[Android] Onafsluitbare applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:06
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een android applicatie, die ik graag dedicated op een android toestel wil draaien, d.w.z.; Er mag geen manier zijn om de applicatie af te sluiten. Daarnaast moet bij het aanzetten van de telefoon de applicatie direct opstarten, zonder dat de eindgebruiker de mogelijkheid heeft dit te blokkeren en/of andere functies van het toestel te gebruiken.

Voor nu heeft de theoretische telefoon waarop dit gaat gebeuren volledige root-toegang.

Bestaat deze mogelijkheid? En zo ja, hoe kunnen we dit het beste bereiken?
Wat ik zelf al heb gevonden is het volgende: klik. Is dat inderdaad dé manier? :)

Bedankt voor jullie advies,
Torrentus

Edit: @Robill, sorry, was ik niet van op de hoogte ;) Bedankt voor de verhuizing :)

[ Voor 7% gewijzigd door Torrentus op 22-08-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Torrentus schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:43:
Geen idee of dit het goede subforum is, ik hoop het wel!
Daar hebben we Waar hoort mijn topic? voor (waar je al eerder op gewezen bent) ;) En nee, je topic hoort dus niet in WEB maar in PRG ;)

WEB>>PRG

offtopic:
En check even mijn ondertitel, het is geen RobiLL maar RobIII met een romeinse 3 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 22-08-2011 13:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 19:44
klinkt als een virus/hijack van je android.....ik weet niet of we zoiets hier moeten bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:17
coldasice schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:56:
klinkt als een virus/hijack van je android.....ik weet niet of we zoiets hier moeten bespreken?
Het is ook mogelijk om dit in bijvoorbeeld winkels/fabrieken/magazijnen etc. te gebruiken. Hoeft dus niet per definitie zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 09:50
Ik ben niet zo thuis in programmeren, maar kan je niet gewoon de user read/write only geven oid?

En misschien er een device administrator van maken. Zoals LookOut dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 15-05 08:08
De link die je aangeeft heeft het al over een superuser... Dat betekend dat je Android toestel al geroot moet zijn, oftewel dat is niet te gebruiken voor "normale" android toestellen zoals jan alleman ze uit de winkel koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TIGER79 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:31:
De link die je aangeeft heeft het al over een superuser... Dat betekend dat je Android toestel al geroot moet zijn, oftewel dat is niet te gebruiken voor "normale" android toestellen zoals jan alleman ze uit de winkel koopt...
Maar de insteek van dit programma lijkt me ook niet dat dit op een 'normale' androidtoestel zou moeten komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 15-05 08:08
oeps sorry, die ene zin heb ik overheen gelezen, nou hierbij het autostart gedeelte :
http://www.androidsnippet...-an-application-at-bootup

over een niet af te sluiten app zou je kunnen kijken naar services ipv activities ?
Je kan bijv een service opstarten dat een bepaalde Broadcast opvangt, in dit specifiek geval stel dat je app afgesloten wordt dan stuurt ie eerst een broadcast hierover, die wordt opgevangen door je service en die start de app weer op...
indien je geen GUI nodig hebt vergeet het hele app-gebeuren en werk alleen met Services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Het is in theorie niet mogelijk om een onafsluitbare applicatie te maken, echter zijn er wel manieren te bedenken om dat te bereiken, namelijk:
  • De applicatie instellen als launcher, waardoor er bij de home knop altijd teruggegaan wordt naar de applicatie. Dit is de meest agressieve manier.
  • Applicatie instellen als service, echter kun je dan wel altijd terugkomen op de launcher.
  • Applicatie opnieuw laten opstarten als deze crasht of beëindigd wordt. Dit werkt niet helemaal super, maar het is wel mogelijk.
  • Alle toetsen overriden in de activity/activities, waardoor alle functies uitgeschakeld worden. Het enige wat niet te overriden is, is de home-toets en power-toets.
En verder kun je een wakelock aanvragen, waardoor het scherm 'altijd' aanblijft zolang de applicatie draait. Dit in combinatie met een ontzettend hoge screen timeout zorgen ervoor dat het scherm niet zomaar uitgaat.

Echter zoals hierboven gezegd wordt, komt het aardig in de buurt van een hijacker schrijven en is het dus in feite ook een mogelijkheid om iemand z'n telefoon 'over te kunnen nemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht direct aan de optie om een launcher ervan te maken, dan heb je in principe niet eens root-rechten nodig ook. Je zet in de launcher de shortcuts naar de onderdelen die gebruikt mogen worden en de instellingen van het toestel (of switchen naar een andere 'normale' launcher) zet je achter een wachtwoord bijv.

Hou alleen wel rekening met tweakers die dat toestel echter weer gaan rooten of er op n andere manier software op willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Cartman! schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:50:
Ik dacht direct aan de optie om een launcher ervan te maken, dan heb je in principe niet eens root-rechten nodig ook. Je zet in de launcher de shortcuts naar de onderdelen die gebruikt mogen worden en de instellingen van het toestel (of switchen naar een andere 'normale' launcher) zet je achter een wachtwoord bijv.

[...]
Inderdaad. Wij hadden in onze applicatie dat bereikt door wanneer je een longpress menu-key doet er een klein menutje kwam waardoor je naar de instellingen kon gaan. Daar moest je dan een 'pincode' invullen om bij geavanceerde functies te komen.

