Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU defect

Pagina: 1
Acties:

• Appelzaadje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 19:13
Hallo mensen.
Ik heb een vraagje met betrekking tot een doa voeding.
Ik heb onlangs mijn systeem uitgebreid met een 2e HD5850 een Vertex 2 60gb en 4 gb geheugen.
Huidige hardware in mijn systeem is nu
P55-gd65 MSI
Intel I7 890
4x 2gb Black dragon geil 1333
3x HD black caviar 1TB each
60gb vertex 2 OCZ
2x HD5850

en als nieuwe voeding dus een AX850 van Corsair

alle hardware op de voeding na heb ik voor het inbouwen van mij voeding een week getest en dit werkte allemaal perfect. toen heb ik dus de voeding ingebouwd en ook beide gfx cards tegelijk erin gezet.

na 2 dagen viel mijn systeem uit en wou niet meer aan.

hierna teste ik mijn systeem met mijn oude voeding die ineens na 10 min doorbrande.
mijn conclusie hieruit is dat de voeding AX850 mijn mobo heeft mee genomen toen die doorsloeg.

mijn vraag is of er nog meer mee gegaan kan zijn zoals de grafische kaarten ik heb namelijk geen zin dat mijn nieuwe setup die ik zo krijg met de huidige grafische kaarten weer meteen doorbrand

bij voorbaat dank voor de hulp

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je shift-toets was blijven hangen. Heb ik even voor je gefixt.

TT aangepast.

• Appelzaadje
hahaha heel belangrijk ja ;) enig iedee of het alleen me mobo kan zijn of ook wat meer, of loop ik geen risico met nieuwe PSU Mobo en CPU dat me kaarten de rest kunnen opblazen als deze ook door me PSU zijn mee genomen ;)

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
Hmm, tja dat verwacht je niet van een nieuwe systeem, zou het sluiting kunnen zijn ?? of gewoon voeding niet goed..

Ik zou de voeding terug sturen en ffe kijken met een andere, :P

• Appelzaadje
Ja de voeding word omgeruild het vervelende is alleen dat me vorige voeding ook doorbrande na terug plaatsing oftewel me nieuwe PSU heeft mobo mee genomen ik ben nu bang dat als ik op me nieuwe mobo en voeding me oude GFX cards aansluit deze weer boem kan zeggen dus ik wil graag weten of het mogelijk is dat me kaarten ook kapot zijn gegaan door deze slechte voeding.
Dit is echt een probleem wat ik nog nooit eerder heb gezien dus ik ben wat huiverig over de gevolgen.
kan geen kortsluiting zijn geweest want alle andere apparatuur op de outlet van me systeem doet et gewoon

[ Voor 10% gewijzigd door Appelzaadje op 22-08-2011 23:12 ]

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
Heb het zelf ook eens gehad, foutieve voeding gekocht..nadat mijn oude doorgebrand was.. je gaat denken dat je mobo verrot is.. of videokaart maar toch lag het aan mijn nieuwe voeding.

voor de zekerheid heb ik toen toch alles opnieuw aangesloten, andere voeding geprobeerd en dit werkte weer goed.

Succes ;)

• Appelzaadje
ja dat had ik gedaan vorige voeding brande ook door. en dit was een doa gaat om een nieuwe corsair ax850 gold full modulair niet bepaalt foute voeding

Verwijderd

Er kan helaas nog meer stuk gegaan zijn ja. Ik zou dat mobo ook niet meer vertrouwen. Weet je overigens 100% zeker dat je geen kortsluiting maakt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 22:54 ]

• Appelzaadje
nu na de voeding me mobo heeft opgeblazen maakt et inderdaar kortsluiting zowel de nieuwe en oude PSU zijn kapot mobo vertrouw ik ook niet vervanging is incoming alleen ik vertrouw me grafx cards eigenlijk nu ook niet meer HDDs etc kan niks mis mee zijn maar ja das logisch
Pagina: 1