Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Beste tweakers,

Recentelijk heb ik de Iomega Home Media Network Hard Drive Cloud Edition gekocht als een instapmodel voor het maken van back-ups etc. Het probleem is nu dat mijn netwerk de Iomega niet detecteert. Heb altijd flink wat met pcs lopen tweaken, maar netwerken zijn toch nog redelijk nieuw voor me. De easy setup geclaimed door Iomega valt vies tegen.

Ik heb hier een davolink dv-2020 staan (tele2) met een paar desktops eraan en wat laptops wireless. Na het inprikken van de Iomega gebeurde er helemaal niks. Ik heb het volgende al geprobeerd:

-de Iomega aangesloten op een desktop (hetgeen vlekkeloos werkt);
-via de desktop firmware etc geupdate
-nadat dit niet hielp heb ik op aanraden van de Iomega site de Iomega een statisch IP adres gegeven:

IP 192.168.1.55
DNS 192.168.1.1
Subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

(gewoon zoals aangegeven in ipconfig/all zoals altijd)

Dit lijkt het probleem alleen maar verergert te hebben. Ik kan hem nu niet meer via mijn pc detecteren en nog steeds ook niet op het netwerk. Hoop dat ik op de één of andere manier dit toch op kan lossen. Alle hulp is meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik kan hem nu niet meer via mijn pc detecteren en nog steeds ook niet op het netwerk.
PC staat op DHCP? In dat geval moet je de PC ook een vast adres in die range geven, als je de NAS direct op de PC aansluit.

Wat je algemene probleem betreft, het klinkt alsof de NAS om de een of andere reden niet met de router kan praten.
In de manual lees ik dit:
CAUTION
LAN port 1 and 2 are only dedicated for STB. So do not connect PC to these
ports. PC can only connect to LAN 3 and 4 port for the Internet.
Misschien verkeerde poort gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Thanks voor de reply. Eerste probleem is opgelost. Ik had gewoon de verkeerde DNS ingevuld.

Het algemene probleem is inderdaad balen. Ik ben er al eerder tegenaan gelopen dat de enige manier om internet te krijgen via poort 3/4 is. Als ik 1 van de pcs eruit gooi en daar de NAS op zet werkt het vlekkeloos.

Ben zelf niet bekend met STB, maar voor zover ik nu kan zien maakt dat poort 1 en 2 dus nutteloos? Dit laat me dan ook geen andere keus dan een nieuwe router of switch te kopen -_- Beetje jammer weer van Tele 2 (Prut hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tja. Ik neem aan dat die STB aansluitingen erg handig zijn als je een set-top box wilt gebruiken. Hoewel het me een raadsel is waarom die niet gewoon op een normale netwerk aansluiting zou werken.