Externe accu's voor in het vliegtuig?

Pagina: 1
Acties:

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
Ik hoop dat ik hiervoor in de juiste subsectie post, maar ik heb een vraag betreffende accu's. Ik ga eind volgende week namelijk naar Australie, en dat betekend dus bijna dik 20 uur vliegen. M'n apparatuur die ik voor onderweg mee neem (MP3 en PSP bijvoorbeeld) zal dit nooit volhouden en met name de PSP zal zo leeg zijn. Hierom ben ik op zoek naar een externe voedingsbron waar ik deze apparaten op aan zou kunnen sluiten als de batterijen leeg zijn, aangezien het vliegtuig geen normale stopcontacten bij de stoelen heeft :) Heeft iemand hier een goede tip/oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Erik

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik wist niet dat Google stuk was, deze geeft meer dan genoeg resultaten ;)
Al weet ik niet of die geschikt zijn voor PSP's. Apparaten die opladen via USB en laptops iig wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 22-08-2011 17:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Heb je al gechecked of de maatschappij waar je mee vliegt misschien in chair usb poorten heeft of andere opties? dan hoef je niet eens te kloten met externe accu's en weet ik veel wat

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

USB zul je niet vinden, andere mogelijkheden soms wel. Ik vlieg nagenoeg altijd met Cathay Pacific naar Australie en daar hebben nagenoeg alle vliegtuigen een aansluiting in economy. Soms een vage (voor mij) aansluiting waar ik niets mee kan, want geen adapter, maar meestal eentje van 110V AC waar mijn gewone adapter in past.

Meeste sites van de maatschappijen hebben deze info wel, Seatguru kan je anders ook vaak wel helpen.

Edit @ CyBeR: owja, zo heet dat ding. Kon er even niet opkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 22-08-2011 17:41 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 'vage' aansluiting is een EmPower aansluiting.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Dit werkt perfect bij mij!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Barret schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:08:
...Ik ga eind volgende week namelijk naar Australie, ...
Whaha, jij ook al ? dan is de kans groot dat we in hetzelfde vliegtuig zitten denk ik. :D

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

-d-

Bastien schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:33:
USB zul je niet vinden, andere mogelijkheden soms wel.
Zijn genoeg airlines met USB aan boord hoor ;-)

• Barret
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Ik heb het even gecontroleerd maar de PSP is inderdaad helaas niet op te laden met behulp van USB. Daar moet echt een stroomstekkertje in. Dat apparaat is toch wel redelijk mijn main concern want die zal ik het meest gebruiken gedurende zo'n lange vlucht. Ik vlieg met Qantas trouwens.

@Diamondback: ben bang dat de psp die batterijen zo leegslurpt of niet?

@Tinus: wanneer ga jij? ;-)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet even uitzoeken waarmee precies. Qantas vliegt namelijk niet naar Amsterdam. Dus of je vliegt eerst met een andere maatschappij naar Kuala Lumpur (Malaysia dan), Singapore (SingAir), Hong Kong (Cathay) of Bankok (Thai) en dan verder naar Australie, of je doet eerst een klein vluchtje naar Londen of een andere plek dichtbij waar Qantas wel stopt.

Wat je aan boord aan stroomopties krijgt hangt af van welke maatschappij je precies gebruikt (van wie het daadwerkelijke vliegtuig is dus) en welk toestel ze gebruiken.

In het geval van Londen bijvoorbeeld: vanaf daar vliegt Qantas onder andere met A380's naar Australie toe, en die hebben tussen elke twee stoelen een stopcontact zitten.

QANTAS: Quickies Available Now in Toilet, Ask Staff

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2011 21:28 ]

• Barret
CyBeR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:42:
[...]In het geval van Londen bijvoorbeeld: vanaf daar vliegt Qantas onder andere met A380's naar Australie toe, en die hebben tussen elke twee stoelen een stopcontact zitten.

QANTAS: Quickies Available Now in Toilet, Ask Staff
Dat zou mooi zijn,aangezien we vliegen van Amsterdam naar Londen (British Airways), Londen naar Singapore en van Singapore naar Cairns (beide Qantas). Staat alleen nergens op de tickets welk type vliegtuig we hebben dus dat is nog even afwachten denk ik

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Online kan je terugvinden welk toestel het is. Kan je ook googlen!

http://www.seatguru.com/articles/aircraft_type.php
http://www.seatmaestro.co...nd-the-aircraft-type.html

I don't hate you, I nothing you

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Barret schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Ik heb het even gecontroleerd maar de PSP is inderdaad helaas niet op te laden met behulp van USB. Daar moet echt een stroomstekkertje in. Dat apparaat is toch wel redelijk mijn main concern want die zal ik het meest gebruiken gedurende zo'n lange vlucht. Ik vlieg met Qantas trouwens.

Op mijn psp fat is dit nochtans niet het geval. Zolang de batterij niet compleet leeg is, kan je hem optzetten. dan kan je in de opties aanzetten dat hij moet opladen via usb.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Barret schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Dat zou mooi zijn,aangezien we vliegen van Amsterdam naar Londen (British Airways), Londen naar Singapore en van Singapore naar Cairns (beide Qantas). Staat alleen nergens op de tickets welk type vliegtuig we hebben dus dat is nog even afwachten denk ik
Op je ticket staat wel het vluchtnr en aan de hand daarvan kun je dat wel opzoeken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mocht je in een toestel zonder oplaadmogelijkheid zitten: een paar uur het ene apparaat, een paar uur het andere apparaat en nog wat overstaptijden, wat lezen, praten met je medereizigers en wat ogendichtdoen. Dan ben je toch al een heel eind?

Sowieso: boeken schijnen behoorlijk lang op 1 lading te kunnen :P (e-bookreaders trouwens ook). Zeker een e-bookreader met een paar boeken er op zou ik aanraden, weegt niets en je komt er makkelijk de hele vlucht wel mee door.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Barret schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:

Door snel te googlen zie ik een voorbeeld van een psp-accu: 3,6V en 2,4Ah= 8,64Wh
4 batterijen 1,2V en 2,5Ah (AA) geven dan: 12Wh
Alle verliezen meegerekend schat ik dat 4AA'tjes je PSP volledig zullen kunnen laden
Pagina: 1