Winkel met meerdere namen/sites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschalie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2024
Hoe gaat Tweakers in de pricewatch om met het verschijnsel dat meerdere winkels (ik neem als voorbeeld Internetshop.nl en Bobshop.nl, die beide op de Industrieweg 2a, 3846 BC Harderwijk gehuisvest zijn)? Het zal niet illegaal zijn, maar toch... :?

Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43
Zijn wel meerdere shops die dat doen. En het voorbeeld van jouw kent nog 80000 andere shops (digideals, scheerenfoppen.nl, witgoedgigant.nl, modern.nl en de rest die ik ff zo niet weet)

Coolblue is ook zo'n bedrijf, pdashop,telefoonshop,<shop>.nl

In jouw voorbeeld is het gewoon 1 magazijn (van Scheer-en-Foppen bij mijn weten, onder de naam E-man) waaraan ze gewoon een stapel webshops geknupt hebben.

Bij Coolblue is het geloof ik gewoon 1 bedrijf maar dan met elke productreeks een eigen webshopje, maar wel onder dezelfde (hoofd)naam. Hun zijn wel bij mijn weten de recordhouder met bijna 50 webshops :)

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 22-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Als je het specifiek voor de Pricewatch wilt weten, dan zou ik het in Pricewatch vragen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik verplaats deze even naar het Pricewatch forum, wat inderdaad een betere plek is dan het Shopping Forum.

Daarbij kan ik je vraag ook meteen beantwoorden:

Bedrijven die onder meerdere namen opereren zijn toegestaan. Wel stellen we wat eisen dat er niet veel overlap mag zijn tussen de winkels. Er moet bijvoorbeeld een duidelijk verschillend productaanbod in de Pricewatch worden aangeboden, of een duidelijk verschil in prijsniveau. Dit om te voorkomen dat een bedrijf met een hele serie vergelijkbare winkels de concurrentie ondersneeuwt in het prijsoverzicht.

Een goed voorbeeld zijn de winkels van CoolBlue, die elk op een specifieke groep producten zijn gericht.

Mocht je een bedrijf tegenkomen dat de regels overtreedt, dan horen we het graag :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot dusverre werd dit met afspraken geregeld. Binnenkort komen er ook technische mogelijkheden om de organisatiestructuren beter te beheren, en zaken als overlap van aanbod te beperken of concreet andere dienstverlening / prijsstelling te checken. *O*