• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Beste Tweakers,

Ik heb binnenkort een grote ruimte in mijn huis vrij. We willen er graag een thuisbioscoop van maken. De ruimte is 4 bij 8 meter, met een schuin plafond vanaf 1 meter hoog [De ruimte zelf is 5,60 meter hoog].

De ruimte kan vrijwel volledig verduisterd worden.

Ik vroeg me af of jullie mij een goede beamer aan zouden kunnen bevelen. Het beeld moet vrij groot zijn en van goede kwaliteit zijn. Het geluid is al geregeld. Ik wil er ongeveer 1500 euro aan uitgeven.

Ik hoor graag van jullie,
Vic

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Wat zijn je eisen? Full HD? Wil je verblind worden in die volledig duistere kamer of wil je relaxed kunnen kijken? High-end beamers zijn leuk, maar persoonlijk vind ik een beamer met een té hoog aantal ANSI-Lumen niet prettig kijken als je ogen gewend zijn aan een duistere kamer.

Daar komt bij; op wat voor ondergrond wil je projecteren; krijg je een reflecterend scherm, een wit laken of een gelatexte muur projecteren?

Als je niet meer weet dan "Ik wil er 1500 euro voor uitgeven" kan ik je met een goed geweten naar zoiets als kieskeurig.nl verwijzen, sorteren op prijs, en dan kijken welke goede gebruikersreviews heeft. Zodra je specifiekere wensen hebt; kunnen wij je misschien beter van dienst zijn.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Ik heb eisen, maar ik weet niet of deze rieel zijn. Full HD zou natuurlijk erg mooi zijn en een fel beeld ook. Ik denk dat het het best is om een reflecterend scherm te kopen wat ik naar boven kan draaien, zodat ik de kamer ook ergens anders voor kan gebruiken.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hoe breed is het smalste stuk bovenin in de dakconstructie? Want dat is namelijk de grootste breedte van het scherm mits je behoorlijk wil knutselen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Masvic schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:54:
Ik heb eisen, maar ik weet niet of deze rieel zijn. Full HD zou natuurlijk erg mooi zijn en een fel beeld ook. Ik denk dat het het best is om een reflecterend scherm te kopen wat ik naar boven kan draaien, zodat ik de kamer ook ergens anders voor kan gebruiken.
Ik raad je aan eerst Het algemeen beleid en dan met name de "Quickstart' eens door te nemen.

Op die manier wordt je begeleid in het maken van een goede topicstart.
Ik op dit moment is je topicstart gewoon te karig en missen we wat aan eigen vooronderzoek/inzet.

Neem even rustig die Quickstart door en maak vervolgens een frisse opening ;) Succes gegarandeerd! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.