ik sluit me er helemaal niet voor af, maar ik vind de argumenten niet "valide". Deze mensen moet zelf weten of ze het wel of geen goed idee vinden.. Ik vind dat wel.. Zolang je zelf niks doet aan naamsbekendheid, en jezelf niet laat zien, zullen mensen inderdaad blijven denken dat het de zoveelste mediacenter/xbmc achtige applicatie is.. Juist door te laten zien wat er nog meer mee mogelijk is, kan je dat idee bij mensen wegnemen, en ze wellicht enthousiast maken..
Ik bedoel niet de argumenten over of het wel of niet de zoveelste XBMC is, voor jou is het duidelijk meer en dat wil je uitdragen: ga ervoor, hardstikke leuk. De argumenten dat een beursvloer daar wellicht niet ideale medium voor is snijden naar mijn idee wel degelijk hout, ik denk dat dit je beter zou lukken in een andere setting.

't Is wellicht frustrerend dat jij naar beurzen vraagt omdat je dat een super idee vindt en je ipv suggesties welke beurzen je kunt proberen terugkrijgt dat je super idee niet super is, maar t tijdperk van de beurzen is naar mijn idee gewoon voorbij. Volgens mij zou je met een mooie website, demo's in winkels, howto video's, forumtopic en dergelijke je doel beter kunnen bereiken. Maar nogmaals, als jij hier graag mee naar een beurs wil...prove us wrong. Zou niet de eerste keer zijn dat ik het mis heb ;)

• powermarcel10
Twazerty schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:34:
Gisteren MediaPortal gepoogd te installeren. Ik kwam niet verder bij de MySQL/MSSQL instellingen. Gewoon geannuleerd. Na de installatie kon ik geen TV kijken wat volgens mij wel zou moeten kunnen met mijn Terratec DVB-S2 kaart. Resultaat: TV kijken met het originele programma van Terratec lukte ook niet meer. Na even slaat het beeld vast. MediaPortal maar verwijderd en pc moeten rebooten voordat alles weer werkte.

Conclusie: veel te afhankelijk van randzaken zoals de database. Waarom niet iets als SQLite ofzo? dan ben je niet afhankelijk van MySQL.

Zoals hierboven al een keer genoemd staat is het leuk voor hobbyisten, echter heb ik daar nu geen tijd voor.
Dat probleem ken ik niet.. Misschien even posten in het daarvoor bestemde topic? MySQL installeren is bij mij nog nooit mis gegaan.. Dus geen idee wat er bij jou mis is..

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:01

Twazerty

AVCHDCoder developer

powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Dat probleem ken ik niet.. Misschien even posten in het daarvoor bestemde topic? MySQL installeren is bij mij nog nooit mis gegaan.. Dus geen idee wat er bij jou mis is..
Tot nu toe ben ik nog maar 1 alternatieve applicatie tegengekomen waarin mijn TV kaart probleemloos werkt: Diseqc + zenders zoeken + kijken. Bij de meeste applicaties hapert een of alle van de 3 onderdelen waardoor het programma nutteloos is. Ook al staat mijn kaart in de lijst van ondersteunde kaarten (zoals bij enkele andere ook) heb ik er nog geen vertrouwen in. Daarnaast stonden MySQL en MSSQL (waarom kan ik niet met Windows authentication inloggen??) reeds bij mij geïnstalleerd (developer machine).

Jaar (of 2) geleden ofzo op een andere pc werkte de MediaPortal installatie wel correct echter kan ik mij niet herinneren dat mijn kaart toen werkte (volgens mij niet anders wist ik dat wel).

Ook MediaPortal heb ik opgegeven. Ik wil maar enkele dingen: zenders zoeken, kijken en opnemen. Al die poespas erom heen kan ik niks mee en is alleen maar hinder. Het vreemdste vind dat je een database nodig hebt (net als DVScheduler) terwijl een programma als ProgDVB het zonder database kan doen. Nu aanbeland bij DVBViewer die het tot nu toe als enigste goed doet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Gomez12
Vizzie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:05:
[...]
't Is wellicht frustrerend dat jij naar beurzen vraagt omdat je dat een super idee vindt en je ipv suggesties welke beurzen je kunt proberen terugkrijgt dat je super idee niet super is
Let bij mijn berichten wel even op de complete tekst.
Ik denk best dat een beursstand iets kan bijdragen aan de bekendheid, maar dan moet je niet met een hobby-bob beursstand op een hobby-bob beurs gaan staan en schreeuwen dat jouw product zo fantastisch is, dan kom je enkel maar over als een hobby-bobber met een hobby-bob product.

