Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Heeft iemand een tip voor snel en klein (dus weinig megabytes) video edit programma voor Windows 7. Een zoektocht levert alleen maar gigantisch grote (in mb's) software pakketten op. Het moet dus een snel, cut, copy paste programma zijn die veel formaten ondersteund (zowel importeren als exporteren), zoals bv AVI, MOV, MP4, etc.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen gebruikte ik altijd Virtuadub. Geen idee of dat nog een beetje recent geupdate is en dus werkt onder 7, maar ik vond het altijd wel een lekker simpel knip/plak progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 10:52
"Windows Live Movie Maker", is waarschijnlijk al geinstalleerd met Windows 7, ondersteunt tegenwoordig ook behoorlijk veel input codecs.
Om de output naar een exotische formaat omtezetten kan je "Super" gebruiken of VLC.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:11

Cassettebandje

SA-C90 TDK

VirtualDub is een klein programma wat heel goed is in capturen, stukjes uitknippen, openen en opslaan naar verschillende formaten en ondertussen kan het ook nog wat filters op je video of audio loslaten.
Het heeft geen timeline zoals Adobe Premiere of Windows movie maker, het werkt alleen op een bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Bedankt voor alle input. Ik dacht dat Windows Movie Maker alleen WMV kan exporteren. Virtualdub is me toch een beetje te hardcore. Iemand nog andere suggesties. Je zou toch denken dat een snel en simpel video cut & paste programma iets is wat er toch wel moet zijn.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52

ThunderNet

Flits!

Is premiere express niks voor jou? http://www.adobe.com/products/premiereexpress/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:16
Ik zou Sony Vegas Movie Studio eens proberen (http://www.sonycreativeso...load/trials/moviestudiohd). Vrijwel dezelfde functionaliteit als grote broer Vegas, en dezelfde interface. Klein en fijn (150 MB voor een volledig videobewerkingsprogramma).

Beter en sneller dan Adobe Premiere Elements (https://www.adobe.com/cfu...emiere_elements&loc=en_gb), dat is een traag en gebruiksonvriendelijke programma dat in niets op grote broer Premiere lijkt.

(Premiere Express is volgens mij bedoeld voor embedding in websites, niet als stand alone editprogramma?)

[ Voor 19% gewijzigd door mmulders op 22-08-2011 16:14 ]

Pagina: 1