Ik merkte laatst dat mijn download snelheid drastisch omlaag was gegaan. (Ik heb 41Mbit op de Ziggo teller) en ik downloade met een kleine 14Mbit p/s. (Ik download via een Windows Server 2003 PC die vast staat)
Na een telefoontje met Ziggo bleek de lijn in orde te zijn. En dus ben ik verder gegaan met de thuisinstallatie te controleren.
Apparatuur:
Router: 100Mbit
Alle andere Switches: 1000Mbit
Netwerkkaarten: 1000Mbit Full Duplex
Laptop direct achter modum: 41Mbit
Laptop achter router: 41Mbit
Laptop achter router en Switch 1: 41Mbit
Laptop achter router en Switch 1&2: 41Mbit
Met de thuisinstallatie is dus niets mis.
Echter, bij mijn server bleef op de Ziggo teller 15Mbit staan.
Dus ik de netwerk instellingen bekeken. Bleek dat de kabel in mijn 100Mbit on-board netwerk kaart zat.
Kabel direct geswitched naar mijn 1000Mbit PCI-e netwerk kaart.
Toen kreeg ik ineens 40Mbit.
Daarna probeerde ik deze netwerk kaart op mijn normale IP vast te zetten. Dus, on-board uitgeschakeld en ik de PCI-e instellen op de gegevens die ik doorkreeg via ipconfig/all
Na het instellen deed ik weer een check en tot mijn verwazing was de snelheid ineens weer <15Mbit.
Om een lang verhaal kort te maken:
Als ik mijn IP vastzet met de instellingen die ik doorkrijg van Ziggo dan gaat me snelheid drastisch omlaag.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Vaste instellingen zijn hetzelfde als de automatisch instellingen alleen is de snelheid langzamer.
Alvast bedankt.
TECHcrime
Na een telefoontje met Ziggo bleek de lijn in orde te zijn. En dus ben ik verder gegaan met de thuisinstallatie te controleren.
Apparatuur:
Router: 100Mbit
Alle andere Switches: 1000Mbit
Netwerkkaarten: 1000Mbit Full Duplex
Laptop direct achter modum: 41Mbit
Laptop achter router: 41Mbit
Laptop achter router en Switch 1: 41Mbit
Laptop achter router en Switch 1&2: 41Mbit
Met de thuisinstallatie is dus niets mis.
Echter, bij mijn server bleef op de Ziggo teller 15Mbit staan.
Dus ik de netwerk instellingen bekeken. Bleek dat de kabel in mijn 100Mbit on-board netwerk kaart zat.
Kabel direct geswitched naar mijn 1000Mbit PCI-e netwerk kaart.
Toen kreeg ik ineens 40Mbit.
Daarna probeerde ik deze netwerk kaart op mijn normale IP vast te zetten. Dus, on-board uitgeschakeld en ik de PCI-e instellen op de gegevens die ik doorkreeg via ipconfig/all
Na het instellen deed ik weer een check en tot mijn verwazing was de snelheid ineens weer <15Mbit.
Om een lang verhaal kort te maken:
Als ik mijn IP vastzet met de instellingen die ik doorkrijg van Ziggo dan gaat me snelheid drastisch omlaag.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Vaste instellingen zijn hetzelfde als de automatisch instellingen alleen is de snelheid langzamer.
Alvast bedankt.
TECHcrime