Je moet imho :
1. Op een goede beurs staan met een redelijke stand ( kost veel geld )
2. Mensen trekken / opvallen (en dat kost geld en daar is een commerciele partij die sponsort heel handig bij )
3. Een duidelijk verhaal hebben (twijfel ik niet echt aan als ik het fanatisme hier lees :) )
4. Je eigen product kunnen onderscheiden van alle andere 1001 htpc-software oplossingen (zie ik hier niet verder komen dan enkel maar harder schreeuwen dat MediaPortal "alles" wel even zal kunnen doen)
5. De zwakheden van je eigen product kennen, want een echt geinteresseerd persoon wil die ook weten (enige respons in dit topic die ik lees is steeds harder roepen : MediaPortal is de beste en kan "alles")
6. En bovenal mensen moeten gelijk door kunnen stappen, als ze thuis zitten moeten ze niet eerst weer naar inet moeten gaan om iets te downloaden op hun desktop pc en het dan net niet lekker vinden werken / moeilijke installatie etc om daarna in het dixons krantje een popcorn te zien staan. Geef geinteresseerde mensen niet de mogelijkheid om 3 standjes verderop een windows htpc te kopen, regel gewoon wat htpc's zodat geinteresseerden die echt mee kunnen nemen.

Punt 1,2,6 kosten gewoon veel geld en daar zal een commerciele partij ook best in geinteresseerd zijn om je te helpen. Zo help je elkaar.
Punt 4,5 daar haalt iedere htpc-verkoper zijn winst uit. Mensen hebben jouw verhaaltje gehoord, willen een htpc hebben enkel zien ze het onderscheid niet tussen "jouw" product en de handige verkoper van een ander product.

Een product als MediaPortal is moeilijk om als iets anders als totaal oplossing (dus inclusief htpc) te verkopen,of mensen hebben nog geen pc geschikt als htpc (oftewel ze moeten een htpc kopen, daar krijgen ze veelal een windows media centre oid bij of ze kopen een popcorn hour omdat ze het concept wel leuk vinden, maar het prijskaartje te duur) of ze hebben al een htpc en zijn tevreden over hun software (want TS wil "tweakers" aanspreken, als die een alternatief zochten hadden ze mediaportal zelf al gevonden) of liepen tegen problemen aan (zoals twazerty).

Waar je bijv mee zou kunnen beginnen is om een mediamarkt / saturn / bijenkorf (weet ik veel wat voor general winkel met genoeg doorloop) te polsen of je daar niet op een paar zaterdagen demo-dagen htpc's / mediaportal mag geven
Volgens mij zou je met een mooie website
Mooie website heeft veelal een impact van 0,0. Of je moet er iets van een support forum oid achterhangen (dan vind google je veelal nog wel aardig, maar dan splits je de mediaportal community op) of je moet er ontiegelijk veel reclame tegenaan gooien.
Een website enkel als billboard werkt totaal niet meer de afgelopen decennia...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Ik sluit me er helemaal niet voor af, maar ik vind de argumenten niet "valide". Deze mensen moet zelf weten of ze het wel of geen goed idee vinden.. Ik vind dat wel.. Zolang je zelf niks doet aan naamsbekendheid, en jezelf niet laat zien, zullen mensen inderdaad blijven denken dat het de zoveelste mediacenter/xbmc achtige applicatie is..
Weet je wat jij moet doen? Je moet op een beurs gaan staan! Wordt echt lachen als je zo goed tegen kritiek kan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SeatRider schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Weet je wat jij moet doen? Je moet op een beurs gaan staan! Wordt echt lachen als je zo goed tegen kritiek kan.
Yup. Als 'ie al op een beurs staat, gaat 'ie toch ook tegengas krijgen. In de verdediging schieten werkt niet.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
De echte tweakers die jij wil aanspreken komen toch niet op de gemiddelde beurs, die pakken wat topics erbij en gaan zelf vergelijken.

Zelf gebruik ik XBMC en iedereen die hier komt vind t ook prachtig maar als ik kort uitleg dat je t zelf moet installeren ipv. een apparaatje uit de winkel haakt iedereen af. Mij best en hun best, ik heb zelf wat ik wil en t maakt mij weinig uit of een ander dat ook bereikt, die vind immers Xtreamer prima werken.

