Toon posts:

Dell streak stuk, niet te maken.. geen vervanging!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht bij bell company een dell streak. Na een paar weken bleek hij niet juist te werken, de telefoon stond regelmatig uit als ik hem uit mijn zak haalde, hij stond dan vast op het dell logo. Batterij los en weer terug en alles was weer oke. Als ik aan de achterkant een tikje gaf ging hij ook uit.. leek op slecht contact.
Ik terug naar BC een week of 7 geleden en hij zou ter reparatie aangeboden worden, kreeg bericht dat hij niet te maken is en dat ze nog gezocht hebben naar een andere bij een andere winkel maar dat ze niet meer te leveren waren, nu krijg ik mijn geld terug maar eigenlijk wil ik gewoon de dell streak.. ik was op tijd bij de uitverkoop en kocht het speeltje voor 99,95 en daar heb ik geen vervanging voor.
Kan ik nog iets "eisen" redelijkerwijs of moet ik genoegen nemen met geld terug?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heeft Dell zelf geen oplossingen hiervoor?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij heb je in dit geval dikke pech. Ze hebben geprobeerd om je hetzelfde toestel te geven, maar dat lukt ze niet en dat lijkt mij overmacht. Je kan het uiteraard altijd nog bij Dell zelf proberen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Of dell een oplossing heeft weet ik niet, ze hebben zelf denk ik een contract met een reparatie dienst, is wel een goede tip, die 100 euro heb ik liever niet natuurlijk.
Overmacht is het wel omdat ze er zelf geen meer in voorraad hebben, aan de andere kant is er nog wel aan de toestellen te komen, wellicht dat ze ondanks de prijs iets buiten de eigen voorraad moeten zoeken?

• pven
  • Niet online
Ah, ik zie net dat dit apparaat rond de 400 euro waard is: pricewatch: Dell Streak

Dan zou ik idd ook niet akkoord gaan met 100 euro, dan moeten ze met een bedrag komen waarmee je wel iets gelijkwaardigs aan kunt schaffen. Je kan voor die 100 euro immers niets kopen wat er op lijkt.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:00:
Of dell een oplossing heeft weet ik niet, ze hebben zelf denk ik een contract met een reparatie dienst, is wel een goede tip, die 100 euro heb ik liever niet natuurlijk.
Ik weet het zelf ook niet hoe dell het oplost maar proberen kun je altijd. Desnoods voor een reparatie. Als je tussenpersoon niet verder kan komen dan het eigen reparatiecentrum kun je het zelf wel een stap hoger opnemen.
Overmacht is het wel omdat ze er zelf geen meer in voorraad hebben, aan de andere kant is er nog wel aan de toestellen te komen, wellicht dat ze ondanks de prijs iets buiten de eigen voorraad moeten zoeken?
In hoeverre is dat met de belcompany te doen? Als andere winkels hem wel hebben kan de bel company niets ermee...

Misschien net zoals pven al aandraagt eens vragen naar een gelijkwaardige vervanger voor de reparatie aangezien hij binnen een korte termijn kapot gaat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
pven schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:05:
Ah, ik zie net dat dit apparaat rond de 400 euro waard is: pricewatch: Dell Streak

Dan zou ik idd ook niet akkoord gaan met 100 euro, dan moeten ze met een bedrag komen waarmee je wel iets gelijkwaardigs aan kunt schaffen. Je kan voor die 100 euro immers niets kopen wat er op lijkt.
Hij heeft 'm toch ook voor 100 euro gekocht, hoezo zou je dan in vredesnaam recht op meer hebben?

• pven
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:10:
[...]
Hij heeft 'm toch ook voor 100 euro gekocht, hoezo zou je dan in vredesnaam recht op meer hebben?
Je kan voor 100 euro toch geen gelijkwaardig apparaat kopen? Dat zou mooi zijn als mijn telefoon, die ik gratis heb gekregen bij een abonnement, niet kan worden vervangen en dat ik dan niets krijg omdat ik de telefoon gratis bij het abonnement heb gekregen. 8)7

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Je kan voor 100 euro toch geen gelijkwaardig apparaat kopen?
Hoe wil je dat afdwingen dan, in het uiterste geval kun je de koop ontbinden, maw je krijgt je aankoopbedrag terug.

Verwijderd

Topicstarter
Was het eens met pven, toen met Nielson en toen weer met pven :)
Heb het allemaal ook bedacht maar het gaat meer om het recht dat ik heb. Voor 100 euro koop ik helemaal niets wat er op lijkt inderdaad.

• pven
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:30:
[...]
Hoe wil je dat afdwingen dan, in het uiterste geval kun je de koop ontbinden, maw je krijgt je aankoopbedrag terug.
Pak mijn voorbeeld er eens bij: mijn telefoon gaat binnen garantie kapot, maar omdat men geen vervangend exemplaar heeft liggen krijg ik niets omdat ik er niets voor heb betaald. Zo werkt het toch niet?

