Ik heb nu 3 weken Ziggo alles in één. Dat werkt verder prima. Maar het viel op dat mIRC sindsdien na enkele minuten de verbinding verbreekt. Maar ook SSH verbindingen via putty worden verbroken. De situatie is als volgt.
Internet --> Ziggo Ubee modem/router ---> DLink DIR-655 router
De DIR-655 verzorgt zowel het draadloze als het bedrade netwerk.
Waarom deze constructie?
Omdat ik de DIR-655 al had staan en draadloos beduidend sneller is. Daarbij hoef ik geen switch aan te schaffen voor het bedrade netwerk.
Ik had zelf al bedacht om de DIR-655 eruit te laten maar dan lever ik in op prestaties. Dus dat is de laatste optie. Of kan ik de router functionaliteit in de Ziggo modem uitschakelen zodat het modem fungeert als mijn voorgaande modem? Die had namelijk geen router functies.
Omdat alles verder werkt hoop ik eigenlijk op een simpele software tweak.
Internet --> Ziggo Ubee modem/router ---> DLink DIR-655 router
De DIR-655 verzorgt zowel het draadloze als het bedrade netwerk.
Waarom deze constructie?
Omdat ik de DIR-655 al had staan en draadloos beduidend sneller is. Daarbij hoef ik geen switch aan te schaffen voor het bedrade netwerk.
Ik had zelf al bedacht om de DIR-655 eruit te laten maar dan lever ik in op prestaties. Dus dat is de laatste optie. Of kan ik de router functionaliteit in de Ziggo modem uitschakelen zodat het modem fungeert als mijn voorgaande modem? Die had namelijk geen router functies.
Omdat alles verder werkt hoop ik eigenlijk op een simpele software tweak.