hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 20:07
hoi
ik heb 2 maanden een harde schijf gekocht : http://www.memoryshop.nl/...0-rpm-64-mb-3-5-inch.html
Nu wou ik de pc opstarten en dan kom ik bij een scherm en daar staat welke proccesor je hebt hoeveel ram en die dingen en onderaan staat je hdd en daar staat hard disk s.m.a.r.t. status BAD, backup and replace
pres F1 to resum
hoe kan ik weer in mijn windows komen en wat is er aan de hand.
alvast bedakt
groetjes engeneer

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:24
1: als je op F1 drukt zal die (proberen) op te starten
2: download van de website van western digital de hdd check software. Draai de "stand alone" versie (boot vanaf CD). Als deze een foutecode geeft, dan een RMA aanvragen en de foutcode hierbij vermelden.

Mocht het systeem opstarten, of mocht de schijf nog iets doen als deze in een ander systeem wordt gehangen, dan raad ik aan om de data veilig te stellen (mocht je dit nog niet gedaan hebben). Dit soort meldingen (of erger) zijn dan ook de reden om een goede backup te hebben op meerdere fysieke locaties (meerdere harddisks, naar DVD, tape etc.)

• Engeneer
hoi
ik heb hem met f1 al geprobeerd optestarten maar dan kom die kleurtjes van windows te voor schijn en dan krijg ik een halve seconde blouw beeld en herstart de pc zich de pc draaid net 2 weken met de nieuwe onderedelen en deed het gewoon goed ik zal die hdd check effe proberen
alvast bedankt
maar weet je ook waar het aan kan liggen of is ie gewoon kapot
groetjes engeneer

• Engeneer
o ja er staan een paar spellen op bbc2 en ls enzo en het grootste deel is films dus niet heel heel erg en maar ik zal effe een bac up maken

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:26
Als je nog een back-up kunt maken. Het kan goed zijn dat de harde schijf gewoonweg overleden is. Dan is het gewoon een gevalletje RMA.

Je kunt berichten ook bewerken door de EDIT knop te gebruiken :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Engeneer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:11:
o ja er staan een paar spellen op bbc2 en ls enzo en het grootste deel is films dus niet heel heel erg en maar ik zal effe een bac up maken
Hoi.

Als je iets wilt toevoegen nadat je iets gepost hebt, kun je het beste de edit-knop gebruiken die je rechtsboven je eigen post vind (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif). Dit houd het topic overzichtelijker :) Wat ook helpt is het gebruiken van leestekens en hoofdletters, dat maakt je reactie een stuk beter leesbaar.

Wat betreft je harde schijf; als je via je eigen pc het tooltje van Western Digital niet kan downloaden, probeer dat dan via een andere pc. Branden op CD en in je eigen pc steken. Opstarten vanaf de cd en je harde schijf laten controleren. Komen daar fouten uit, vraag dan een RMA aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 22-08-2011 16:15 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Engeneer
ja ik kan het overzichterlijker houden maar ik wil de pc zo snel mogelijk weer werkend heb omdat ik net weer naar school ga en ik moet veel met word werken en op deze pc gaat dat nie lukken en ik ga er vanuit dat ik hier garantie op krij tog
ik heb de bonnetjes en ect nog

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:49
EDIT: flauwe grap.

Nee, zonder grappen: Die SMART check zit er niet voor niks op. Red de data die je nog kunt en een RMA aanvragen.

[ Voor 13% gewijzigd door KnoxNL op 22-08-2011 16:23 ]

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55

Melkaz

Melkazar

Engeneer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:18:
ik ga er vanuit dat ik hier garantie op krij tog
ik heb de bonnetjes en ect nog
Natuurlijk, de meeste schrijven crashen in de eerste paar weken. Altans zo is bij mij de ervaring, Hier doen leveranciers totaal niet moeilijk over.

Het eerste als ik een HDD melding krijg is alles nogmaals backuppen(ik draai om elke 3 dagen automatisch een backup naar mijn homeserver), uitzoeken wat de melding nou precies is en dan eventueel de schijf eruit halen voor reparatie. Mijn gaming rig heeft al zo'n maand of 8 een S.M.A.R.T error, na googlen bleek dit de kabels te zijn en kon weinig/geen kwaad. lekker laten zitten dus, maar in jou geval ziet het er minder rooskleurig uit.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Melkaz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

Natuurlijk, de meeste schrijven crashen in de eerste paar weken. Altans zo is bij mij de ervaring, Hier doen leveranciers totaal niet moeilijk over.

Het eerste als ik een HDD melding krijg is alles nogmaals backuppen(ik draai om elke 3 dagen automatisch een backup naar mijn homeserver), uitzoeken wat de melding nou precies is en dan eventueel de schijf eruit halen voor reparatie. Mijn gaming rig heeft al zo'n maand of 8 een S.M.A.R.T error, na googlen bleek dit de kabels te zijn en kon weinig/geen kwaad. lekker laten zitten dus, maar in jou geval ziet het er minder rooskleurig uit.
De meeste schijven ? Nou ik heb echt al wel 10/20 nieuwe schijven thuis gehad (en dan praat ik nog niet over op het werk, want dan komt het in de 100en..) en heb nog nooit eigenlijk een schijf meteen kapot gezien of na een paar weken..

• Engeneer
ik wil die hdd check doen zi in deze pc weer geen brander :( dus nu effe andere pc probere
en de hdd is 7 en een halve week oud

[ Voor 17% gewijzigd door Engeneer op 22-08-2011 16:35 ]

• Engeneer
ben effe windows op mijn oud hdd aan het zetten kan ik dan ook die check uit voeren
kan ik meteen back uppen

• Engeneer
wie weet waar ik de schijf controler aan kan zetten in het bios menu

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Brummetje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:28:
[...]

De meeste schijven ? Nou ik heb echt al wel 10/20 nieuwe schijven thuis gehad (en dan praat ik nog niet over op het werk, want dan komt het in de 100en..) en heb nog nooit eigenlijk een schijf meteen kapot gezien of na een paar weken..
Wat hij bedoeld is denk ik dat als je een slechte schijf hebt, dat in de eerste weken duidelijk wordt..

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Engeneer
dit toppic kan dicht want ik krijg een nieuwe hdd hij was echt kapot valt wel onder de garantie
groetjes aloys mentink
en allemaal bedankt voor jullie reachtie`s ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Beste Engeneer, aller eerst een reactie op het verzoek het topic te sluiten, hier op GoT wordt nooit een topic gesloten, omdat het probleem verholpen is of de discussie geeindigd. Topic's worden alleen gesloten als deze niet voldoen aan de huisregels.

Verder zou ik je toch willen vragen een volgende keer meer om het taalgebruik te denken, GoT is namelijk geen chatsessie in MSN. Daarnaast ben je ook reeds eerder gewezen op de edit knop, gebruik deze, want topic's op deze manier omhoog brengen en zeker binnen 24 uur wordt niet echt op prijs gesteld.

Iedereen snapt dat wanneer je voor een probleem staat, je snel een oplossing of antwoorden wilt hebben, maar dit gaat veel beter wanneer je duidelijk bent en je houdt aan de huisregels. Ik mis namelijk ook enige eigen inzet, wat had je namelijk al geprobeerd voordat je het topic opende? De hardeschijf had je namelijk ook kunnen testen met diagnostische tooling van de fabrikant, die had hoogstwaarschijnlijk al heel snel een antwoord kunnen geven in de form van een foutcode.

In iedergeval denk de volgende keer bij het openen van een topic even aan deze punten. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1