Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Adobe CS5] Not enough diskspace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs Adobe CS5 aangeschaft, maar deze wil helaas niet installeren omdat mijn C-schijf slechts 1 GB geheugen over heeft. Dat is niet veel, dat weet ik, maar daarom wil ik CS5 installeren op mijn D-schijf. Dit geef ik ook aan bij de installer, echter blijkt CS5 perse fonts etc. op de C-schijf te installeren. Volgens de Adobe fora is dit de enige methode :(

Moet ik nu werkelijk mijn PC formatteren + opnieuw partitioneren om CS5 te kunnen installeren of zijn er hier Tweakers met een workaround?

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:33
Of een beetje schuiven met partities d.m.v. opstarten met een partitie manager?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met iets als Partition Magic kun je prima je schijf 'live' herpartitioneren. Wel eerst een backup maken. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ruimte vrij maken op je c:\ is geen optie?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan de mappen symlinken zodat de bestanden niet op je C-schijf verschijnen maar dat adobe toch denkt van wel ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Partition Magic etc. is inderdaad een optie, dat weet ik. Echter vind ik het belachelijk dat je gedwongen wordt je C-schijf te gebruiken als je dit niet wilt. Daarom hoopte ik op een workaround voor CS5.

Symlinken kan denk ik pas na installatie CS5? Dus zo ver kom ik helaas niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 13:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou de font-map alvast kunnen aanmaken en dan linken naar D. Al is 1GB vrij sowieso wel erg weinig. Zeker als je dan ook nog eens CS5 gaat gebruiken dat vast wat vraagt van je interne en externe geheugen.

Als het zo nodig moet, verwijder / verplaatst dan een paar dozijn GB van de C-schijf (dat zou dan als het moet weer wel 'achteraf' via een link moeten kunnen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:33
SWAP geheugen even uitzetten wil soms ook wel een paar GB schelen. Of op D zetten.

(Werkt alleen als het op C staat natuurlijk...:))

[ Voor 34% gewijzigd door Tromp.et op 22-08-2011 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
SWAP staat al op D:\. Ik had 25GB enkel voor Win7 gereserveerd op de C-schijf omdat mijn vorige installatie slechts 11GB bedroeg. Nu is Win7 reeds 23,xGB. Ga wel aan de slag met partities, zal sneller gaan dan een workaround zoeken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vergeet niet een goede, dubbele en gecheckte, backup te hebben voor je Partition Magic opstart :Y

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ver weg van blijven als je een OS nieuwer dan XP gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er alternatieven op PM die wel werken op Win7?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Partitiebeheer van Windows zelf. Te bereiken via rechtklikken op 'computer' in het startmenu en dan beheren te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat eens proberen, maar ik dacht dat je daarmee niet je primary partition kunt vergroten met schijfruimte die je van een andere partitie haalt, enkel verkleinen om een nieuwe partitie toe te voegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 15:03 ]

Pagina: 1