100 mb webpage waar te plaasten

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 07:57

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
Ik ben dus telkens bezig met mijn site updaten, alleen nu blijkt dat de bovenste balk van nbci.com een conflict heeft met mijn pulldownmenu, die in java gemaakt is. Mijn homepage is ongeveer 64MB groot.
Misschien weet iemand een goede server waarop je niet zoveel last heb van popups en banners of balken??
Fortunecity heeft net zo'n grote reclamebalk en ook nog eens banners, en crosswinds werkt ook nooit als je iets wilt uploaden.
als iemand dus een goede server weet voor ongeveer 100MB laat het me ff weten.
Alvast bedankt

http://members.nbci.com/lovelycarey/index2.htm

...

Verwijderd

Euhm, thuis op je eigen computer?

64 Mb??? Hoe krijg je dat vol zonder onzin vraag ik me dan af.

Verwijderd

64 mb!!!!!!!!

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb even op je site gekeken..
misschien een goed idee om je pjaatjes een beetje te comprimeren?
dan kun je denk ik ook wel met 20 MB uit de voeten.. die je bij genoeg gratis providers kunt krijgen..
om van die banner af te komen is trouwens ook niet zo moeilijk.. kwestie van een paar regels javascript.. >:)

<edit>
als je je de plaatjes comprimeert is het ook nog wat aantrekkelijker voor mensen die nog met een modem surfen..
en niet alleen voor mensen met een 155 mbit lijn net als ik ;)
</edit>

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 11:23 schreef flipper2k het volgende:
dan kun je denk ik ook wel met 20 MB uit de voeten.. die je bij genoeg gratis providers kunt krijgen..
om van die banner af te komen is trouwens ook niet zo moeilijk.. kwestie van een paar regels javascript.. >:)

<edit>
als je je de plaatjes comprimeert is het ook nog wat aantrekkelijker voor mensen die nog met een modem surfen..
</edit>
haha ik denk niet dat ik mijn site van 64mb naar 20MB krijg hoor!
Ik kan inderdaad beginnen met de plaatjes te comprimeren, zeker de ingescande items uit mijn collectie.
Maar dan nog vraag ik me af of ik onder de 50MB uitkom!
Linken naar andere pagina's om daar plaatjes vandaan te halen vind ik geen optie omdat ik ook thuis aan mijn pagina wil kunnen werken en het resultaat gewoon thuis ook wil zien.

...

Verwijderd

www.fortunecity.com kun je een hoop kwijt schijnt

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 12:18 schreef Kertje het volgende:
www.fortunecity.com kun je een hoop kwijt schijnt
Wat zegt ie nou net. |:(

Misschien is NetColony wat? Hier heb je 100MB webruimte, maar helaas wel banners. De snelheid is redelijk. :)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 12:24 schreef HHH het volgende:

[..]

Misschien is NetColony wat? Hier heb je 100MB webruimte, maar helaas wel banners. De snelheid is redelijk. :)
ik zal er als ik thuis kom vanavond eens een kijkje nemen, dank je. :)

...

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:00
Hoe kan je nou in vredesnaam 64mb niet op een (zeg) 20MB kwijt >:)

|:(

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 12:46 schreef Muyz het volgende:
Hoe kan je nou in vredesnaam 64mb niet op een (zeg) 20MB kwijt >:)

|:(
Dat was natuurlijk wel FF mierenneuken, verschil tussen mb en MB.

Anyway, kijk eens bij FBS voer een zoekje uit en tadaa.
Of klik hier: Tot 99 MB, NO ADS, FTP upload

tot 999MB, FTP, WEL ADS

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 13:00 schreef FlameHeaD het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk wel FF mierenneuken, verschil tussen mb en MB.

Anyway, kijk eens bij FBS voer een zoekje uit en tadaa.
Of klik hier: Tot 99 MB, NO ADS, FTP upload

tot 999MB, FTP, WEL ADS
goed dan ik heb het ff aangepast naar MB :)
ik ga daar zeker even kijken vanavond als ik thuis ben bedankt.
Ik zag net mijn site op een resolutie van 800x600 :r
Das klote zeg, maar de meeste mensen draaien toch op een reolutie van 1024x768 ??

...

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 12:24 schreef HHH het volgende:

[..]

duhhh hij kan toch alle media files daar uploaden en de html pagina's op dds ofzo zetten |:(

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 14:43 schreef Kertje het volgende:

[..]

duhhh hij kan toch alle media files daar uploaden en de html pagina's op dds ofzo zetten |:(
Dat kan die idd doen.

Maar als ik het zo lees wilde die geen Fortunecity. :)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik wil de webpage niet over meerdere servers verplaatsen, dit omdat ik dan linkjes moet maken naar de andere servers en ik op die manier mijn homepage niet meer thuis kan previewen!
Dus een voorwaarde is dat ik gewoon 1 server vind voor mijn pagina van rond de 64MB

...

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op dinsdag 20 maart 2001 15:27 schreef earthforce het volgende:
ik wil de webpage niet over meerdere servers verplaatsen, dit omdat ik dan linkjes moet maken naar de andere servers en ik op die manier mijn homepage niet meer thuis kan previewen!
Dus een voorwaarde is dat ik gewoon 1 server vind voor mijn pagina van rond de 64MB
Met een beetje webeditor is het wel mogelijk om je links automagisch te renamen naar de hosting provider's :)
Is natuurlijk wel ff goed configgen maar werkt dan ook als un zonnetje :):)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

misschien is overwegen een betaalde hosting provider te nemen?

Verwijderd

check eens www.freewebspace.net dat wil nog wel eens helpen :)

Veel suc6

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 14:50 schreef EL_Pincho het volgende:
check eens www.freewebspace.net dat wil nog wel eens helpen :)

Veel suc6
Ach, das altijd leuk. Mensen komem met een URL aan die een paar posts eerder is gegeven :+

Ontopic:
Ik weet niet wat voor files je erop wilt zetten, maar als je grote MP3's wilt gaan hosten of videoclips dan zo ik eerder gaan voor een snelle server en desnoods meerdere accounts.

Kertje:
Een betaalde hoster zou wel kunnen, maar als zijn site echt suc6 vol wordt heeft hij echt VEEL dataverkeer nodig.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 14:40 schreef earthforce het volgende:

[..]

goed dan ik heb het ff aangepast naar MB :)
ik ga daar zeker even kijken vanavond als ik thuis ben bedankt.
Ik zag net mijn site op een resolutie van 800x600 :r
Das klote zeg, maar de meeste mensen draaien toch op een reolutie van 1024x768 ??
Sorry voor je, maar 800 x 600 is toch nog steeds de maatstaf voor webdesign... Kijk maar naar tweakers ;) , draait perfect op 800 x 600. 1024 x 768 wordt steeds meer gemeengoed, evenals kabel (maw, comprimeren die plaatjes, *veel* te groot)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:20 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Sorry voor je, maar 800 x 600 is toch nog steeds de maatstaf voor webdesign... Kijk maar naar tweakers ;) , draait perfect op 800 x 600. 1024 x 768 wordt steeds meer gemeengoed, evenals kabel (maw, comprimeren die plaatjes, *veel* te groot)
ik denk dat ik op de index.htm een keuze menu maak voor de resolutie 800*600 of 1024*768
en ik ben nu flink bezig te comprimeren van de plaatjes maar wel zo dat het nog steeds leuk is om te zien, site is al van 64MB naar 41,7 MB gegaan en ik ben nog niet klaar!
Verder dank de mensen voor de links naar gratis servers, ik check ze allemaal,en ik hou jullie op de hoogte!

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik denk trouwens dat het probleem is dat ik de homepage teveel vergelijk met de capaciteit van mijn hd, met 33,6 GB let je niet zozeer meer op de ruimte en of het nu 60 of 100MB is, boeie >:)
Maargoed dat kan dus niet op internet :)

Trouwens, ik heb de site al van 64MB naar 40MB weten terug te brengen, ook fijn voor de modemers onder ons ! >:)
heb gewoon in de scans van mijn collectie en de screenshots gereduceerd tot 75% van het oorspronkelijke formaat, scheelt een berg, kost niets :)

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter

<edit>
</edit>
paar regeltjes javascript he??
vertel ze maar want ik weet echt geen ene f.ck van java! :) pretty please...... :)

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
FF een update, de pagina is nu gereduceerd tot 38,4 MB het gaat de goede kant op he? :)
maar nbci.com zuigt wel , volgens mij heeft de banner aan de bovenkant van de pagina problemen met mijn pulldownmenu

...