Verwijderd

Nou... Zo werkt het wel :)
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/21.html
  1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
    1. aflevering van het ontbrekende;
    2. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
    3. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
  2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
  3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
  4. Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
  5. Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
  6. Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
De kosten van vervanging ten opzichte van de aanschafwaarde staan in geen verhouding (1:4) waardoor ontbinding redelijk zal worden geacht. Daarbij gezegd dat de winkel niet enkel het toestel moet vergoeden, maar ook de verzendkosten bij aanschaf en reparatie

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
pven schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Pak mijn voorbeeld er eens bij: mijn telefoon gaat binnen garantie kapot, maar omdat men geen vervangend exemplaar heeft liggen krijg ik niets omdat ik er niets voor heb betaald. Zo werkt het toch niet?
Jouw voorbeeld is makkelijker omdat als ze die definitie hanteren je gewoon de bal terug kan kaatsen dat je dus elke telefoon uit hun assortiment kan kiezen die "gratis" is bij een abbo. Als het voor jouw telefoon geldt dan ook voor de rest van de telefoons ;)

Zoveel tels zullen ze niet hebben liggen die ook in de aanbieding zijn voor 100 euro.
Zolang de dell streak zelf nog leverbaar is zou ik gewoon een dell streak eisen (=100% vergelijkbaar toestel, hun inkoopprijs is niet jouw probleem)

offtopic:
Zou de Dell Streak niet meer leverbaar zijn dan zou ik het eens voorleggen aan een consumentenbond / rechtsbijstand oid.
Aan de ene kant kan ik dan begrip opbrengen voor een "vergelijkbaar" toestel, aan de andere kant lijkt het me krom om "winst" te maken op een stuk toestel.
Maar gelukkig wil TS geen ander toestel enkel een 100% gelijkwaardig toestel wat gewoon nog te koop is

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 13:26
Misschien een gek voorstel maar wat houd je nu nog tegen om dat ding open te schroeven en te kijken was er nou aan de hand is? Als een tikje tegen dat ding helpt, dan zou je binnenin bijvoorbeeld losse lintverbindingen kunnen aantreffen, en anders helpt een reflow vaak wel. Zonde dat hij het niet doet nu, maar als je er maar 99 euro aan restitutie voor krijgt, dan zou ik hem openschroeven.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Gomez12
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:50:
Nou... Zo werkt het wel :)
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/21.html

[...]

De kosten van vervanging ten opzichte van de aanschafwaarde staan in geen verhouding (1:4) waardoor ontbinding redelijk zal worden geacht. Daarbij gezegd dat de winkel niet enkel het toestel moet vergoeden, maar ook de verzendkosten bij aanschaf en reparatie
Apart, dus als ik een slechte batch electronica heb dan kan ik die in NL voor dumpprijzen op de markt gooien en dan hopen dat er niet al te veel mensen mee terug komen. Reparaties / vervangingen doe ik niet ik geef hooguit de dumpprijs terug?

Lijkt me toch niet echt wat daar bedoelt wordt, maar IANAL.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pven schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Die telefoon is niet gratis want hij komt bij een betaald abonnement. Geen idee hoe het juridisch zit, maar als het inderdaad in alle opzichten gewoon een gratis toestel is, dan wil ik weer een ander voorbeeld aanhalen. Precies andersom dan bij jou, telefoon prima, maar hij had thuis nooit goed bereik en daarom werd het contract geannuleerd (of hoe dat ook mag heten). Verwacht je dan dat je na een maandje een abonnement te hebben gehad, je het toestel mag houden want "hij was toch gratis"? ;)

Als je het niet hebt over een toestel dat met een abonnement kwam, maar een willekeurig persoon gaf je zomaar gratis een toestel, nee dan heb je geen recht op vervanging denk ik zo. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Gomez12
@bwerg, opzich denk ik dat een jurist nog wel eens een funtime kan hebben als hij een abbo met "gratis" telefoon zaak aanneemt.

Ik heb opzich geen zin om nu me abbo erbij te pakken, maar afaik is het daar niet in uitgespecificeerd hoe / waar de telefoon betaald wordt. Als er halverwege de contractsperiode een negatieve contractbepaling bijkomt mag ik volgens NL-recht het contract verbreken, moet ik dan ook een halve telefoon terugzenden?

Ergens vermoed ik dat de tel-fabrikanten het juridisch dichtgetimmerd hebben, en in de 1e maand zal er ook wel een bepaling zijn dat je de tel terug moet sturen, maar halverwege contractsduur dan is het weer normaler dat je de tel mag houden (daarom zal een tel-company ook zo goed als altijd voor bestaande abbo's de bestaande voorwaarden hanteren). Maar waar precies het omslagpunt zit? Ik heb geen idee...

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:02:
[...]

Apart, dus als ik een slechte batch electronica heb dan kan ik die in NL voor dumpprijzen op de markt gooien en dan hopen dat er niet al te veel mensen mee terug komen. Reparaties / vervangingen doe ik niet ik geef hooguit de dumpprijs terug?

