Geluidset voor PC, PS3 en TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 17:47
Goedeavond,

ik heb momenteel een Logitech x-540 setje op mijn computer aangesloten. ik heb een losse geluidskaart in de computer; Creative soundblaster xIIpro (ofzoiets) die bij mijn moederbord zat.

de vraag is nu, ik wil betere geluidskwaliteit. Dat wordt dus een nieuwe geluidsset! tevens wil ik de pc, ps3 en tv op deze set aansluiten. mijn wensen zijn 2.1 (5.1 mag ook) en wil de zeer lage bassen nog goed kunnen horen!

ik luister veelal (house/pop) muziek dus daar moet hij voor geschikt zijn. Mijn budget is 200/300€

kan ik dan het beste een dure pc speakerset kopen of een beginnende hifi set?
en de belangrijkste vraag, welke adviseer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden als opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
zoiets als deze http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/scs-2005.html ik weet zelf niet helemaal hoe diep de bas gaat..

Heb ik daar dus een reciever bij nodig? van recievers / versterkers heb ik geen verstand. had daar graag hulp bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:21

FeaR

In GoT we trust

maykoga schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:25:
...en wil de zeer lage bassen nog goed kunnen horen!
Dat kan je vergeten met een budget van 200 - 300 euro. Het menselijk gehoor gaat van 20 - 20.000 Hz. Als je dus de laagste tonen wilt horen moet je een set hebben die tot 20 Hz gaat. Subwoofers die tot 20 Hz gaan zijn al ruim over je budget en dan heb je alleen nog maar de subwoofer.
maykoga schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:15:
zoiets als deze http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/scs-2005.html ik weet zelf niet helemaal hoe diep de bas gaat..
Staat bij de specificaties dat de subwoofer tot 35 Hz gaat, dit is gemeten bij -6 dB en niet op -3 dB zodat er een eerlijkere waarde uit de meting komt. Dus met wat geluk gaat deze subwoofer dus tot een Hz of 45. Niet het bereik om de echt lage tonen nog te horen.

Sowieso vind ik de SCS 200.5 geen goede koop. Plastic fantastic en eigenlijk voor het geld te weinig kwaliteit. Er zijn PC-speakers die beter klinken.
Heb ik daar dus een reciever bij nodig? van recievers / versterkers heb ik geen verstand. had daar graag hulp bij?
Het is een passieve set, bij zoiets heb je inderdaad een receiver nodig. Bij dingen als PC-setjes heb je geen receiver nodig aangezien daar de versterker in is gebouwd, idem met actieve studiomonitoren. In de gewone hifi is eigenlijk 99,9% van de speakers passief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
ik heb de JBL SRX728 subwoofers 2 weken moeten beheren en deze vond ik zo geweldig dat ik nu thuis ook een lagere bas wil. de frequency response is zeker niet perfect tot 20Hz maar http://audioroundtable.com/ProSpeakers/messages/369.html zoals hier te zien is dit meer dan genoeg!

ik hoef niet hetzelfde als deze subwoofer maar wil weten hoe ik met mijn budget er dichtbij in de buurt kom, en deze toch nog op 3 apparaten kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maykoga schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:51:
ik heb de JBL SRX728 subwoofers 2 weken moeten beheren en deze vond ik zo geweldig dat ik nu thuis ook een lagere bas wil. de frequency response is zeker niet perfect tot 20Hz maar http://audioroundtable.com/ProSpeakers/messages/369.html zoals hier te zien is dit meer dan genoeg!
Dat is een PA subwoofer, dat is heel wat anders dan waar je nu naar aan het kijken bent. Volgens de specificaties gaat die subwoofer tot 33 Hz (dat is wel gemeten op -3dB) en echt laag is dat niet. Maar de output zal wel zo hoog zijn dat het extreem klinkt. Maar wat wil je: wil je dat het laag strak en diep gaat of wil je gewoon bonken?

Met instap home cinema setjes ga je nooit een echt goede laagweergave krijgen. Dan kan je net zo goed iets als de Logitech Z906 kopen of de Z-5500 als je die nog kan vinden. Die gaat ook niet laag, maar bonkt wel hard. Je moet er alleen wel van houden, want alles vanaf 200 - 250 Hz komt uit de subwoofer. Je hebt dus niet echt een subwoofer, maar meer een verplaatste middentoner. Maar goed, dat zal je altijd houden met satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
het is idd een PA subwoofer maar daardoor weet ik wel wat laag geluid is. ik hoef geen hard bonkend geluid, zeker wel laag en strak.

wat is dan de beste optie? pc-set of reciever set of monitor boksen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PA is heel anders dan home cinema, dat kan je niet één op één vergelijken. Maar als je laag en strak wilt dan valt eigenlijk elke PC set wel af. Die zijn voornamelijk bedoeld om het laag te benadrukken en bonken dus redelijk. Als je naar 5.1 gaat kijken dan zal het snel gaan bonken. Dit omdat je voor 200 - 300 euro veelal melkpakjes krijgt als speakers en die gaan maar tot 150 - 200 Hz. Alles daar onder wordt door de subwoofer weer gegeven. En een subwoofer die van x tot 200 Hz speelt klinkt veelal niet echt strak, eerder rommelig.

Ik zou zelf gewoon een stereoversterker kopen en twee leuke vloerstaanders. Die gaan wellicht niet zo laag als je zou willen, maar het is altijd beter dan een Logitech die je nu hebt staan. Subwoofer wordt lastig, voor een goede subwoofer betaal je nu eenmaal wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
hoe laag gaan die vloerstandaards dan? :o

[ Voor 2% gewijzigd door maykoga op 25-08-2011 17:17 . Reden: dacht dat er bij ": O" een emoticon kwam zoals bij msn.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maykoga schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:53:
hoe laag gaan die vloerstandaards dan? :O
Wellicht is het nu tijd om zelf wat uit te gaan zoeken? Dingen als "hoe laag gaan die vloerstaanders dan?" is gewoon geen antwoord op te geven. Dat is dezelfde vraag als "hoe hard gaat die auto?". Dat is per model verschillend.

En dingen als " :O " mag je voortaan achterwege laten. Ik probeer te helpen, je zoekt zelf (bijna) niets uit en dan nog dergelijke dingen posten ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En als je zelf gezocht had had je ook geweten dat jouw wensen niet met jouw budget te koop zijn :O

• maykoga
ik had de verkeerde emoticon gebruikt! sorry, ik moest die met de kleine "o" hebben.

nou Fear zegt zelf eigenlijk dat de jbl set wat ik aangaf niet echt iets was. is de Logitech Z906 ook een optie? want daar kan ik tussen verschillende ingangen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Voor dat geld zou ik een receiver kopen ipv een PC-speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Z-5500 komt qua idee overeen met de Z-5500 (Z906): vijf melkpakjes met één subwoofer. Alleen zal je met een losse receiver en de JBL wat meer aansluitmogelijkheden hebben. Normaal zou ik altijd een hifi-setje boven een PC-set kiezen, maar de JBL vind ik persoonlijk minder dan de Z-5500 (Z906 heb ik nog niet gehoord).

De Z-5500 is op zich een leuke set die een stuk lager gaat dan de X-540 zal doen. Alleen gaat de subwoofer niet echt laag en bonkt het nog al.

Maar ik zou eens voor mezelf vaststellen wat je wilt: 2.0 of 5.1. Als je 5.1 wilt dan kom je al snel op een Z-5500 en consorten uit. Maar voor 300 euro kan je ook een leuke stereoversterker neerzetten met twee vloerstaanders. Versterker hoeft niet meer dan een euro of honderd te kosten (en het kan zelfs goedkoper), dan heb je een leuk budget voor twee speakers. Een beetje vloerstaander gaat tot een Hz of 35 - 50, dus niet extreem laag en het hangt vooral van de versterker af of het laag er goed uit komt. De weergave van het laag is namelijk lastiger weer te geven dan het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Je wilt de PC, PS3 én TV erop aansluiten zei je. Staan deze bij elkaar of zou je dan elke keer de speakers moeten verslepen? Als ze bij elkaar staan moet je gaan nadenken of je uberhaupt elke keer stekkertjes om wilt gaan pluggen, aangezien dat nooit de ideale situatie is.

Echter is 300 euro nogal een krap budget, maar zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld iets standaards van Philips (adviesprijzen zijn nogal hoog). De set die ik hier heb ik staan heeft namelijk redelijk goed geluid voor dat geld en was rond de 300 euro. Daarnaast heeft de receiver/dvd-speler ook een coaxiaal-in, stereo-in (2x) en scart-in. Dit zou al voldoende kunnen zijn, eventueel met een coaxiale splitter voor de PC en PS3, waarbij de tv stereo of scart-in gebruikt...

Zelf zou ik trouwens gaan voor een goede stereoset om deze later eventueel uit te breiden met een subwoofer. Keyword daarbij is een actieve stereospeakerset. Waarbij ik zelf enorm gecharmeerd ben van de AudioEngine A4 speakers. Echter, luisteren is ontzettend belangrijk, dus ga dat proberen te doen!

[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 26-08-2011 16:28 ]

• maykoga
ik heb mijn ps3 aangesloten op mijn tv/monitor netzoals mijn decoder.
dan kom ik dus uit op een miniJack uit de tv en het audio signaal van mijn computer.

als ik hieruit moet kiezen welke heeft dan de beste geluidskwaliteit?
De nieuwe Logitech Z906 kost 280€ en daar kan ik wisselen van kanalen.
De Bose Companion 3 kost 300€ of de
Audioengine A2 Black kost 190€

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:08

Dennis1812

Amateur prutser

Zet zoals Fear al een paar keer heeft vermeld het beste gewoon 2 mooie vloerstaanders neer (2.0 dus) en een (budget)versterker om tussen je kanalen te wisselen, zo houd je ruimte open voor uitbreiding met een subwoofer over een tijd en eventuele uitbreiding naar 5.1 (7.1 perhaps?)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1