Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Program Files verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 08:59
Hallo allemaal.

Ik heb net ivm een kleinne ssd mijn programfiles in regedit aangepast zodat deze verwijst naar de D: schijf.
vervolgens firefox geinstalleerd en de snelkoppeling gaf een fout aan.
Hij verwees idd naar de D; lokatie maar werkte niet.
alles bestanden bleken dus nog op de C; te staan onder program filles.
Hoe kan ik aanpassen dat alles automatisch naar de D word geschreven?
alvast bedankt voor het mee denken!!

B

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Niet om lullig te doen hoor, maar als ik google op jouw topic titel "Program Files verplaatsen" dan komt me daar toch een sloot met bruikbare info voorbij in de resultaten, zo'n grote sloot dat ik me erover verbaas dat je daar met geen woord over rept, wat je daarvan wel en niet hebt geprobeerd. Wat er daarvan wel en niet werkt of wat voor resultaat dat heeft geboekt.

Een ding staat zeker vast: De program files map verplaats je niet door 1 lullig registry keytje aan te passen. De rest, is imo makkelijk te vinden. :)

Verder:
Basssment schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:16:
Dit is geen probleem omschrijving. Zo zet je je auto ook niet bij je dealer neer: "werkt niet".
Wat niet? Symptomen? Radio stuk? Wat?
Foutmelding? Need more input.

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 22-08-2011 22:21 ]

Alles kan stuk.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Hallo allemaal.

Ik heb net ivm een kleinne ssd mijn programfiles in regedit aangepast zodat deze verwijst naar de D: schijf.
vervolgens firefox geinstalleerd en de snelkoppeling gaf een fout aan.
alles bestanden bleken dus nog op de C; te staan onder program filles.
alvast bedankt voor het mee denken!!

B
Heb je wel opnieuw opgestart nadat je de reg key hebt aangepast? Misschien dat de oude locatie nog ergens in geheugen stond en dat er daarom op c is geinstalleerd ipv op d.

Hail to the king baby!

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 08:59
Kan goed zijn dat ik niet opnieuw had opgestart...

En ik kan heel veel vinden omtrent xp program files aanpassen maar bij win 7 zeggen ze allemaal dat het niet gaat...
:S

Verwijderd

Waarom wil je perse automatisch?
Bij 29 van de 30 programma's kan je een aangepaste setup doen en zelf aangeven waar het geïnstalleerd moet worden.

Nog een voordeel van een aangepaste installatie is dat je kan uit vinken wat je niet mee geïnstalleerd wil hebben. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 08:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik begrijp nooit waarom iedereen denkt dat je dat met regedit zomaar kan aanpassen.

Er staat nota bene sinds Vista bij dat die regkeys deprecated zijn - en met reden want Environment variables en installers die iets SHGetFolderigs gebruiken hebben bijvoorbeeld lak aan die key.
MSDN: Known Folders (Windows)

Je %programfiles% ergens anders neerzetten zonder dat dingen breken is overigens lastig - er hoeft maar één idioot tussen te zitten die hardcoded c:\program files doet en het werkt al niet eens meer.

Kortom: dit kun je alleen vooraf bewerkstelligen met een aangepaste installatie (unattend.xml) en dan nog YMMV.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 23-08-2011 11:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Als ik het goed begrijp wil je je Windows op de SSD schijf installeren. Dan kun je het best met een schone lei beginnen en zorgen dat je SSD als C: in je systeem staat.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1