• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:33
Op dit moment heb ik een HDX-1000 mediaspeler waar ik films mee afspeel. Ik gebruikte deze ook om te downloaden (torrents) maar dit bleek me niet goed te bevallen. Ook via netwerk is het apparaat een ramp (wegvallende verbindingen en dergelijke).

Inmiddels gebruik ik een netbook om films te downloaden, alleen het afspelen kan dan niet. Daarvoor heb ik alsnog een mediaspeler nodig. De HDX werkt echter op linux, mijn netbook niet. De verbinding is wel mogelijk met USB (door ext drivers te gebruiken) alleen de halve tijd herkend de pc het alsnog niet, of halverwege het overzetten valt de verbinding weg.

Wat zoek ik dus?
Een mediaspeler die eigenlijk perfect met usb werkt icm. windows, en de films/series goed af kan spelen. Een externe hdd (zonder voeding, dit zal dus 2.5" worden) moet voor de opslag gaan zorgen. Indien intern mogelijk is is dit helemaal mooi natuurlijk! Ik wil niet hebben dat net als de hdx verbindingen wegvallen, netwerk heeft het apparaat niet eens nodig.

Nu zijn er apparaten als de Asus O!Play, WD TV live en de WD TV maar werken deze voor bovenstaand perfect? Zijn er nog aandachtspunten of alternatieven? Ik heb namelijk geen zin om weer van alles te kopen en er achter te komen dat het niet goed werkt...