Toon posts:

Gaming headsets?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn ouders aan t klagen waren over het harde geluid als ik aan t gamen was, besloot ik op zoek te gaan naar een headset.

Een evidente keuze zou een turtle beach headset zijn, maar ik ben er zeker van dat er goedkopere zijn dir minstens even goed zijn. Wat ik t belangrijkste vind is dit:
- onder de 100 euro
- grote oorschelpen (zoals philips shp2000) ---> comfortabel
- surround sound
- volume control
- microfoon
- en natuurlijk moet hij werken met de xbox 360

Ik heb dus al de shp2000, en ik ben erg tevreden. Ik zoek iets zoals de shp2000 in termen van comfortabelheid .. Ik wil mn headset ook gebruiken om gewoon muziek te luisteren of films te kijken.

Moet ik toch voor turtle beach gaan of zijn er betere keuzes? Zelf ga ik natuurlijk ook rondkijken op t internet, maar als jullie suggesties hebben zou dat geweldig zijn. Ik maak een lijstje met alle headsets die ik vind.

Ik heb dit getypt op een smartphone, excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
On ear of over ear?

Ik heb de AKG GHS-1 en ben erg tevreden. Komt vaak goed uit tests in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jpjedi schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:46:
On ear of over ear?

Ik heb de AKG GHS-1 en ben erg tevreden. Komt vaak goed uit tests in deze prijsklasse.
Over ear. Zoals de SHP2000 dus. Lekker grote oorschelpen, zachte kussentjes. Iets wat niet gaat irriteren als ik het lang op heb.

Dankje voor de suggestie!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je van de Logitech G-35 ? Een vriend van mij heeft die ook en ik moet zeggen dat die erg fijn zit. 7.1 surround en het geluid is erg goed. Ik zal deze headset zeker even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 21:28
Beyerdynamic MMX2

Onder de €100 en ik denk niet dat er in deze prijs klasse een betere is.
Ik bezit zelf de oudere (en goedkopere) DT234Pro en deze doet kwa geluid niet veel onder tov mijn Audio Technica AD-700.
Niet onbelangrijk is dat ze ook nog eens comfortabel zijn.

http://www.pcworld.com/ar...ynamic_mmx_2_headset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt.

- AKG GHS-1
- Logitech G-35: werkt niet met de xbox?
- Beyerdynamic MMX2
- DT234Pro
- Audio Technia AD-700

Ik ga ze allemaal eens bekijken

Is surround sound echt een must bij gamen? Ik bedoel: merk je het verschil met gewoon stereo? Ik ben niet echt van plan m'n headset voor muziek te gebruiken (wel misschien via de computer, maar ik heb in-ears voor echt muziek luisteren met mp3), maar ik speel wel veel shooters zoals Call of Duty en Battlefield. En het lijkt me dat surround sound wel beter is daarvoor.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:20:
Allemaal heel erg bedankt.

- AKG GHS-1
- Logitech G-35: werkt niet met de xbox?
- Beyerdynamic MMX2
- DT234Pro
- Audio Technia AD-700

Ik ga ze allemaal eens bekijken
Audio Technia AD-700 is geen Head Set maar een Head phone, even ernaast gezet omdat het mijn primaire set is en gewoon goed is.
DT234 heeft helaas geen USB dus die valt af voor de XBOX :-(

Alvast veel plezier met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zanac-ex schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Audio Technia AD-700 is geen Head Set maar een Head phone, even ernaast gezet omdat het mijn primaire set is en gewoon goed is.
DT234 heeft helaas geen USB dus die valt af voor de XBOX :-(

Alvast veel plezier met je keuze!
Ja, kwam ik net ook achter :p

Die MMX2 ziet er goed uit, maar is supraaural inplaats van circumaural. Ik heb on ears nooit zo prettig gevonden. Die logitech 35 ziet er goed uit, maar ik moet even opzoeken of hij nou met de xbox werkt. Nee dus. Jammer!

- AKG GHS-1 <-- on ear
- Logitech G-35
- Beyerdynamic MMX2 <-- on ear
- DT234Pro

Heb even een vergelijking van 15 gaming headsets gelezen, en de Creative Sound Blaster Tactic 3D Alpha lijkt me ook geen verkeerde keuze. Prijs van 44 euro is zeker niet verkeerd! Veel bas, volgens de reviewers, misschien zelfs iets te veel, maar daar houd ik wel van. Ik heb niet voor niks de SHP2000. Bij die headphones klaagde iedereen ook altijd over teveel bas.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Alpha:
- Mic kan eraf
- Goed surround sound
- Erg comfortabel
- Met driver kan je interessante dingen doen: bijvoorbeeld chat via koptelefoon, game geluid via boxen
- Frequentie is niet speciaal (80Hz ~ 14kHz), maar who cares bij games.
- Kan niet echt vinden of ze met de Xbox 360 werken. De Tactic 3D Sigma schijnt niet te werken met de Xbox 360
- Mensen schijnen niet te kunnen horen of iemand boven of onder hen lopen in een game. Is dit sowieso wel te behalen met een headset?
- Er wordt ook gepraat over "virtual 3D" en "echt 7.1 surround sound". Volgens mij zijn alle Tactic 3D headsets (Alpha, Sigma en de draadloze Omega) "echt 7.1 surround sound". Wat is precies het verschil?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje gegoogled te hebben lijkt het erop dat surround sound en "gaming" headsets een beetje onzin zijn. Mensen raden headsets met een goede "sound stage" aan... Ik vond deze quote:
HORRIBLE
GAMING
HEADSETS

Hey, it seems you have started a thread asking for help buying headsets so you can talk to your guild while you play WoW. This is a helpful guide to bluntly state some of the finer points.

