Toon posts:

Hulp gevraagd bij uitzoeken setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:27 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 17:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als je een speakers koopt met alleen 4 tweeters en een subwoofer wordt je geluid niet veel beter dan nu hoor;) Alles in het middengebied heb je dan niet :).

Ik denk dat je voor jou budget (en dat is niet denigrerend bedoeld) het beste kan kijken naar een fijn home cinemasetje. Daar zitten prima exemplaren tussen die goed geluid leveren voor muziek en film.

Elke audiofiel is het nu met me oneens waarschijnlijk, maar gelet op je budget zou ik geen gekke dingen doen :) Natuurlijk haalt een home cinemaset het niet bij een dure versterker met KEF of B&W speakers, maar die koop je ook alleen als je er echt op uit bent.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:28 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al uitgezocht? Een beetje eigen inzet mag wel hoor....Voor jouw budget is er overigens niet heel veel te krijgen ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat onder andere te kijken naar Logitech X-540, en Z-506, maar vraag me niet waarom (ze zagen er mooi uit)

Home-Cinema setjes heb ik me nog niet echt in verdiept, omdat ik eigenlijk mijn boxen gebruik voor films én muziek, en ik heb om een of andere reden t gevoel dat zo'n home-cinema set minder goed met harde muziek om kan gaan?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Om te beginnen zou ik een winkel binnenstappen. Kijk eens rond naar de setjes, kijk naar de prijzen, de looks en kijk of alles erop zit wat jij zou willen. In jouw gestelde budget ontloopt het elkaar niet veel qua specs, dus dat maakt niet veel uit.

Wat je ook kan doen is eens op marktplaats kijken of er een setje in jouw smaak bij zit?

En, zoals eerder aangegeven: iets meer eigen inzet graag. Kom je kennis te kort, lees je dan in. :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:28 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:52:
Ik zat onder andere te kijken naar Logitech X-540, en Z-506, maar vraag me niet waarom (ze zagen er mooi uit)
En hoe ga je een 5.1 setje voor de PC (dus met 3 x 3,5mm jack) aansluiten op een TV die meestal maar 2 x RCA (voor 2.0 stereo) heeft?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:28 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Inderdaad, niet.
Het zou overigens helpen als je wat meer informatie zou geven. Dingen als welke TV je hebt; hoe je films kijkt (via een mediaspeler, Blu-rayspeler, DVD-speler of gewoon via (analoge) TV) en wellicht welk setje je voorheen had.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Bespaar jezelf de teleurstelling.
Spaar door voor een paar goede speakers en een versterker.

Begin eventueel met 2.0 en koop bij naarmate je budget stijgt.
Tweedehands is zeker een goed idee.

Begin met een goedkope tweedehands versterker, en dat mag gerust vintage zijn. Voor 50€ vind je zeker iets wat goed klinkt.
Nadien koop je de grootste vloerspeakers die je kan betalen.

Vervolgens verkoop je de versterker terug voor 50€, en koop je een receiver.

Dan koop je nog 2 sattelietjes of een center erbij en stilaan geraak je aan 5.1.

Er zijn echt schatten te vinden op marktplaats voor weinig geld. Ik kocht een week geleden een center van Kef q9c voor minder dan 50€. Dat ding kostte een paar jaar geleden bijna 450€ nieuw!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:28 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 14:25
Maar dat is 1x een 3,5 Jack aansluiting. Als je die logitech koopt (kan) maar dan heb je nog steeds stereo geluid. (2.0) de overige spencers worden dan niet aangestuurd. Zonde van je geld. en je hebt nog je film beleving niet.

Kijk eens bij mediamarkt of zo..

http://www.mediamarkt.nl/...B,10259,14863,181525.html
Simpele recierver voor weinig ;-) je moet alleen apart bosjes er bij kopen.

http://www.mediamarkt.nl/...L,10259,14859,187324.html
paar tientjes meer en je hebt een beginend HT setje..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
-Verwijderd

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 09:28 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Je luidsprekers wegen nog geen 2,5 kg....
Net iets beter als melkpakjes, maar voor muziek niet echt geschikt.

Je hebt dan wel 5.1, maar geen enkel element dat echt goed is.
Als je nadien wil upgraden naar iets wat goed muziek weergeeft kan je helemaal opnieuw beginnen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Heb je Google als eens geprobeerd? Je hebt totaal geen idee van wat je wilt en wat er beschikbaar is en verwacht dan dat wij vertellen wat je moet kopen....krijgen wij dan ook de schuld als je het straks niks vindt? Zoek eens op wat voor aansluitingen je TV heeft (jack, hdmi) en welke geluidssets er over jack/hdmi beschikken.
Lees vervolgens reviews over de betreffende sets en zo houd je een korte lijst over. Als je die dan hier neer zet hebben we iets om je over te adviseren.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

een fatsoenlijke 2.0 set (stereo dus) klink ook voor films gewoon beter dan een prut 5.1 setje wat voor €200 in de winkel staat.

Ik zou beginnen met een leuke set speakers en een simpele receiver/versterker te zoeken op marktplaats en daar lekker aan te gaan upgraden. 5.1 kan ook wel, maar dan moet je wel iets meer budget erin gooien.

Als voorbeeld:

2.0 Leuke Technics versterker (http://link.marktplaats.nl/474833165) met een setje Eltax Monitor III speakers (http://link.marktplaats.nl/476576891). Dan heb je een leuk muzikaal setje, die ook in kleine kames goed te plaatsen is (ook qua geluidskwaliteit) en ook gewoon goed klinkt!

5.1 Wat oudere receiver pakken met Dolby Digital uit de hogere series van de bekende merken. Veel mensen doen dit soort receivers nu juist weg omdat die nog geen HDMI mogelijkheden hebben. Sluit daar een setje speakers op aan zoals http://link.marktplaats.nl/470165184 (leuk afgewerkt en is niet zo wollig in het laag). Dan moet je voor 250 euro wel klaar zijn.
Pagina: 1