FTP server werkt in Chrome wel, IE of explorer niet

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 16:55

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb een FTP server opgezet, met CesarFTP.

Mijn extern IP is 88.xx.xx.99. De pc waar de server op draait heeft ip 192.168.50.109.

Op mijn router heb ik het volgende ingesteld bij portforwarding:
210 -> 192.168.50.109
2048-2148 ->192.168.50.109

Beide voor alle protocollen.

De server draait op poort 210, en als ik in CesarFTP kijk zie ik dat de range voor passive 2048-2148 is, dus vandaar. Nu wil ik hem vooral gebruiken om makkelijk foto's met familie te delen. Maar na even testen kom ik erachter dat ik via chrome wel gewoon kan inloggen, op ftp://88.xx.xx.99:210, met user+pass.
Maar bij internet explorer, of windows verkenner krijg ik een fout "Cannot display website".

Ik zie bij CesarFTP wel dat het inloggen succesvol is, maar de laatste regel uit de log is: Entering passive mode.

Waar komt dit verschil vandaan? En belangrijker, hoe kan ik het oplossen?
Googelen op ie explorer ftp login, geeft me voornamelijk bekende bugs uit 2007. Maar dat wordt met registerhacks opgelost. Geen optie, omdat ik de link aan willekeurige bekenden wil geven en dan moet het werken.

tjah..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Reptile209

- gers -

Je moet bij je server-instellingen je externe IP-adres (88.x.x.x) instellen voor de PASV-connecties. Bij het verzenden van de PASV-gegevens moet de server zijn IP adres doorsturen. Je server ziet zelf alleen het interne IP, en moet het juiste - externe - IP dus als instelling meekrijgen.

Sommige clients (Chrome dus blijkbaar ook) negeren het foute interne IP in de PASV-reply en blijven gewoon het juiste externe IP gebruiken. Anderen doen dat niet en lopen vast.

[ Voor 27% gewijzigd door Reptile209 op 22-08-2011 20:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 16:55

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:20:
Je moet bij je server-instellingen je externe IP-adres (88.x.x.x) instellen voor de PASV-connecties. Bij het verzenden van de PASV-gegevens moet de server zijn IP adres doorsturen. Je server ziet zelf alleen het interne IP, en moet het juiste - externe - IP dus als instelling meekrijgen.

Sommige clients (Chrome dus blijkbaar ook) negeren het foute interne IP in de PASV-reply en blijven gewoon het juiste externe IP gebruiken. Anderen doen dat niet en lopen vast.
Ah, duizend maal dank.

Settings->General server settings->IP configuration
Voor beide ip-adressen die onder home-ip staan (default en 192.x.x.x) heb ik het passive address op 88.xx.xx.xx gezet, en nu werkt het!

Goed, of eigenlijk slecht van Chrome dus :)

tjah..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Reptile209

- gers -

Ach, Chrome doet den ik een handige her-interpretatie van de FTP-standaard die waarschijnlijk 30 jaar geleden bedacht is. Toen zat niet 95% van de servers achter een huis-routertje en bestond dit probleem dus eigenlijk niet... :)
Mooi dat het gelukt is!

Zo scherp als een voetbal!