Crashes in GTA4 en Flatout2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:21
Het probleem:
In zowel GTA4 en Flatout2 heb ik op zeer vergelijkbare wijze harde crashes. De crashes zijn altijd tijdens het spelen, nooit wanneer ik in een menu ben of iets dergelijks. Op het moment van crashen valt eerste het beeld weg, m'n monitor geeft de melding dat er geen signaal meer is. Het geluid loopt nog enkele seconden gewoon door. Na een seconde of 10 wordt het geluid een soort blur. Na een paar seconden verdwijnt dit ook. Enige wat nog werkt is de resetknop of de powerknop 5 seconden ingedrukt houden.

Dit type crashes heb ik alleen bij deze twee spellen meegemaakt. Verder is mijn pc, link gallery Windows 7 64bit, zeer stabiel. Alles draait op Stocksnelheden. Beide spellen heb ik aangekocht via Steam. Via steam speel ik ook andere spellen zoals TF2, deze geven nooit problemen.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Hardware testen, o.a. memtest, torture testen na installatie >> pc trekt het met gemak.
  • Windows logboeken doorspitten >> niks te vinden.
  • Temperaturen loggen tijdens spelen >> geen bijzondere waardes.
  • DRM uitzoeken >> GTA4 en Flatout2 hebben niet dezelfde, dus daar ligt het probleem niet.
  • Heb 2 van mijn 6 processor cores uitgeschakeld in Bios om te kijken of ze niet tegen 6 cores kunnen >> geen effect, net zo snel crashes.
  • Verder installatie WIndows 7 + Steam >> geen effect.
  • Alle drivers en patches zoveel mogelijk up-to-date.
  • Laatste versie van Games for Windows live geïnstalleerd.
  • Google geprobeerd leeg te trekken voor info (kan geen steampowered thread meer zien ;-) )
Op dit moment weet ik ook niet meer. Overeenkomst tussen de spellen is dat beide console ports zijn en zeker ook nog consoletrekjes hebben. Verder draaien ze beide Games for Windows Live. Ik ben benieuwd wat jullie voor ideeën hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 17:26
Kijk eens bij je eventviewer, daar staat mischien aangegeven wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
In de logboeken is het helaas zeer stil, geen waarschuwingen of fouten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 17:26
Kan me niet voorstellen dat het niet in de logs staat. Je krijgt zelfs te zien hoe lang een programma hangt als deze vervolgens weer verder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
BIOS is up-to-date?
Geheugen timings gecheckt?
Videokaart opnieuw insteken en aandrukken?
Powerconnector(en) videokaart los?
Voeding doormeten, stabiele lijnen?
Oudere drivers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
FunFair schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:58:
BIOS is up-to-date?
Geheugen timings gecheckt?
Videokaart opnieuw insteken en aandrukken?
Powerconnector(en) videokaart los?
Voeding doormeten, stabiele lijnen?
Oudere drivers proberen?
Bedankt voor de ideeën!

Bios is de recentste versie.
Geheugen draait 1333 met 9-9-9-27 timings (ze mogen van Kingston op 1600, maar dat heeft zonder OC niet veel zin)
Videokaart zal ik vanavond proberen los te maken en er opnieuw inzetten.
Heb geen apparatuur om voeding door te meten, maar is een A-merk (Seasonic) met redelijk wat reserve.
Probleem is er ook met de standaard drivers die met Windows meekomen, kan eventueel wel eens verder teruggaan.

Verder zal ik nog eens goed gaan spitten in het event-log, maar ben bang dat de crash redelijk hard is en er weinig gelogd kan worden. Dat de crashes zo hard zijn maakt het ook zo frustrerend om te troubleshooten, moet na elke crash opnieuw opstarten. :X

Edit: In de windows logboeken kan ik geen relevante informatie vinden. Je ziet standaard dingen als die die service is gestart gestopt. Over de crash zelf is niks te zien. Heeft iemand nog tips hoe ik het moet doorspitten? Heb nu eigenlijk alles in het windows logboek wel zo'n beetje gelezen...
De crashes zijn trouwens in flatout2 zeer reproduceerbaar, in GTA4 moet ik er altijd even op wachten. Verder is de manier van crashen identiek

[ Voor 17% gewijzigd door Bioman op 23-08-2011 16:06 ]

Pagina: 1