Lijkt me toch niet echt wat daar bedoelt wordt, maar IANAL.
Mja, dat zal zakelijk gezien niet snel interessant zijn omdat het verschil wel erg groot moet zijn, de bijkomende kosten ook vergoed moeten worden, je er een hoop werk aan hebt, en je reputatie als merk ook een deuk krijgt. Dan zijn er wel landen te bedenken met minder wettelijk risico ;)

Daarbij, als het aan te tonen is dat het met intentie is, dan ben je als leverancier ook nog niet jarig.

• pven
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:16:
Als er halverwege de contractsperiode een negatieve contractbepaling bijkomt mag ik volgens NL-recht het contract verbreken, moet ik dan ook een halve telefoon terugzenden?
Exact dit voorbeeld heb ik mee germaakt bij T-mobile. Na een paar maanden op het nieuwe adres te wonen kwamen we erachter dat het toch echt aan T-mobile ligt dat de verbinding steeds wordt verbroken. Men heeft een onderzoek gedaan en daar kwam uit voort dat we vervroegd op mochten zeggen ivm dekkingsklachten. Nu komt het mooie: met behoud van het toestel. En ja: een van de twee toestellen kwam van T-mobile zelf af. :)

• Gomez12
pven schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Exact dit voorbeeld heb ik mee germaakt bij T-mobile. Na een paar maanden op het nieuwe adres te wonen kwamen we erachter dat het toch echt aan T-mobile ligt dat de verbinding steeds wordt verbroken. Men heeft een onderzoek gedaan en daar kwam uit voort dat we vervroegd op mochten zeggen ivm dekkingsklachten. Nu komt het mooie: met behoud van het toestel. En ja: een van de twee toestellen kwam van T-mobile zelf af. :)
Blijft mijn nieuwsgierigheid bestaan of er ergens een omslagpunt is, of dat je gewoon vanaf dag 1 al je toestel mag houden.
Anders zie ik nog wel een buitenkansje voor "slimme mensen" (/oplichters) die in een berucht extreem slecht gebied wonen en dan in de grote stad een iphone halen om dan vanaf dag 1 te klagen, gratis telefoon voor op MP.

• pven
  • Niet online
Mijn 2-jarig abonnement liep toen een maand of acht.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij heeft de TS dit ding gewoon los gekocht voor 99 euro (want opruimingsartikel). Dus zonder abo. Dat maakt alle vergelijkingen met een gratis telefoon icm abo ongeldig, en is het maximum waar ie recht op heeft de aankoopprijs, zijnde 99 euro.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Openmaken zal gedaan zijn door de service dienst, als het een klein eenvoudig iets zou zijn geweest had dat wel opgevallen.
Ik heb het toestel overigens niet terug. Nu heb ik intussen een andere telefoon bij mijn verlening genomen en zou ik deze thuis kunnen gebruiken, omdat de 100 euro niet zaligmakend is ga ik mijn toestel terugvragen. Nu zou het zomaar kunnen zijn dat het toestel "zoek" is.. wat dan te doen is vraag 2.
Ik heb heb namelijk ruim 7 weken terug naar de winkel gebracht en daarna niets gehoord, ging vanwege vakantie uit van 6 weken en heb daarom ook niet geïnformeerd verder, tot afgelopen zaterdag.

Edit: klopt, gewoon los gekocht.

• pven
  • Niet online
Oh, dat verandert de zaak. (Goede aanbieding trouwens. :P)

In dat geval: wees blij met die 100 euro, meer ga je niet krijgen. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht ook niet meer natuurlijk! Maar het toestel is nog in de handel dus...
En een hele goede aanbieding, dat klopt, was er snel bij want ze waren zo op!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:03
pven schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:19:
[...]

Je kan voor 100 euro toch geen gelijkwaardig apparaat kopen? Dat zou mooi zijn als mijn telefoon, die ik gratis heb gekregen bij een abonnement, niet kan worden vervangen en dat ik dan niets krijg omdat ik de telefoon gratis bij het abonnement heb gekregen. 8)7
dat is onzin, de TS heeft het toestel los gekocht.
Bij een abonnement werkt de betalingscontructie heel anders.

spuit 11

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom bel je Dell niet direct op? Gewoon service tag doorgeven en waarschijnlijk repareren zij het gewoon zelf.

• pven
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:21:
[...]

de TS heeft het toestel los gekocht.
Dat was toen ik dat schreef nog niet bekend. :z

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ga ik BC bellen om in elk geval mijn toestel terug te vragen.

Edit: PM van bc en men heeft nog een nieuwe streak gevonden.. morgen bellen blijft staan :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 19:10 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:03
pven schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Dat was toen ik dat schreef nog niet bekend. :z
Dat haalde ik uit de op... Waarschijnlijk omdat ik van de aanbieding destijds weet.

Verwijderd

Topicstarter
Er niet van gekomen te bellen vandaag.. morgen dan maar weer!
Pagina: 1