HD5770 Crossfire werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Tweakers,
ik heb een probleem met mijn videokaarten. ik zal mijn systeem even opnoemen:
Intel Core i7 920 @ 2,88 GHz
Gigabyte GA-X58A-UD7
3 x 2 GB Kingston ValueRam DDR3
1 x Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5
1 x Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5/A
OCZ StealthXStream II 500 watt

Wanneer ik Battlefield Bad Company 2 speel (1920 x 1080, Medium) loopt de temperatuur op kaart 1 (de Asus) op to 90 graden celsius. De load-% is ook zo'n 90, en de fanspeed is ~90%.
De tweede kaart (de Sapphire) loopt op 30 ~ 40 graden celsius, 0% load, en 20% fanspeed.
Er komt een geluid uit de pc alsof hij elk moment kan opstijgen...

Ik gebruik de Catalyst 11.8 driver, da's de nieuwste...
Ik heb al uitgebreid op google gezocht, maar daar heb ik niks nuttigs gevonden, alleen mensen die hun kaarten gewoon verkopen en een andere kopen... Maar dat is voor mij geen optie.

Beide kaarten werken prima als ik ze in hun eentje test, maar in Crossfire gebeurt er dus gewoon niks. Crossfire is enabled in Catalyst Control Centre.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Misschien is het wel iets heel simpels, maar ik heb echt geen idee wat er aan de hand is.
ik weet dat de voeding wat krap is, maar da's nog geen reden om geen load op de tweede kaart te zetten...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je wel beter fps met 2 kaarten? heb ne al met andere games getest? zit er wel een crossfire brug tussen je kaarten?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Haribo112
  • Niet online
nedernakker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:05:
heb je wel beter fps met 2 kaarten? heb ne al met andere games getest? zit er wel een crossfire brug tussen je kaarten?
ghehe ja hoor die bridge was ik heus niet vergeten ;) mijn fps in Battlefield kan ik niet meten omdat mijn FRAPS loopt te ouwehoeren, die moet ik even herinstalleren. Mijn fps in Black Ops was al 91 (capped), dus daar zie je het ook niet. Wat wel raar is, is dat mijn fps in Black Ops wel es dropt naar 50 ofzo als ik opeens een weidse omgeving voor me krijg. Dit zou je eigenlijk ook niet verwachten met twee kaarten. Deze drops had ik ook zonder de tweede kaart.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

En als je de 2 kaarten eens wisselt van positie op je mobo!
Hoe is de airflow in je kast zelf?

Als je eerste kaart al zulke temps geeft, houd het simpel in dat hij zijn
Warmte niet goed kwijt kan door de onderste kaart!

Airflow is zo ontzettend belangrijk, vooral als je 2 kaarten gebruikt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Haribo112
  • Niet online
Anderson heb ik ook al geprobeerd, zelfde blaasgeluiden. Ik ga alleen vanmiddag nog even bekijken van welke kaart die geluiden dan komen. Als dat van de bovenste kaart is (die met de fan tegen de andere kaart aan) dan zou je wel es gelijk kunnen hebben. Wel raar, want voor in mijn kast zit een 120 mm fan die lucht langs de hdd blaast, maar ook langs de videokaarten (Cooler Master HAF 912 plus). Een oplossing zou dan zijn om nog een fan in het zijpaneel te plaatsten. Maar dan belast ik mijn voeding nóg meer. (ik weet niet hoe zwaar of wat een fan is voor je voeding??)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Haribo112 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:27:
Anderson heb ik ook al geprobeerd, zelfde blaasgeluiden. Ik ga alleen vanmiddag nog even bekijken van welke kaart die geluiden dan komen. Als dat van de bovenste kaart is (die met de fan tegen de andere kaart aan) dan zou je wel es gelijk kunnen hebben. Wel raar, want voor in mijn kast zit een 120 mm fan die lucht langs de hdd blaast, maar ook langs de videokaarten (Cooler Master HAF 912 plus). Een oplossing zou dan zijn om nog een fan in het zijpaneel te plaatsten. Maar dan belast ik mijn voeding nóg meer. (ik weet niet hoe zwaar of wat een fan is voor je voeding??)
Een fan trekt amper van je voeding zelf! Je kaart trekt niets voor niets 90% load.
Terwijl de andere amper iets doet. Hier zit ook iets niet goed!
Kijk eens op de website van je mobo of er geen nieuwere chipset drivers zijn!

Zowel bij CF als SLI behoort de kaarten te werken als 1 en samen te werken. Bij jou is 1 kaart erg lui en de ander werkt zich een ongeluk!
Probeer eens een benhcmark, zoals de unified heaven benchmark voor DX11.
Laat het draaien op max en download realtemp en selecteer je gpu ook daarin!

Zo kun je zodra je de benchmark test op alt tab drukken en de temps van beiden kaarten in de gaten houden!

De temp is sowieso niet goed! Wat zijn de temps als je alleen 1 kaart gebruikt onder full load?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Heb je je BIOS al geupdate? Ik zie namelijk dat er bij een versie compatabiliteitsproblemen opgelost worden bij PCIex 16x/8x.
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3251#bios

• Haribo112
  • Niet online
Hmm, dan moet ik de bios flashen en dat durf ik eigenlijk niet aan. Als dat faalt kan ik heel het mobo weggooien... :(

Verwijderd

Mobo weggooien?? Je mobo heeft dual Bios, wat dus net zoveel zegt dat als het flashen fout gaat, je gewoon een copy maakt van uit het 2e Bios (werd vroeger aangeduid met termen als "Crash Free Bios").

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Haribo112 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:05:
Hmm, dan moet ik de bios flashen en dat durf ik eigenlijk niet aan. Als dat faalt kan ik heel het mobo weggooien... :(
Tegenwoordig niet zo'n probleem hoor. Tijdens het opstarten op iets als F8 drukken en je komt al in een flash programma. Geen slechte floppy's meer nodig. USB stick erin met je BIOS erop en gaan.... en gaat het mis? Dan boot je pc vanzelf van de 2de bios.

• Haribo112
  • Niet online
Heb mn bios nu geflasht met @bios. Biosversie is nu F7, da's de nieuwste geloof ik. Geen veranderingen in werkzaamheid gemerkt. Kaart 1 stijgt bijna op, kaart twee staat op idle... Ga nu even testen of hij op 1 gpu ook zo mallotig doet.

edit: heb nu kaarten gebencht, met opvallende resultaten...
Afbeeldingslocatie: http://i1130.photobucket.com/albums/m533/LeipeHaribo/videokaarttest.png

Alweer edit: als ik bc2 een half uurtje ofzo laat draaien op max settings (HBAO en VSYNC off) gaat kaart 2 wél wat doen. Dit topic kan op slot; mn Crossfire werkt wel, maar gewoon niet toen ik keek ofzo... :s zie nu in fraps ook +100 fps staan...

[ Voor 48% gewijzigd door Haribo112 op 23-08-2011 20:57 ]

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je de crossfire profiles geinstalleerd? ik weet overigens niet of dit het probleem oplost.
Pagina: 1