Ziggo alles in één, mIRC verbinding valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
Ik heb nu 3 weken Ziggo alles in één. Dat werkt verder prima. Maar het viel op dat mIRC sindsdien na enkele minuten de verbinding verbreekt. Maar ook SSH verbindingen via putty worden verbroken. De situatie is als volgt.

Internet --> Ziggo Ubee modem/router ---> DLink DIR-655 router

De DIR-655 verzorgt zowel het draadloze als het bedrade netwerk.

Waarom deze constructie?

Omdat ik de DIR-655 al had staan en draadloos beduidend sneller is. Daarbij hoef ik geen switch aan te schaffen voor het bedrade netwerk.

Ik had zelf al bedacht om de DIR-655 eruit te laten maar dan lever ik in op prestaties. Dus dat is de laatste optie. Of kan ik de router functionaliteit in de Ziggo modem uitschakelen zodat het modem fungeert als mijn voorgaande modem? Die had namelijk geen router functies.

Omdat alles verder werkt hoop ik eigenlijk op een simpele software tweak.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik weet dat ze bij UPC ook zo een alles in een modem/router door je neus willen boren. Ik weet dat bij UPC ze ook gewoon een normale modem kunnen geven maar dat niet doen (tenzij je flink zeurt en stennis maakt zoals ik dat gedaan heb).

Ik zou eens met Ziggo bellen en vragen of je niet een doodnormale modem kan krijgen ipv zo een alles in één ding. Kan mij niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Bij UPC hielden ze dat ook vol, maar ik heb uiteindelijk toch een dood gewonen modem gekregen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• et36s
Dit modem heeft helaas ook een ingebouwde telefoonverbinding. Dus ik kom er helaas niet onderuit.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

et36s schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:06:
Dit modem heeft helaas ook een ingebouwde telefoonverbinding. Dus ik kom er helaas niet onderuit.
Mja dat heeft UPC ook :P. Je moet gewoon van die interne router af en wederom: ik kan mij niet voorstellen dat er niet een modem is voor internet + telefonie zonder router functie.

Xbox Live ID:Notna8310

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

et36s schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:58:
Omdat alles verder werkt hoop ik eigenlijk op een simpele software tweak.
KeepAlives sturen? :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• et36s
Keep Channels open etc. staat al aan en heb nog een keepalive script geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Pagina: 1