Netgear router + Tele2 modem + LG DP1B

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_made_god
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09-2011
Bovenstaande wil ik graag op elkaar aansluiten binnen een netwerk.
Nu heb ik hier vrij weinig kaas van gegeten, en krijg ik het maar deels voor elkaar om de boel werkende te krijgen.

Hoe moet ik bovenstaande aansluiten om alles werkende te krijgen? Ik had via een ander forum al te horen gekregen dat ik de DHCP moest uitschakelen, maar dat blijkt niet te kunnen op een T2-modem.
Ik heb nu dus wel internet (weliswaar draadloos via het modem terwijl de router ertussen hangt), het modem werkt, LG herkent het LAN, maar verbindt niet met internet...

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:25
Dhcp op Tele2 aanlaten, uitzetten op netgear.
Van tele 2 modem Lan poort > kabeltje Netgeae LAN(!) poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_made_god
Goed, nieuwe aansluitsituatie:
LG is aangesloten op LAN2 van het modem, waar op LAN1 de STB zit. Router is er dus tussen weg.
Internet werkt, TV werkt ook, wanneer ik handmatig een IP-adres e.d. toeken aan de LG dan zegt deze dat het gaat werken, om vervolgens geen verbinding met het LAN of internet te maken... Ook de computer is niet zichtbaar in de lijst met 'servers'. Als ik 'dynamisch' kies wordt er een ip-adres toegekend wat ver buiten de range van het modem ligt.

Een ping naar het (handmatig toegekende) ip-adres vanaf de computer wat ik heb toegekend aan de LG levert wel resultaat op. Wat sla ik over/doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:17

allure

Titaan fase 2/3

Kun je die modem in bridge-mode zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_made_god
allure schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:54:
Kun je die modem in bridge-mode zetten?
Nope, die optie zie ik niet voorbij komen. Het aantal opties binnen het modem is sowieso al vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_made_god
Iemand anders nog briljante ingevingen? Ik zit er aan te denken, mocht ik de boel niet aan de praat krijgen, om het pakket weer retour te doen, maar volgens mij heeft het dan ook weinig zin om iets anders te halen als het probleem binnen het modem lijkt te liggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_made_god
Opgelost!

Voor de mensen die het interesseert: de LG is nu aangesloten op LAN3, en toen werkte alles. Blijkt dat zowel LAN1 als LAN2 zijn gereserveerd voor tv-signalen.... Ik dacht dat ik inmiddels alles wel had geprobeerd, maar dit duidelijk nog niet.

Bedankt allen die hebben meegedacht!
Pagina: 1