Toon posts:

PeeJee: HardwareMonitoring v. Abit BX en BE

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://web.bham.ac.uk/jst829/mbprobe/download.html

Winbond W83782D
Abit BX6 rev 2
MB Temp: W83782D:1 CPU Temp: W83782D:2 (CPU thermal diode)
Enable CPU thermal diode on Sensor:2
CPU Temp: W83782D:3 (thermistor)

Abit BP6
MB Temp: W83782D:3
CPU1 Temp: W83782D:2
CPU2 Temp: W83782D:1

Abit BM6, ZM6
MB Temp: W83782D:3
CPU Temp: W83782D:2

For those of you who were not watching the Abit Newsgroup this week (April 19,1999), you missed out on watching one of the great motherboard fixes go down in real time. While I have no way of knowing for certain how many motherboards were affected, all (that I have heard of) of the Abit BX6R2 version 2.02 and a couple of the revision 2.01 boards are missing 2 important components which allow the monitoring of the internal thermal diode found in the PII's, PIII's, and Celerons.

*Dit is nu dus de Thermal Diode CPU Interne uitlezing, bij mij gaf hij 127 graden aan???

Verwijderd

¿

Verwijderd

Topicstarter
PeeJee, als je klaar bent met voetballen kijken...
http://www.benchtest.com/rt2.html

Verwijderd

Ik krijg dezelfde temperatuur als met de Winbond Hardware monitor . 44C op dit moment . En en stuk of 3 voltagealarms . Zal vanavond na het werk nog eens goed erna kijken want nu worden vrouw en kind wakker van dat gebliep .

Verwijderd

Topicstarter
Bij die link, staat het bewijs, dat jouw Abit de interne CPU temp uit leest!!!

Verwijderd

Dan heb ik nog iets vreemds , vroeger als ik een verse instal deed van mijn systeem en ik wilde de hardware monitor installeren moest ik eerst opnieuw opstarten . Ik weet niet meer precies wat de melding was maar anders kon ik dat winbond ding niet installeren . De temperatuur op 750 Mhz zat toen rond de 43C en met RC5 rond de 46C . Echter nadat ik jouw MSI proggie had geprobeerd op een kaal systeem (jaja ik format c: nogal eens) en vervolgens mijn Abit proggie er weer op wilde zetten hoefde ik niet meer opnieuw op te starten . En als ik nu geen RC5 draai is de temperatuur veel lager namelijk ongeveer 35C . Zelfs een nieuw geflashed Bios en een nieuwe verse installatie hebben dit niet veranderd . De temperatuur terwijl RC5 draait is onveranderd 46C

Verwijderd

Maar dan had ik inderdaad gelijk als ik de 2e link volg en lees . MAar jij had toch ook een Winbond hardware monitoring chip op je MSI zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt, maar volgens het schema van die jongens, heeft aleen Abit dit in zijn BEII borden aangepast van af een bepaald serie nummer, en met dit schema wat zij op hun site laten zien, kun je zelf het aanpassen op een ouder serienummer mobo.

Dus mijn MSI heeft dit niet, van daar...
Pagina: 1