Ook kom ik in je lappen tekst weinig tegen wat nu echt de voordelen van MediaPortal zijn, ik heb de filmpjes even bekeken en ik vind XBMC veel mooier, en codecs customizen? Wtf... XBMC speelt t gewoon out of the box, ik maak me niet druk om codecs. TV heb ik een HD-pakket van UPC dus aan hun mediabox zit ik vast (zoals de helft van nederland) dus het TV kijken bla interesseert mij al geen moer meer op mn HTPC.

Sowieso vind ik t vrij bijzonder dat je dit wil doen. Wat is je doel precies? Het interesseert 90% echt geen hol hoe hun pakketje heet, als t voldoet aan wat ze willen (voor de meesten dus Xtreamer achtig iets wat uitpakken, aansluiten, werken is) dan is t prima. Ik wil je er veel succes mee wensen maar ik ga er vanuit dat je van een koude kermis thuis komt.

• crizyz
  • Laatst online: 05-12 21:09

crizyz

ne.t.weaker

Bedenk je wel, de reden dat veel mensen het je hier afraden (of op zijn minst er sterke vraagtekens bij zetten) is omdat ze het lullig voor je zouden vinden als het een grote teleurstelling zou zijn.
Waarom zou ik dit topic openen, met als reden mediaportal te promoten, en vervolgens aangeven wat de minpunten van mediaportal zijn.. Tuurlijk doe ik dat niet..
Als jij alleen maar positieve eigenschappen kan noemen en op aandringen geen enkel negatief (of zelfs maar mogelijk lichtelijk negatief) punt op kan noemen, vertrouw ik je verkooppraatje simpelweg niet. Dan klinkt het te mooi om waar te zijn. En zo denken veel mensen erover.
Ik heb trouwens genoeg argumenten genoemd die Mediaportal aantrekkelijk maken, maar jij wilt ze schijnbaar niet lezen..
Ik heb tot nu toe anders toch verdacht weinig argumenten voorbij zien komen waarom MediaPortal zo veel beter dan XBMC zou moeten zijn bijvoorbeeld. Is het makkelijke te installeren? heeft het minder plug-ins nodig (dat zijn pas dingen die killing zijn, iemand die 'een leven' heefty, om het zo maar even te noemen, heeft helemaal geen zin om daarmee bezig te zijn).
En trouwens, Mediaportal kan inderdaad alles. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het nog beter kan, maar het kan wel alles.
Je kunt met een simpele batch file de .ts bestanden extensie wijzigen naar .avi, mocht je dat nodig vinden..
Dat is dus al niet álles. Hoeveel mensen denk je dat zin hebben om met batchfiles bijvoorbeeld te gaan zitten te klooien (heck, ik heb daar zelfs geen zin in!)?

Als je zelf iets van marketing af weet, zou je ook moeten weten dat je iemand duidelijk moet kunnen maken wat een bepaald product voor toegevoegde waarde heeft t.o.v. andere producten. Zeggen dat ie alles kan gaat je daarbij niet bij helpen. En er zijn altijd mensen die iets weten te bedenken wat die niet kan (afspelen). Een of ander exotisch bestandsformaat bijvoorbeeld. Of die .ts zoals hierboven werd genoemd (en die oplossing met een batch-rename-file gaat t hem niet worden denk ik). Dan sta je daar met je mond vol tanden. De mensen die wel zo gek zijn om met batchfiles te gaan zitten rommelen, zullen al lang op de hoogte zijn van Mediaportal, of ze hebben zelf al een compleet geconfigureerde setup met aan ander programma. Als je geluk hebt, heb je dan uiteindelijk 1 persoon zover weten te krijgen om Mediaportal effectief te gaan en blijven gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het je niet uit je hoofd praten. Maar ik zou het wel lullig vinden als je jezelf te kijk zet door overenthousiast/-fanatiek over MediaPortal te zijn. De hoeveelheid energie die jij er in wil steken weegt gewoon compleet niet op tegen het resultaat dat je ervoor terug krijgt ben ik bang. En dat is iets waarvan ik vermoed dat de meesten hierboven dezelfde mening delen. Vandaar ook al die lastige vragen. ;)

Crizyz op Steam

• 413870
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2011
Buiten het feit om of TS het gaat doen of niet, wat zijn tegenwoordig nog leuke en/of goed bezochte beurzen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee