Wij hebben voor bij ons thuis een printer nodig. We hebben een Linksys E4200 als router staan. We willen een printer op de tweede verdieping neerzetten, en de enige verbinding die ie heeft is de stekker in het stopcontact voor z'n prik. Ik wil dus op mijn Windows 7/Windows Vista,Ubuntu PC op "Print" kunnen drukken en dat dan via het netwerk deze printer wordt geactiveerd. Ik neem aan dat de draadloze verbinding net zo goed is als een Iphone 3? (Of beter, natuurlijk). Deze heeft altijd verbinding op de tweede verdieping, waar de printer moet komen. Dus wat ik wil is dat de pricewatch: Canon Pixma MG6150 via Wifi verbinding maakt met de router, en dat ik op een willekeurige computer (Vista, Win7 of ubuntu) via word oid op printen druk en dat ie uit de printer komt. Kan dat met deze printer?
Je moet even kijken of de printer in Ubuntu onderstend wordt, maar verder als er Wifi printing opzit dan werkt het (bijna) zeker wel vanuit Windows.
Wij hebben een Canon MP620 (?, in ieder geval ook met wifi) op onze zolder staan, terwijl de PC en de wifi-router in de woonkamer staan. Werkt precies zoals je het zou willen.
Of het ook op Linux werkt lijkt me inderdaad de lastige vraag. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Het lijkt mij voor de hand liggen dat de printer eigenlijk een "gewone" netwerkprinter is maar dan met zijn eigen accesspoint ingebouwd en dat dus ieder OS dat netwerkprinten ondersteunt met deze printer om zou kunnen gaan, maar dat is maar een assumptie
Of het ook op Linux werkt lijkt me inderdaad de lastige vraag. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Het lijkt mij voor de hand liggen dat de printer eigenlijk een "gewone" netwerkprinter is maar dan met zijn eigen accesspoint ingebouwd en dat dus ieder OS dat netwerkprinten ondersteunt met deze printer om zou kunnen gaan, maar dat is maar een assumptie
Als 't op linux niet werkt is het geen ramp. Die is van mij, gebruik ik toch niet/nauwelijks. Belangrijkste is als ie op Vista werkt en Win7. Maar dat moet geen probleem zijn, toch?
Waarom zou er anders Wifi opzitten of eventueel netwerkfunctionaliteit? Daarnaast staat jouw antwoord ook gewoon op de Canon productpagina.Beatboxx schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:51:
Als 't op linux niet werkt is het geen ramp. Die is van mij, gebruik ik toch niet/nauwelijks. Belangrijkste is als ie op Vista werkt en Win7. Maar dat moet geen probleem zijn, toch?