Toon posts:

Ical reminders werken niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets toevoeg aan de agenda in ical, voeg ik standaard een reminder toe op 3 dagen voor het event. Echter, als op het moment van deze reminder mijn macbook uitstaat, krijg ik die reminder helemaal niet. Dus ook niet als ik iets later mijn macbook weer aanzet.

Hebben jullie ook dit probleem?

Is hier een oplossing voor?

Ik vind dit namelijk een grote tekortkoming, want nu moet ik steeds bij het instellen van de reminders nadenken of op dat moment mijn macbook hoogst waarschijnlijk aanstaat.

Als hier geen oplossing voor is, is er dan een andere betere off line, gratis, agenda toepassing voor mac?

Edit: Ik gebruik trouwens Snow Leopard.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 21:13
Dat je de reminder niet krijgt als je Mac uitstaat/standby staat begrijp ik.
Heb je wel eens naar de instellingen gekeken van iCal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoGi_Berra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:50:
Dat je de reminder niet krijgt als je Mac uitstaat/standby staat begrijp ik.
Heb je wel eens naar de instellingen gekeken van iCal?
Ja, en ik heb niets vreemds in de instellingen kunnen ontdekken.

Daarnaast begrijp ik ook dat als de macbook uitstaat dat ik dan geen reminder krijg. Echter, zodra ik de macbook aanzet zou ik dan toch graag die reminder alsnog krijgen. Want nu zou ik dus mijn macbook 24/7 aan moeten zetten om zeker te zijn dat ik geen reminder mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 22:01
Ja, het lijkt erop dat je niet alleen je macbook moet aanzetten maar ook iCal eerst weer moet opstarten om de herinnering te krijgen. Aan een kant logisch, van de andere kant zou het wel fijn zijn als herinneringen worden opgestart met het aanzetten van de mac en niet pas bij het opstarten van iCal.

Overigens ben ik ook nog maar een beginner hiermee dus als een ervaren mac gebruiker hier tips over heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ook als ik ical opstart, krijg ik alsnog niet de reminder.

Dus stel:

Een reminder moet om 7.00 am 's ochtends afgaan. Ik zet macbook om 8.00 am aan. Ook al zet ik dan direct ical ook aan, die reminder die om 7.00 am 's ochtends af had moeten gaan zal ik NOOIT meer krijgen. Simpelweg omdat mijn macbook toen niet aanstond..... Ik weet dat MS Outlook dit wel goed afhandelt door je alsnog die reminder te geven zodra je Outlook weer opstart, maar ik gebruik liever geen MS Outlook....