[win7,64bits] Vensters niet helemaal schermvullend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Vandaag is mijn nieuwe laptop aangekomen: Dell XPS 15
Alleen na een tijdje kan ik de vensters niet meer helemaal schermvullend maken.
Er blijft altijd nog een balkje boven in het scherm, dus boven het kruisje staan.
Dat is een soort balk, het is een het bovenste deel van het beureaublad als ik daar in die "balk" rechtermuisknop doe dan komen gewoon de opties die je ook krijgt als je rechtermuisknop op het beareaublad zelf doet.

Misschien dat hier iemand mij kan helpen, want het is best irritant.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er blijft zeg maar een rand van het bureaublad zichtbaar als je een venster van welk programma dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Misschien dat het al wat duidelijker wordt als je even een fototje maakt ofzo, want zo zegt het niet zo veel. Het is niet de "Dell Dock" software die je ziet? Zoals boven in beeld op dit schermpje: klik

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:48:
Misschien dat het al wat duidelijker wordt als je even een fototje maakt ofzo, want zo zegt het niet zo veel. Het is niet de "Dell Dock" software die je ziet? Zoals boven in beeld op dit schermpje: klik
Hier is een print screen van m'n schern.
http://imageshack.us/photo/my-images/839/printscreenks.jpg/

Nee het is geen Dell Dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dat is inderdaad duidelijk geen Dell Dock ;) Ik zou het in eerste instantie zoeken in de settings van je grafische kaart. Je zou in eerste instantie de drivers eens kunnen updaten om te zien of dat verschil maakt. Wat voor grafische kaart zit er in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

F11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmm funny, draai je soms een resolutie die niet standaard is?
Anders loopt aero snap misschien wel iets te doen waardoor de vensters er zo uit zien.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:30:
Dat is inderdaad duidelijk geen Dell Dock ;) Ik zou het in eerste instantie zoeken in de settings van je grafische kaart. Je zou in eerste instantie de drivers eens kunnen updaten om te zien of dat verschil maakt. Wat voor grafische kaart zit er in het systeem?
Ja bij de settings van de grafisch kaart is ook het eerste wat ik gedaan had, maar kon daar niks over vinden.
Het is ook heel vreemd want als ik m'n laptop opnieuw opstart dan is het weer goed, maar na van loop van tijd springt toch weer naar die balk...

Er zit een NVIDEA GeForce GT 540, maar bij apparaat beheer staat nog een videokaart?

Hier is een screenshot: http://imageshack.us/photo/my-images/833/knipselaq.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hans.Solo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:45:
Hmm funny, draai je soms een resolutie die niet standaard is?
Anders loopt aero snap misschien wel iets te doen waardoor de vensters er zo uit zien.
De resolutie die ik draai is 1366 x 768 die stond standaard ingesteld, maar als ik het balkje heb en een andere resolutie aan zet dan is de balk er nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Beschikt die laptop niet over "NVIDIA Optimus"? Dus dat hij kan schakelen tussen die grafische kaarten? Zie nieuws: Nvidia Optimus laat laptops automatisch wisselen tussen igp en gpu. Zou het dan niet daardoor veroorzaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:32:
Beschikt die laptop niet over "NVIDIA Optimus"? Dus dat hij kan schakelen tussen die grafische kaarten? Zie nieuws: Nvidia Optimus laat laptops automatisch wisselen tussen igp en gpu. Zou het dan niet daardoor veroorzaakt kunnen worden?
Waar zou je dat terug moeten kunnen vinden op de laptop?
Ik ga nu even de driver updaten kijken of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Waar je dat op je laptop eenvoudig terug kan vinden durf ik je niet te zeggen, maar ik geloof dat de weergave van de 2 grafische adapters al een aardige indicatie is. Dat jou GPU het ondersteund kan je in ieder geval hier vinden:
http://www.geforce.com/Hardware/NotebookGPUs/geforce-gt-540m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dit is een bekend probleem bij de XPS15 in het centrale XPS15 topic staat ook de oplossing, zal 'm er meteen bij zoeken! ;)

Edit:
|:( Mijn vensters maximaliseren niet (moeilijk uit te leggen...)
Bwlian schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:29:
Dell Data Safe verwijderen of...

http://nw360.blogspot.com...on-windows-7-desktop.html

[ Voor 53% gewijzigd door Conteaster op 23-08-2011 20:26 ]

Pagina: 1