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 18:01 schreef earthforce het volgende:
FF een update, de pagina is nu gereduceerd tot 38,4 MB het gaat de goede kant op he? :)
maar nbci.com zuigt wel , volgens mij heeft de banner aan de bovenkant van de pagina problemen met mijn pulldownmenu

pff nou...voor een paar piek p/maand kun je een goede host vinden die 40 mb ofzo voor je kan hosten....als je echt zo moe wordt van dat balkje is dat de beste oplossing.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
dat pulldown menu is geen java maar javascript! (klein verschilletje)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Tips voor het maken van een efficiente webpagina:

Gebruik geen 16 miljoen kleuren maar 65k of 256.

JPG gebruiken voor foto's
GIF voor platen met grote vlakken en weinig verschillende kleuren

Dit alles zit standaard in een pakket als paintshop pro. Gebruik de optimization module.

Als mensen een hi-res plaatje willen moeten ze die via een linkje downloaden. Gebruik thumbnails om te laten zien hoe het eruit gaat zien.

64 Mb is gewoon belachelijk. Ik heb zelfs complete animaties onder de 10k gekregen. Mijn laatste website bestond uit 400 bestand die bij elkaar niet de megabyte gingen.

Succes. *D

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 19:22 schreef 4of9 het volgende:
dat pulldown menu is geen java maar javascript! (klein verschilletje)
eh ja??? maar waarom doet het pulldownmenu het niet onder IE 4?? weet iemand dat?

...

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:26

Blauw

De Schreeuw

Omdat je er nix van kan.......:)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 19:25 schreef Unabomber het volgende:

JPG gebruiken voor foto's
GIF voor platen met grote vlakken en weinig verschillende kleuren

Dit alles zit standaard in een pakket als paintshop pro. Gebruik de optimization module.

Als mensen een hi-res plaatje willen moeten ze die via een linkje downloaden. Gebruik thumbnails om te laten zien hoe het eruit gaat zien.

64 Mb is gewoon belachelijk. Ik heb zelfs complete animaties onder de 10k gekregen. Mijn laatste website bestond uit 400 bestand die bij elkaar niet de megabyte gingen.

Succes. *D
ja 64mb was overdreven veel heb het nu teruggebvarcht naar 38MB, maar ik heb wel iets meer dan 400 bestanden hoor het zijn er 4372 verdeeld over 90 mappen!
Maar je hebt wel gelijk van die gifs en jpgs, ik zat het vandaag nog te lezen in de pcm :)

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 20:18 schreef Jozzz het volgende:
Omdat je er nix van kan.......:)
haha zou dat het zijn :?

...

Verwijderd

Ik weet hoe je alles kleiner krijgt ik denk nog wel onder de 1 mb

Gooi alles wat mer Mariah Carey heeft te maken eraf >:)

Ik hoop dat je tegen een grapje kan >:)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 20:31 schreef Damion het volgende:
Ik weet hoe je alles kleiner krijgt ik denk nog wel onder de 1 mb

Gooi alles wat mer Mariah Carey heeft te maken eraf >:)

Ik hoop dat je tegen een grapje kan >:)
haha tuurlijk joh, ! lol maar ik doe het toch maar niet denk ik >:)

...

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

ROFLOL:
This page was created using MS Frontpage 2000
<knip>
I view this page using Internet Explorer 5.5 , but it should also work fine with other browsers.
Een site gemaakt met MS Vrontpaig die ook goed werkt op andere browsers? Dat lijkt me vrij moeilijk om te maken :).
Deze text ging bij mij trouwens ook over dat plaatje van Mariah Carey heen (die trouwens wel :9~ is). Dus dat is ook niet helemaal goed (leesbaar). Ik gebruik IE (5.00.3103.1000) trouwens.

Hier is bijvoorbeels al de eerste MS zooi:
<!--webbot bot="Timestamp" S-Type="EDITED" S-Format="%d.%m.%Y" startspan -->21.03.2001<!--webbot bot="Timestamp" endspan i-checksum="12494" -->
<edit>
Deze link werkt niet: http://members.nbci.com/lovelycarey/New_Folder3/arena3.JPG. Die .JPG moet .jpg zijn.
LOL: Title van Screenshots: 'Nieuwe pagina 1'
:D

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 15:08 schreef FlameHeaD het volgende:

Ach, das altijd leuk. Mensen komem met een URL aan die een paar posts eerder is gegeven :+

Ontopic:
Ik weet niet wat voor files je erop wilt zetten, maar als je grote MP3's wilt gaan hosten of videoclips dan zo ik eerder gaan voor een snelle server en desnoods meerdere accounts.