Let me get this out of the way quickly, straight up NEVER BUY A HEADSET. You may be asking, "Why?!" since virtually every uneducated fool has one. Well good thing I'm here, so I can teach you up.

Headsets are inherently a horrible idea because they combine piss poor headphones with a piss poor microphone and cost significantly more then they would cost separately, and I stress the significant part, its a joke. Not only do you get worse quality for the price, but because you are combining garbage parts with cheap wiring they are much more likely to break, and when they do, are harder to fix.

What you do want: A set of good headphones (depends on your budget), and a cheap desk mic. Personally, and many others on this forum will support this, I have the ATH AD700's. Great set of all around phones, perfect for listening to music and playing video games. They got decent bump, nothing that will blow you away, but their sound stage is incredible. They are open air though, so they do have some leakage.

Surround Sound... Since you have asked for headset help, it is also very likely that one of your criteria is that the headset you get recommended be Surround Sound because you think that will improve your piss poor kdr. First things first, you suck, accept that you are terrible at FPS games and move on. nothing will help that, no matter how much money you throw at it, I will always whoop that ass. But secondly, while the fact that it won't make you better is irrelevant, what is relevant is that fact that actual surround sound in headphones (putting multiple cheap drivers, all less then a half an inch from your ear) is only a gimmick, and a poor one at that. Not just a "oh it costs a lot and isn't that good" kind of gimmick. It actually adds NOTHING to your experience, gives you surround sound that can be less accurate then virtual surround sound with 2.0 headphones, and gives you significantly worse sound quality for the price, since you have very cheap drivers (there are 7 of them), and a cheap brand

If you still aren't convinced...lol go buy a razer, fatality, logitech, steelseries, turtle beach, etc and everytime you pick up those pieces of garbage I hope you are reminded of my post and your asinine decision.

-Grief
Blijkbaar is digitaal een stuk slechter dan analoog.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik kan je een goede stereo headset aanraden plus een Creative X-Fi geluidskaartje (niet de xtremem music die heeft een audigy chip en geen x-fi) Dan moet je hem op CMMS3D hoofdtelefoon modus zetten en heb je perfect surround geluid.

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 23-08-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bulls schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:36:
Ik kan je een goede stereo headset aanraden plus een Creative X-Fi geluidskaartje (niet de xtremem music die heeft een audigy chip en geen x-fi)
Dankje! Ik had gelezen dat er een opvolger was voor dat X-Fi geluidskaartje? Iets van THX ofzo?

En is het echt waar, dat "surround sound" en 3D geluid allemaal onzin is? Dat analoog beter is dan via USB? Dat je beter gewoon headphones kan kopen? Als dat waar is, zou ik het dan moeten regelen met de mic? Want als ik game, zit/lig ik op de bank (xbox 360). Een losse mic is dus niet erg handig.

Die ATH AD700 is erg populair bij de mensen die vinden dat surround sound enzo allemaal onzin is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 20:43
Kijk eens naar de Sennheiser G4ME! Analoge headset met echt een leuk geluid erin! Misschien iets boven je budget, maar mocht je klant zijn bij de ING kun je hem bij hun in de webshop voor 100,- bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sennheiser PC360 ziet er ook niet gek uit. Een headSET die nog het dichtst in de buurt komt van de ATH AD700, Sennheiser HD598 en de K701. Volgens de interwebz tenminste... Alleen een beetje duur.

Ben vooral aan t kijken naar deze thread. Deze jongen houdt rekening met "fun" en "competitive". Die headphones die ik net heb genoemd zijn voornamelijk competitive.

Het is leuk dat ik kan horen waar iedereen vandaan komt enzo, maar ik speel Call of Duty en Battlefield voornamelijk om plezier te hebben. "Fun", dus. Zelfs in multiplayer. Ik ben toch al slecht, en zo'n headset gaat het niet beter maken.

Het gebrek aan bas bij de AD700 vind ik dus erg jammer. Maar ik begrijp dat meer bas vaak betekent dat je minder detail hebt in geluid.

Edit: ik heb die thread helemaal door gelezen en de Creative Aurvana Live! zien er het beste uit. Prijs valt ook mee. Boven de 100 wil ik namelijk niet gaan, en dan vallen er al een heleboel af.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cornelison schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:39:
Kijk eens naar de Sennheiser G4ME! Analoge headset met echt een leuk geluid erin! Misschien iets boven je budget, maar mocht je klant zijn bij de ING kun je hem bij hun in de webshop voor 100,- bestellen!
Je hebt het hier over de PC360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:55:

Het gebrek aan bas bij de AD700 vind ik dus erg jammer. Maar ik begrijp dat meer bas vaak betekent dat je minder detail hebt in geluid.
Misschien iets minder bas maar de bas is wel superstrak net zoals mid en hoog.
Voordeel is dat je alles ook echt hoort en de positie van anderen kan plaatsen.

BTW THX is een certificering,

Ik gebruik een externe X-Fi 1090 USB kaart icm met mijn AT-AD700 en wil niets anders meer.
Voordeel van de USB X-Fi is dat er minder vervorming is tov (gemiddelde) on-board sound en dat je de volume knop bij de hand hebt.
Nadeel, kost misschien iets meer CPU cycles en de hogere USB latency maar van beiden geen last.

Houd er wel rekening mee dat dit helaas niet op een Xbox360 werkt.

Ik raad je aan om eens naar een goede HiFi shop te gaan en verschillende opties te beluisteren.
Geluids beleving is heel persoonlijk maar goedkoop is vaak een miskoop, zeker met headsets.
(Lang geleden een Sennheiser PC160 Headset in bezit gehad en dat onding was ronduit horrible)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:23
Cornelison schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:39:
Bedankt voor de tip, voor die prijs met een paar rentepunten die ik anders toch niet gebruik inderdaad een leuke deal!
Pagina: 1