Echter ben ik benieuwd waarvoor de TS dit wil gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Leuk dat er al zoveel reacties zijn! Even ter opheldering; Het gaat zeker niet om een virus/hijack in dit geval, maar om een toepassing voor een bedrijf, dat niet wil dat medewerkers de telefoon/tablet voor iets anders gebruiken dan énkel en alleen de bedrijfstoepassing.

Zoals ik in de openingspost al aangaf heb ik zelf de oplossing voor het toewijzen als launcher al gevonden, en dat leek mij ook een goede optie. Als ik al jullie reacties zo doorlees, lijkt dat ook de énige en beste oplossing te zijn.(Aangenomen dat de app inderdaad een GUI nodig heeft). Het idee van Cartman, namelijk achter een wachtwoord weer de mogelijkheid geven om de launcher te openen is een zeer goed idee, en zorgt ervoor dat de telefoon niet geheel nutteloos wordt.

Ik ga in de komende weken eens even flink aan de slag om te kijken hoe ver ik kan komen, maar het lijkt me een niet al te moeilijk te realiseren project. Andere reacties gaven al aan dat er Root/Super-user benodigd was, maar dat is in de situatie waar deze app voor gaat dienen dus geen enkel probleem.

Bedankt voor al jullie goede ideeën, en mocht er bij iemand nog iets opkomen over een nog betere oplossing, dan hoor ik dat erg graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 14:43
Als de gebruikers alleen maar de door jullie bepaalde functionaliteit mogen gebruiken, is het misschien interessant om een stap verder te gaan dan alleen een app. Neem een stabiele custom rom voor de telefoontjes die jullie gaan gebruiken en pas die aan aan jullie wensen. Volgens mij heb je dan véél meer controle dan via één appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zeebonk schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:41:
Als de gebruikers alleen maar de door jullie bepaalde functionaliteit mogen gebruiken, is het misschien interessant om een stap verder te gaan dan alleen een app. Neem een stabiele custom rom voor de telefoontjes die jullie gaan gebruiken en pas die aan aan jullie wensen. Volgens mij heb je dan véél meer controle dan via één appje.
Een custom rom voor in een stabiele bedrijfsomgeving 8)7?

Een verwijzing naar een launcher via een geheim wachtwoord hoeft niet. Je zou beter een snelkoppeling naar het instellingenscherm kunnen maken. Is wat gemakkelijker namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alex3305 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:43:
• De applicatie instellen als launcher, waardoor er bij de home knop altijd teruggegaan wordt naar de applicatie. Dit is de meest agressieve manier.
Dit is toch ook vrij makkelijk om te omzeilen? Athans, ik heb 3 verschillende launchers, als ik in 1 van de 3 zit, zie ik geen processen meer draaien van de andere launchers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 14:43
alex3305 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Custom/stock, daar gaat het natuurlijk niet om. Android apps zijn niet bedoeld om te doen wat wordt beschreven, dus waarom zou je niet een stap dieper gaan om juist mee opties te hebben die daar misschien wel voor kunnen zorgen? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit lijkt mij zeker het uitzoeken waard.

Met "custom/stock" bedoel ik dus de door een community aangepaste rom of de door de maker van een toestel voor het publiek uitgebrachte en aanpasbare rom.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeebonk op 23-08-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
alex3305 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Lijkt mij opzich wel the way to go. Plain android biedt imho te veel tussenweggetjes die je anders telkens maar moet omzeilen (wat doe je bijv bij een OTA update, ga je die je gebruikers voorschotelen? en wat gebeurt er dan met je launcher?)

Custom rom kan je zelf alles uitschakelen en enkel inschakelen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Goed, ik ga me eens verdiepen in de costum roms! :) Bedankt voor de tip!
One more question; Is Android 3.x wat dit betreft gelijk aan Android 2.x? Kan ik daar ook gewoon de launcher vervangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Torrentus schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:17:
Goed, ik ga me eens verdiepen in de costum roms! :) Bedankt voor de tip!
One more question; Is Android 3.x wat dit betreft gelijk aan Android 2.x? Kan ik daar ook gewoon de launcher vervangen? :)
Waarom zou je android 3.x willen? Bevat het dingen die je nodig hebt?
Want voor zover ik begrijp wil je niets van android gebruiken en enkel je eigen app tonen. Dan zou ik gewoon voor een 100% goed doorgeteste release gaan waar zo goed als alle bugs uit zijn, en dat zou wmb niet een 3.x variant zijn, maar gewoon een 2.x variant...

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:16
Hij wil ook voor tablets dit doen, dus ja 3.x is nodig ;)

• Gomez12
stoofpeer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:48:
Hij wil ook voor tablets dit doen, dus ja 3.x is nodig ;)
In theorie niet ;)...

Qua 3.x lijkt het me wel onhandiger om custom roms te gebruiken (minder uitontwikkelde custom roms).

Maar je moet je sowieso goed in je achterhoofd prenten dat je een beperkte android toestel keuze moet hanteren, haal het niet in je hoofd dat je elke maand het goedkoopste china-modelletje wat nu weer android draait kan kopen, dan kom je van een koude kermis thuis.

Maak eerst je device-keuze en kijk dan wat daar de beste oplossing voor is. Er is nog geen magic android versie die echt op alle devices hetzelfde doet...
Pagina: 1