Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IS/RA punt, hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
In het huis waar ik woon hebben we nu kabel internet, echter is dit abonnement opgezegd en hebben we een abonnement bij telfort afgesloten. Telfort werkt natuurlijk via de telefoonlijn dus dit vergt wat werk om het werkend te krijgen.

Probleem is dat ik geen idee heb of het IS/RA punt wel werkt, laat staan hoe ik het moet aansluiten.

Het betreft hier een studentenhuis op de 1e en 2de verdieping. Hierom verwacht ik dat het IS/RA punt oorspronkelijk niet gepland was op de locatie waar deze zit. Ook heb ik geen informatie over of deze het wel of niet heeft gedaan.

Maar een directer probleem is het goed aansluiten van de IS/RA punt. De handleiding van Telfort is hier niet uitvoerig genoeg voor.

Ik heb Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6069744160_3b2227cf38_z.jpg waarvan rechts het ronde ding aan de muur zit. En links het vierkante ding van Telfort heb gekregen om eraan te hangen.

Telfort zegt: knip de grijze draad komende uit het IS/RA punt door en sluit de 2 aders, rood en blauw of oranje en wit aan op de rode en groene draad in het doorlusdoosje (vierkant) Let op de gele en zwarte draad zijn niet bruikbaar.

Zoals te zien is komen er bij ons meer draden uit het IS/RA punt.(rood, blauw, geel, zilver en groen) Ik kan wel de blauwe en de rode draad doorverbinden zoals gezegd maar wil het toch eerst even zeker weten.

I can't wait to shoot!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als dit je ISRA is en niet een verlenging vanaf je ISRA naar woonkamer zou ik het volgende doen.

Verwijder dit doosje en vervang hem door de nieuwe. Meest waarschijnlijke is het rood+blauw dat je DSL lijn is en deze sluit je dan aan in het nieuwe doosje op groen+rood. Test eerst of het werkt voordat je dingen aan de muur gaat vastzetten stevig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 22:37
Ik zou inderdaad het Telfort kastje direct op de aders aansluiten. Is de zivere kabel niet grijs? Waarschijnlijk is dit de aarde.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
bjck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:03:
Als dit je ISRA is en niet een verlenging vanaf je ISRA naar woonkamer zou ik het volgende doen.

Verwijder dit doosje en vervang hem door de nieuwe. Meest waarschijnlijke is het rood+blauw dat je DSL lijn is en deze sluit je dan aan in het nieuwe doosje op groen+rood. Test eerst of het werkt voordat je dingen aan de muur gaat vastzetten stevig.
Ik weet dus niet 100% zeker of dit het ISRA punt is of een Verlening van het punt.

Slopen door 'kortsluiting' of verkeerd aansluiten van kabels kan in principe niet denk ik?

Thnx voor titel verbetering
trabbit schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:06:
Ik zou inderdaad het Telfort kastje direct op de aders aansluiten. Is de zivere kabel niet grijs? Waarschijnlijk is dit de aarde.
Zilver/grijs ja.

[ Voor 129% gewijzigd door the mod man op 22-08-2011 17:12 ]

I can't wait to shoot!

• trabbit
Als aders in een telefoonkabel kortsluiting maken zal er ook niet zoveel gebeuren ;) .

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je het zeker wil weten bel telfort en laat ze een monteur sturen, het IS/RA is van KPN en als je dat echt sloopt kost dat een hoop geld om te laten maken. Dus weet je het niet zeker laat een monteur het maken dan is het niet jouw schuld.

• trabbit
Dit is toch geen isra punt, maar een kabel uit een muur en een contactdoos (de kabel uit de muur is veel te dun). Al zou het een isra punt betreffen dan mag je bij mijn weten wel aan het gedeelte van het isra punt komen van isra naar modem, maar niet aan het gedeelte dat je huis binnenkomt (dit gedeelte is ook alleen maar verzekerd).

Als je gewoon de aders bevestigt op dezelfde kleur van het telfort kastje kan er eigenlijk niks fout gaan. Mocht het niet werken, kan je alles met behulp van de foto weer terugplaatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door trabbit op 22-08-2011 21:05 ]

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Het gehele ISRA punt is eigendom van KPN dus ook het gedeelte wat in je huis zit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als er in je studentenhuis ook nog analoge telefonie is moet je wel even op zoek naar het echte israpunt (meterkast ?) En daar een splitter plaatsen om ruis op de analoge lijn te voorkomen.
Zoniet gewoon op de rode en blauwe draad aansluiten zoals boven gezegd. bij snelheisprolemen is het soms (lang niet altijd) het moden vlak bij het isra te zetten (kort kabeltje dus)

Dat draadje heeft genoeg aders om zowel het singaal na de splitter voor telefonie en het adsl singaal voor de spiltter door te sturen

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 21:56 ]

Iperf

• bjck
Dit kan best het echte ISRA zijn. Sommige oudere panden hebben een ISRA naast de deur waar meerdere appartementen vandaan hun aansluiting hebben. Dan is er met inpandige kabels naar de appartementen een aansluiting gemaakt wat administratief het ISRA punt is per huisnummer(toevoeging).

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
fish schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:55:
Als er in je studentenhuis ook nog analoge telefonie is moet je wel even op zoek naar het echte israpunt (meterkast ?) En daar een splitter plaatsen om ruis op de analoge lijn te voorkomen.
Zoniet gewoon op de rode en blauwe draad aansluiten zoals boven gezegd. bij snelheisprolemen is het soms (lang niet altijd) het moden vlak bij het isra te zetten (kort kabeltje dus)

Dat draadje heeft genoeg aders om zowel het singaal na de splitter voor telefonie en het adsl singaal voor de spiltter door te sturen
Zoals vaag te zien is op de foto zaten onder 'het ISRA punt' 2 lasdoosjes bevestigt. 1 hiervan had een telefoonkabel eruit hangen is mij verteld en de andere had zo'n 4 pins telefoonstekker.

Wij hebben geen vaste telefoon in huis, internet zit nu nog op de kabel en tv natuurlijk ook.

Ik heb de kabels nu doorgelust naar het kastje van telfort zoals gezegt. rood blauw op rood groen, maar het modem ziet geen dsl oid. Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de lijn nog niet actief is.

I can't wait to shoot!

• bjck
Pas testen natuurlijk als het is opgeleverd, dan weet je 't zeker. Soms wordt DSL wel een paar (werkdagen) eerder aangesloten in de centrale dan je geplande oplever datum, eerder aansluiten loont dus.

Als 't werkt dat doosje er tussenuit halen wat er nu zit zorgt wel voor een betere verbinding. Elke overgang/koppeling van de draden is verlies van signaal.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 16:49

BiLo

PSN: toiletcleaner

als al het bovenstaande niet werkt zou ik toch eens naar de meterkast lopen om te kijken waar de lijn binnenkomt, van origine zou deze daar geplaatst moeten zijn. En dan is het verder het zelfde liedje, rood en blauw op het kastje van telfort aansluiten, indien deze niet werken kun je nog oranje en wit proberen (2de lijn)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Het werkt, ik heb het kastje wat aan de muur hing ertussen uit gehaald. Kabels verbonden zoals hierboven werd gezegd. Kreeg ik vandaag een smsje dat de lijn is opgeleverd door telfort. Ik meteen het modem maar even aangesloten en m'n laptop en het werkte meteen.

I can't wait to shoot!

Pagina: 1