Toon posts:

Standaard bekabeling Xbox 360

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al een maandje een Xbox 360, maar het viel me altijd al op dat het beeld erg wazig is.
Ik ben benieuwd welke standaard bekabeling mee wordt geleverd voor het beeld / geluid; ik heb nu eentje met 3 pinnen ( rood, wit, geel ).
Kan ik dan beter een HDMI kabel kopen voor mijn toffe Xboxje?? :D

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:48:
Hallo,

Ik heb nu al een maandje een Xbox 360, maar het viel me altijd al op dat het beeld erg wazig is.
Ik ben benieuwd welke standaard bekabeling mee wordt geleverd voor het beeld / geluid; ik heb nu eentje met 3 pinnen ( rood, wit, geel ).
Kan ik dan beter een HDMI kabel kopen voor mijn toffe Xboxje?? :D

Groetjes!
Ja, HDMI is beter. Maar dat had iedereen op Google kunnen vinden...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Ja, een composiet aansluiting is zo ongeveer de slechtste wat je kunt hebben. Volgorde van slecht naar goed is ongeveer zo: composiet | s-video | scart rgb | component | hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 10:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is inderdaad de standaard, composiet kabel: over dat éne gele kabeltje gaat alle beeld informatie, en je bent beperkt aan SD resoluties. En je kunt je voorstellen dat de kleurscheiding ook niet geweldig is. Vooral bij overgangen van een blauw vlak naar iets anders zul je trilling kunnen zien.

Een component of HDMI kabel zal, als je TV het aankan, een behoorlijke verbetering zijn. Zoek echter op wat voor TV je hebt, en wat hij ondersteunt, qua resolutie én aan invoer. 1080p over HDMI is verreweg het mooiste, je moet dan wel een 1080p TV hebben met HDMI ingang, en een HDMI kabel. Ik beloof je echter dat je daar met een 14" blokker TV-tje niet veel aan hebt echter.

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 22-08-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Umbrah schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:52:
je moet dan wel een 1080p TV hebben
Onzin, voor een Xbox in ieder geval... Dat ding doet niet meer dan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat dan!
Die krijg je er bij, en dan is dat de slechtste...
Mijn TV kan 1080p aan jah, en heeft HDMI..
Wat voor kabel moet ik zoeken voor de Xbox naar TV..
Moet dat dan van HDMI van XBox naar HDMI naar TV en kan die composiet kabel dan weg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

Blue-Tiger schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Onzin, voor een Xbox in ieder geval... Dat ding doet niet meer dan 720p.
uhm Xbox360 doet prima 1080p hoor.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
Hoe kan dat dan!
Moet dat dan van HDMI van XBox naar HDMI naar TV en kan die composiet kabel dan weg??
Hoe dat kan? Doordat Microsoft er geen HDMI-kabel bij doet, zodat mensen die los gaan kopen (hopelijk van Microsoft zelf), zodat ze meer verdienen.

En wat heb je nodig? Een HDMI-kabel (dus HDMI naar HDMI), die zijn niet zo moeilijk te vinden, gewoon even zoeken.
ThunderNet schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Kan 'ie wel inderdaad, maar veel spellen zijn natuurlijk maar 720p, maar een klein deel is 1080p :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 10:08

Umbrah

The Incredible MapMan

ThunderNet schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Beiden gelijk. Hij doet inderdaad prima 1080p, maar, net zoals bij de PS3 overigens, is de GPU meestal te traag om dit weer te kunnen geven in een echte game. Je zult het vooral bij films, menu's, 2D spelletjes, en low-poly 3D spelletjes zien (de opoffering in "detail" om WipeOut HD te maken op de PS3 was schokkend, maar omdat het een snel spel is zie je het amper!). De gemiddelde game werkt in 720P, of zelfs 640P.

Schokkend was bijvoorbeeld Fallout 3 of GTA4 op de PS3, Xbox en PC: zeer flexibele resoluties die overigens keurig naar 1080p uitgerekt werden, en wisselend detail: doorgaans nét wat meer viewrange op de PS3, en net wat meer resolutie op de XBox.

Over de HDMI kabel die er niet bij zit: inderdaad, die dien je er los bij te kopen. Kabeltjes niet meeleveren is iets veel voorkomends, printerfabrikanten doen dat ook niet bijvoorbeeld om de prijs te drukken. Mijn advies? HDMI = digitaal. Een 1 is een 1, een 0 is een 0. Koop geen door elfjes bij maanlicht gesmeden zilveren of platina (of een ander edel metaal) HDMI kabeltje van €140, simpelweg omdat dit bij afstanden tot zo'n 10m niet uitmaakt: je ziet het wel als de afstand te groot is, meestal in de vorm van "blokken": digitale storing. Standaard gebruik: Action HDMI kabel van €7,50 is ruim voldoende. Een verschil in beeldkwaliteit, waas, of wat dan ook is onmogelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door Umbrah op 22-08-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
Hoe kan dat dan!
Heb je al op de achterkant van de Xbox gekeken? Als daar gewoon een HDMI aansluiting op zit kun je gewoon een HDMI kabel gebruiken.

Tip: koop gewoon een HDMI kabel bij de Action of andere budgetwinkel, doen het net zo goed als kabels van 100 euro of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van die hdmi kabels bij de action ben ik het niet echt mee eens hoor.
die heb ik ook maar ik kreeg allemaal storing. nu een hdmi kabel van 15 euro geen probleem meer.
je hoeft natuurlijk geen hdmi kabel van 140 euro maar die action kabel is echt niet goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze vraag is al heel vaak beantwoord. Er staan ook tips in de TS van het 360 topic over dit onderwerp. Aangezien je het antwoord ook al hebt, kan deze dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.