Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTX560M vs GTX580M (Alienware m17x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HeyHey Iedereen,

Ik heb een vraagje waar ik niet uit kan komen. (Of tenminste niet echt een antwoord op kan vinden.)

[Inleiding] (skip naar vraag om context over te slaan.)
Ik ben in de markt voor een gaming laptop. Nu heb ik een groot scherm nodig om echt lkkr te kunnen werken. (Normaal zt ik achter een 50" display.) Daarom heb ik alleen gekeken naar 17.3"+ en 1920xX. Ik ben nooit echt de eigenaar van een laptop geweest, omdat mijn desktop altijd voldeed. (Oude Core2 Q9450 en 9800GTX) Nu met het reizen en bij mijn vriendin blijven(we gamen altijd samen, en dat restrict ons een beetje tot mijn pc), werken op school. Het schiet allemaal niet op zonder mijn pc. (Ik kan mijn layout niet goed neerzetten zonder de 1920xX.)

Als snel kwam ik uit op een Alienware m17x, voor het display met 3D en de geweldige optie van HDMI-in voor het display. (Hoe vaak ga je niet op vakantie en moet je voor de PS3 een tv meenemen, dan alleen nog mijn laptop.)

Ik heb nog gekeken naar andere laptops met een 3D 17.3", maar behalve Toshiba Qosmio zag ik er niet echt iets tussen staan. (En die heef geen HDMI-in voor het 3D display.) Als iemand anders suggesties heeft, sta ik daar voor open.

[Vraag]
Nu ben ik de Alienware m17x aan het samenstellen en blijf hangen bij de keus tussen de GTX 560M (1.5GB) of de GTX 580M (2GB).

Ik weet niet wat het performance verschil tussen de twee is en het prijsverschil is best groot (410 euro). Nu is geld opzich geen probleem, maar ik twijfel erg of het het waard is. Dus mijn vraag is:

Vraag: wat is het performance verschil tussen de GTX 560M (1.5GB) of de GTX 580M (2GB)? Kan iemand het verschil uitdrukken als zichtbaar performance? (Dus bv je kan met de 560m dit spel x niet, maar met de 580m wel OF je kan met de 560m niet op high maar met de 580m wel bij spel x.)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:59 . Reden: ``Nu kom'' op een rare plaats. ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Nu kom
Neen :)

Wat ik heb begrepen is dat meer geheugen handig is als je hogere resoluties wilt gebruiken.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Errhhm, wie weet staan er online benchmarks van deze kaarten, en kun je daaruit opmaken wat het verschil in performance is... :z

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05

Praetextatus

the dutch_paki

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
@Praetextatus Super bedankt, dat was inderdaad die site die ik niet meer kon vinden. Die geeft met de games perfect aan, wat het verschil in fps.

@wasterd247 Ik had de details bekeken, maar de clockspeed verschil en aantal pipelines maakte het met mijn beperkte ervaring met grafische kaarten niet mogelijk om er een echt kwantificeerbaar performance verschil aan te geven.

@Zhalix owh, yeah, dat hoorde daar niet, bedankt:D En je hebt gelijk hogere resolutie vraagt meer geheugen, hoewel ik nu met mijn 512MB genoeg heb om hem op 1920xX te draaien. External display misschien wel.

Hartelijk bedankt iedereen. Geheugen is iets waar ik aan moet denken inderdaad hoewel het een 33% increase is. Dan kan ik mooi de site bekijken om te zien of de verschillen in fps per game het waar zijn.

410 voor 33.3% increase in mem en olgens de site ongeveer 50-60% increase fps op ultra. Mhmm...nog steeds moeilijk.

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 17:08
Als ik de gamebenchmarks op notebookcheck zie komt de 560m goed mee en is de 580M gewoon een goede kaart. Nu is de vraag of je met de 560M denkt toe kunnen (ik weet niet wat je speelt), zo ja houdt het geld lekker in de pocket en neem voor lief dat je af en toe een spel op High ipv Ultra speelt, wil je echt zekerheid dat je alles op ultra kunt spelen omdat je dat nodig denkt te hebben, dan koop je de 580M.

Natuurlijk heb ik persoonlijk ook een mening, dat is dat ik voor 410 euro heel veel leuke dingen kan doen, maar de keuze is immers aan jou en mijn mening doet er niet toe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mhmm, daar heb je een punt. En nee nee, ik vraag juist om meningen, dus geef ze alsjeblieft.

Was inderdaad wat gericht op performance i.p.v. het gebruik ervan.

Ben nogal een whatever gamer. WoW, Starcraft, Surpreme Commander 1/2, RA, L4D1/2 en CoD.

Enige is dat ik nu van mijn pc afstap, die altijd relatief high-end is geweest en een laptop neem, zonder een pc upgrade.

Heel erg bedankt voor het nieuwe perspectief!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik zit net even voor de grap naar de configuratie van een MX17 te kijken en zie dat er voor 200 euro meer ook een 6990 bij staat. Ik raad je die dan ook aan. Dat is namelijk echt een top kaart. Je haalt er hetzelfde voor maar dan niet voor de Nvidia prijs, want eerlijk is eerlijk. Voor Nvidia betaal je voor dezelfde specs meer geld. Dus wat ik aanraad: Toekomstgericht heb je aan de 6990 duidelijk meer.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, de ATI kaart werkt niet met de 3D display. Dus die optie is er eigenlijk niet.
(Hehe, en yeah I'm one of those lucky few die achterstevoren in een auto kunnen zitten en continue 3D kunnen kijken zonder dat ik ergens last van heb, sterker nog, ik vind het geweldig. :D)

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Je zou ook kunnen kijken voor een Eurocom Neptune. Daar kun je kiezen uit een hele waaier aan schermen, grafische kaarten en processoren. Maar ook die heeft geen HDMI-in. Je kunt zelfs kiezen voor de nvidia 3D kit en een AMD grafische kaart selecteren. Waarschijnlijk krijg je dan wel bericht dat je iets moet veranderen want qua drivers zal dat niet werken.

Persoonlijk zou ik geen upgrade selecteren van €400. Voor dat geld zou ik later, als nvidia weer nieuwere/betere GPU's heeft, er eentje op eBay kopen en die inbouwen.

Als processor zou ik de 2720QM nemen. Die kan geheugen aan van 1600MHz, de 2630QM kan maar tot 1333MHz en heeft niet alle instructiesets. De 2820QM is zijn meerprijs niet waard. Het enige verschil met de 2720QM is dat de multiplier 1 hoger gaat. De geheugenupgrade zou ik dan ook niet bij Dell nemen, maar achteraf bijkopen. Dan kun je volledig zelf kiezen en 1600MHz geheugen kopen.

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 10:21
-

[ Voor 106% gewijzigd door ninoxps op 24-08-2011 11:16 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Pagina: 1