Toon posts:

Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb al lange tijd last van het volgende en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Zo'n 10 minuten nadat ik mij PC heb gestart valt mij internet weg. Hetzelfde gebeurt als ik op max snelheid aan het downloaden ben. Heel af en toe is het gewoon willekeurig, lijkt het...
Het probleem is makkelijk op te lossen mij verbinding uit te zetten (bij netwerkcentrum) en het modem te resetten maar het is nogal irritant om dat 5 keer per dag te moeten doen.

Sinds vandaag heb ik internet van Ziggo (nieuw modem, kabels) dus hier ligt het niet aan lijkt me.

Ik gebruik AGV als virusscanner. Deze heb ik al verwijderd maar hier lag het ook niet aan. Voor de rest gebruik ik win7 64bit.

Alvast bedankt voor de hulp!

groet, Lisa

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

p2p software in gebruik (utorrent etc?) staat het ook aan als je niet download (dus wel upload)

heb je bij die wissel ook een bestaander router laten staan ?

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 23:16 ]

Iperf

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:45
Bedraad of via WiFi?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik p2p aanzet gaat het na een tijdje ook mis, maar het gebeurt sowieso elke keer zo'n 10 minuten na het opstarten van de PC.

@Jimster: Bedraad.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De latency ofso is erg hoog bij mij, het kan misschien komen omdat ze nu bezig zijn met het leggen van glasvezel kabels dat ze iedereen op een ''nood'' voorzienig zetten ofso.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het hier aan ligt want ik heb er echt al maanden last van.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 16:31
Misschien netwerktpoort of kaart defect?
Ik heb ook wel eens rare dingen gehad, nieuwe kaart hielp toen.
Misschien dat er iets inzit dat als het warm wordt niet meer werkt en op het punt van begeven staat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd terug (toen ik dus nog dat andere modem had) een keer een oude netwerkkaart getest om te kijken of het hier aan lag. Maar ook dit hielp niet. Kan natuurlijk dat deze kaart ook kapot was... maar dit zou wel erg toevallig zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja begin eerst maar eens met een "ipconfig /all"
wanneer die werkt, en wanneer die niet werkt

en als we toch bezig zijn (ook beide situaties)
een "ping www.tweakers.net"
en een "ping 213.239.154.35"

Iperf

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 18:17
andere utp kabel geprobeerd?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Pagina: 1