Kertje:
Een betaalde hoster zou wel kunnen, maar als zijn site echt suc6 vol wordt heeft hij echt VEEL dataverkeer nodig.
*G* sommige mensen zijn ook nooit tevreden >:)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 21:01 schreef SJR het volgende:
ROFLOL:
[..]

Een site gemaakt met MS Vrontpaig die ook goed werkt op andere browsers? Dat lijkt me vrij moeilijk om te maken :).
Deze text ging bij mij trouwens ook over dat plaatje van Mariah Carey heen (die trouwens wel :9~ is). Dus dat is ook niet helemaal goed (leesbaar). Ik gebruik IE (5.00.3103.1000) trouwens.

Hier is bijvoorbeels al de eerste MS zooi:
[..]

<edit>
Deze link werkt niet: http://members.nbci.com/lovelycarey/New_Folder3/arena3.JPG. Die .JPG moet .jpg zijn.
LOL: Title van Screenshots: 'Nieuwe pagina 1'
:D
ja ik ben nog druk bezig met de verbouwingen van de site, maar ik zal zeker die zooi aanpassen en er nog eens grondig doorheen lopen, maar het probleem is dat ik niet zo heel veerl verstand van html heb.

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik denk dat het probleem bij het pulldownmenu in het feit ligt dat ik iets essentieels gedelete had :)
kijk eens even op de volgende link en vertel me wat ik moet wijzigen om ervoor te zorgen dat het pulldownmenu uit het zicht verdwijnt wanneer je naar beneden scrollt

http://members.nbci.com/lovelycarey/nieuwe_pagina_1.htm

dit is het gedeelte waar denk ik iets in gewijzigd moet worden...
ik hoop dat iemand me kan helpen

</script>
<script language="JavaScript" src="menucontext.js"></script>
<script language="JavaScript">
showToolbar();
</script>
<script language="JavaScript">
function UpdateIt(){
if (document.all){
document.all["MainTable"].style.top = document.body.scrollTop;
setTimeout("UpdateIt()", 200);
}
}
UpdateIt();
</script>

...

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Op donderdag 22 maart 2001 19:25 schreef Unabomber het volgende:

Erm.. en waarom dit dan? Je gaat je foto's toch echt niet omzetten naar 16-bit of 8-bit! Voor de grootte van JPGs maakt dat ook geen reet uit..

Ikke niet snap niet :?

Voor GIFs is het wat anders, dan moet je het aantal kleuren zo laag mogelijk houden, dat scheelt enorm in de file size...

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 15:54 schreef earthforce het volgende:
ik denk trouwens dat het probleem is dat ik de homepage teveel vergelijk met de capaciteit van mijn hd, met 33,6 GB let je niet zozeer meer op de ruimte en of het nu 60 of 100MB is, boeie >:)
Maargoed dat kan dus niet op internet :)
ehh.. stel je voor dat een echte webdesigner zo zou gaan denken..
Trouwens, ik heb de site al van 64MB naar 40MB weten terug te brengen, ook fijn voor de modemers onder ons ! >:)
heb gewoon in de scans van mijn collectie en de screenshots gereduceerd tot 75% van het oorspronkelijke formaat, scheelt een berg, kost niets :)
ik begin er niet eens aan om te gaan kijken maar ik kan hier vandaan al ruiken dat je plaatjes >72dpi zijn.

Verwijderd

Ik heb ook vaak dat soort truukjes uitgehaald, maar daar komen ze meestal snel achter. Ik heb 't zelfs meegemaakt, dat m'n account gedisabled werd :(

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 09:55 schreef TimV het volgende:

[..]

ehh.. stel je voor dat een echte webdesigner zo zou gaan denken..
[..]

ik begin er niet eens aan om te gaan kijken maar ik kan hier vandaan al ruiken dat je plaatjes >72dpi zijn.
72dpi? eh lol ik weet er maar weinig van af allemaal, hoe kan ik de plaatjes terugbrengen in paintshop pro7 naar 72dpi?
ik wil niet het aantal kleuren drastisch verminderen naar 256 ofzo, vind ik niet mooi, of is dat weer iets anders??

...

Verwijderd

Hm ik onderhoud ook een site van ongeveer 500 Mb (heel veel foto's) staan voor het grootste deel op tripod, gewoon veel accounts aanmaken :)

naam1, naam2, etc werkt perfect, banner kun je ook makkelijk omzeilen >:)
Pagina: 1